سرانجام دولت روحانی، وعده‌های احمدی‌نژاد را محقق کرد



اخبار ورزشی - حاشیه‌نگاری بر مراسمی که در ۳۶ ساعت سازماندهی شد؛
سرانجام دولت روحانی، وعده‌های احمدی‌نژاد را محقق کرد

این ‌روز‌ها همه جا صحبت از بار سنگین معوقات دولتی قبلی روی دوش دولت جدید است؛ معوقاتی که برخی از آن‌ها روز گذشته یکجا وصول شد. تنها یک دلخوری شد از آقای وزیر که کار را به درگیری لفظی هم کشید، کافی بود تا دولت تا ۳۶ ساعت تصمیم به پرداخت معوقات سه ساله‌ای بکند که عدم پرداختش در این سال‌ها خاطر خیلی‌ها را آزرده بود.

کمتر از چند روز پس از ماجرای بازید وزیر ورزش و جوانان از تمرین تیم ملی کشتی و مطالبات برخی ‌ملی‌پوشان از وی، وزارت ورزش و جوانان در اقدامی پسندیده و البته ضربتی، مراسمی ترتیب داد تا پاداش‌های معوق ورزشکاران و ملی‌پوشان ایرانی در رشته‌های ‌را که در سه سال گذشته پرداخت نشده بود، بپردازد.

به گزارش «تابناک»، ماجرای پاداش ملی‌پوشان، همیشه از آن داستان‌های پر سروصدای ورزشی است. معمولا وقتی تیمی در رقابت‌های گوناگون کسب افتخار می‌کند، در لحظه پیروزی با انبوه پیام‌های تبریک و شادباش مسئولان روبه‌رو هستیم و سبقت گرفتن آن‌ها از یکدیگر برای سند زدن این موفقیت به نام دوران مدیریتی خویش.

در این میان، همیشه پای وعده‌های مالی هم به میان می‌آید و مسئولان برای اینکه نشان دهند ‌به فکر زندگی ورزشکاران هستند و از آنجا‌ که غیر از فوتبال ملی‌پوشان سایر رشته‌ها ‌شرایط مالی خوبی ندارند، از اختصاص پاداش‌های بزرگ مالی به ورزشکاران سخن می‌گویند. اما از آنجا‌ که مرحله اختصاص پاداش در برابر دوربین‌های تلویزیونی تا واریز شدن آن به حساب ورزشکاران غالبا یک پروسه ناشناخته و عجیب و غریبی است، معمولا بیشتر ورزشکاران به حق خود نمی‌رسند و دستشان از پاداش‌ها کوتاه است.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,وزیر ورزش و جوانان


اینچنین است که هم‌اکنون وزارت ورزش و جوانان با یک بدهی ۳۸ میلیاردی تنها از محل پاداش‌های وعده داده شده و پرداخت نشده دولت محمود احمدی‌نژاد روبه‌روست و همین مسأله و کشدار شدن آن، موجب آزرده خاطر شدن برخی از ورزشکاران شده بود تا جایی که امید نوروزی در دیدار وزیر ورزش و جوانان از شرایط بد مالی و پرداخت نشدن مطالبات به شدت انتقاد کرد.

در جریان گلایه امید نوروزی از درس‌هایی نوشته بودیم که از این ماجرا باید گرفته شود و از لزوم پاسخگویی به قهرمانان حرف زده بودیم. خیلی زود این ماجرا محقق شد و وزارت ورزش و جوانان پس از این ماجرا در ۳۶ ساعت مراسم باشکوهی ترتیب داد تا از قهرمانان ورزشی ایران که طی سال‌های گذشته مدال‌آوری کرده بودند، تقدیر شود. این تقدیر با تقدیرهایی که هر ساله از ورزشکاران می‌شود، متفاوت بود. موضوع این مراسم تقدیر از ورزشکاران و پرداخت مطالبات آن‌ها بود که از سال ۱۳۹۰ باقی مانده بود.
 
مسئولان وزارت ورزش و جوانان از بدهی ۳۸ میلیاردی در این محل سخن می‌گویند که حاصل وعده‌ها و پاداش‌های مسئولان در سه سال اخیر بود. در مراسم شب گذشته وزارت ورزش و جوانان، ۱۶ میلیارد از این ۳۸ میلیارد را نقدا و با حواله به قهرمانانی از ۳۵ فدراسیون که در مسابقات جهانی و آسیایی کسب افتخار کرده بودند، پرداخت کرد و مابقی هم به زودی به همه آن‌ها پرداخت خواهد شد. وزارت ورزش و جوانان در بودجه امسال از محل صرفه‌جویی‌های انجام شده ۱۰ میلیارد تومان را برای پرداخت پاداش‌های معوق در نظر گرفته بود و دولت هم بقیه مبلغ را از محل اعتبارات این وزارت‌خانه تأمین کرد تا جامعه ورزشی ایران پیش از رقابت‌های آسیایی اینچئون حسابی شارژ شود.

شمار ورزشکارانی که در این سه سال پاداش‌های معوق خود را دریافت نکرده بودند و به حدی زیاد بود که به رغم حضور چند تیم ملی مهم‌کشورمان در مسابقات جهانی باز هم تعداد زیادی از قهرمان شب گذشته پشت درهای سالن ماندند. یوسف کرمی یکی از ملی‌پوشان تکواندو‌ ایران از اینکه پس از سه سال پاداش‌های معوق خود را دریافت کرده است، ابراز خوشحالی و رضایت کرده و می‌گوید: «این تعداد که پشت در مانده‌اند حاصل سه سال جمع شدن پاداش‌هاست که بالاخره امروز پرداخت شد، ولی باز هم جای تقدیر دارد که در آستانه بازی‌های آسیایی این کار به سرعت انجام شد».

 

اخبار,اخبار ورزشی ,وزیر ورزش و جوانان

 
این مراسم از این جهت اهمیت دارد که افزون بر عمل کردن به وعده‌های داده شده به ورزشکاران در این سال‌ها در آستانه بازی‌های آسیایی اینچئون هم روحیه خوبی به ورزشکاران کاراوان ایران تزریق شد تا جایی که محمود گودرزی در مراسم دیشب از برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان اینچئون پس از پایان این رقابت‌ها سخن گفت و معنی حرفش این بود که دیگر وعده‌ها به ورزشکاران به تعویق نمی‌افتد و به دست فراموشی سپرده نمی‌شود.
اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------