نتایج ایران در پایان روز چهارم؛ 6 طلا، 10 نقره و 5 برنز



اخبار,اخبار ورزشی ,بازی‌های پاراآسیایی

 

اخبار ورزشی - بازی‌های پاراآسیایی 2014 - اینچئون
نتایج ایران در پایان روز چهارم؛ 6 طلا، 10 نقره و 5 برنز

ورزشکاران ایران در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون امروز موفق شدند 21 مدال رنگارنگ برای ایران به دست آورند.

به گزارش فارس، چهارمین روز از بازی‌های پاراآسیایی با 21 مدال رنگارنگ برای ایران به پایان رسید.

ملی‌پوشان کشورمان در روز چهارم این بازی‌ها موفق شدند 6 طلا، 10 نقره و 5 برنز به دست آورند و یک پله خودشان را در جدول مدال‌آوران بالا بکشند. ایران در حال حاضر در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی قرار دارد.

نتایج کامل به شرح زیر است:

تیراندازی با کمان:
تیم میکس ریکرو با ترکیب زهرا نعمتی و ابراهیم رنجبر بعد از استراحت در دور اول برابر تیم ملی چین تایپه قرار گرفت و با شکست 6 بر صفر این تیم به مرحله نیمه نهایی راه یافت. تیم های ایران، کره، چین و عراق به این مرحله راه یافتند.

در مسابقات میکس تیم ریکرو تیم زهرا نعمتی و ابراهیم رنجبر مقابل تیم کره‌جنوبی با نتیجه 5 بر 3 شکست خورده و فردا برای کسب مدال برنز برابر تیم عراق قرار می‌گیرد. در بخش انفرادی مسابقات ریکرو زهرا نعمتی از سد کمانداری از کشور چین 6 بر صفر پیروز شد و فردا برای کسب مدال طلا به مصاف نماینده چین می‌رود.

ابراهیم رنجبر نیز با همین نتیجه از سد نماینده ژاپن گذشت تا فردا برای طلایی شدن با کمانداری از چین مصاف کند.

راضیه شیرمحمدی نیز برابر نماینده چین 6 بر 2 شکست خورد و فردا برای کسب مدال برنز برابر چین قرار می‌گیرد.

در بخش انفرادی کامپوند نیز هادی نوری در تیر طلایی 10 بر 9 پیروز شد و برای کسب مدال طلا فردا برابر هنگ‌کنگ قرار می‌گیرد.

سمیه عباس پور نیز 134 بر 126 نتیجه را به نماینده کره واگذار کرد و برای کسب مدال برنز با حریفی از کره مسابقه می دهد.

دوومیدانی:
فائزه کرمانی در ماده پرتاب وزنه زنان کلاس F34 با ثبت رکورد 5 متر و 25 سانتی‌متر به مدال نقره دست یافت. مریم سلطانی دیگر نماینده کشورمان در همین ماده با 5 متر و 2 سانتی‌متر صاحب مدال برنز شد. پرتاب‌گر چینی در این ماده عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

مرضیه صدقی در ماده پرتاب نیزه زنان کلاس F53/54 با ثبت رکورد 12 متر و 63 سانتی‌متر به مدال برنز دست یافت.

آریان لطفی در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F11 با ثبت رکورد 33 متر به مدال نقره دست یافت.

دانیال سورانیان در ماده پرتاب وزنه مردان کلاس F35/36 با ثبت رکورد 12 متر و 44 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. سیدمهران حسینی دیگر نماینده کشورمان در این ماده با 11 متر و 38 سانتی متر چهارم شد.

صادق بیت‌سیاح در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F41 با ثبت رکورد 37 متر و 32 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت.

نمایندگان کشورمان در دوهای 400 متر مردان و در کلاس‌های تی 12 و تی 47 به رقابت با حریفان پرداختند که در نهایت حسین سعیدی و سید حبیب حسینی با موفقیت در مرحله مقدماتی به فینال این رقابت‌ها راه یافتند.

حسین صادقی و احمد اجاقلو در دوی 400 متر کلاس تی 47 و حسن عسگری در کلاس تی 12 از حضور در فینال این مواد بازماندند.

محمدعلی ملک‌پور در رشته پرتاب دیسک کلاس F54/55 با ثبت پرتاب 36 متر و 56 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت.  در همین ماده جلیل باقری جدی با ثبت رکورد 36 متر و 45 سانتی‌متر به مقام دوم و مدال نقره دست یافت. همچنین نماینده چین به مدال برنز  دست یافت. نماینده سوم ایران در این ماده مرتضی مختاری بود که به مدال نرسید.

حسین سعیدی نماینده دوی کشورمان در فینال رشته 100 متر در کلاس T12 به مقام سوم رسید. در این مسابقه، سعیدی با رقبایی از مالزی و چین رقابت کرد که رقیب مالزیایی با ثبت زمان 11.33 ثانیه قهرمان شد، دونده چینی با 11.38 به مدال نقره رسید و سعیدی با ثبت زمان 11.53 به برنز قناعت کرد.

احمد اجاقلو نماینده دوی کشورمان در فینال رشته 100 متر در کلاس T47 به مدال نقره رسید.

پیمان نصیری دونده کشورمان توانست با ثبت زمان 51.62 ثانیه از خط پایان عبور کرده و به فینال رشته دوی 400 متر در کلاس T20 برسد.

رقابت های پرتاب وزنه در کلاس F55-56 در بخش بانوان برای ایران مدال به همراه داشت. دو ورزشکار شایسته کشورمان لیلا ملکی و هاشمیه متقیان در این کلاس حاضر بودند که لیلا ملکی توانست به مدال نقره دست یابد. نماینده چین با پرتاب 6.27 به قهرمانی رسید، ملکی با 5.71 به نقره رضایت داد و نماینده هندی با 5.36 به مدال برنز رسید. همچنین هاشمیه متقیان با پرتاب 4.97 به مقام ششمی رسید. در این رشته، ورزشکارانی از میانمار، عمان، بحرین، چین و اندونزی حاضر بودند. ملکی در پرتاب نیزه مدال برنز گرفت و متقیان به مدال نقره رسید.

در رشته پرتاب نیزه در کلاس F55 دو نماینده ایران حسین مختاری و محمد خالوندی حاضر بودند که در نهایت خالوندی توانست با رکورد 42.16 به مقام قهرمانی دست یابد.

سجاد محمدیان، نماینده پرتاب وزنه ایران در بازی‌های پاراآسیایی امروز به مصاف حریفان خود رفت و توانست با کسب رکورد  13 متر و 86 سانتی متر در بهترین پرتاب خود در کلاس F42 مدال طلای این دوره از مسابقات را به نام خود ثبت کند. در این ماده مهرداد کرم زاده با رکورد 12 متر و 18 سانتیمتر مدال برنز گرفت.

گلبال:
تیم گلبال مردان ایران در مرحله نیمه نهایی بازی‌های پارا آسیایی با شکست تیم ژاپن راهی فینال شد. نماینده شایسته کشورمان در یک بازی نزدیک با نتیجه 9 بر 6 ژاپن را مغلوب کرد.

تیم گلبال نابینایان بانوان امروز با نتیجه 9 بر 2 با غلبه بر تیم کره راهی فینال این رقابت‌ها شد.

شنا:
شاهین ایزدیار در فینال ماده 100 متر قورباغه کلاس اس‌بی 9 با ثبت رکورد 1:12:32 دوم شد و یک نقره دیگر برای کاروان ورزشی غدیر به ارمغان آورد. عرفان اسماعیلی، شناگر نوجوان کشورمان در این گروه ششم شد.

علی امینی 50 متر آزاد کلاس اس 4 را در 1:05:42 شنا کرد و آخر شد.

در فینال شنای 4 در 100 متر کلاس اس 49 با کنار گذاشتن تیم ایران تیم‌های قزاقستان و تایلند با یکدیگر در فینال مصاف کردند که در پایان نمایندگان قزاقستان دراین ماده به مقام قهرمانی رسیدند و تعداد طلاهای خود در شنا را به شش طلا رساندند. شناگران قزاقستان تا به امروز 6 مدال طلا،6 نقره و 4 برنزدررقابت های شنا کسب کرده‌اند.

کلاس تیم ایران با تغییر کلاس‌های جدید دراین ماده به 52 رسید و برهمین اساس شناگران ایران نتوانستند با رقبای خود روبه رو شوند.‎

محمد حسین کریمی در این ماده با ثبت رکورد 1:23:46 در مکان چهارم قرارگرفت و نتوانست مدال بگیرد، اما رکورد ایران را یک ثانیه ارتقا داد.

تیراندازی:
معصومه خدابخشی در مرحله مقدماتی مسابقات تفنگ بادی 10 متر کلاس Sh2 ایستاد و با ثبت رکورد 630،8 اول شد و به فینال راه یافت. گفتنی است هادی نجفی و اکبر عالی پور با قرار گرفتن در جایگاه دهم و یازدهم از راه یابی به فینال بازماندند.

فینال مسابقات تفنگ بادی ایستاده کلاس Sh2 با کسب مدال نقره معصومه خدابخشی به پایان رسید. در تفنگ بادی ایستاده کلاس Sh2 با کسب امتیاز 630/8 در مرحله مقدماتی و 210/5 در فینال بر سکوی دومی مسابقات ایستاد.

ساره جوانمردی در تپانچه خفیف کلاس Sh1 و تپانچه بادی 10 کلاس Sh1 دو مدال طلا، مهدی زمانی در تپانچه بادی 10 متر مردان کلاس Sh1 و معصومه خدابخشی در تفنگ بادی 10 متر میکس Sh2 مدال نقره و عالیه محمودی در تپانچه بادی 10 متر زنان کلاس Sh1 مدال برنز گرفتند.

جودو:
محمد عابد امروز در دیدار رده بندی بازی های پاراآسیایی 2014 در جودو مقابل حریف مغولستانی قرار گرفت و با شکست حریف خود مدال برنز را کسب کرد.

حامد علیزاده در دیدار نهایی جودوی نابینایان و کم بینایان بازی‌های پاراآسیایی 2014 مقابل حریفی از کره جنوبی قرار گرفت. وی در این مبارزه مغلوب حریف خود شد و به مدال نقره قناعت کرد تا کاروان جودوی ایران دومین مدال نقره اش را کسب کند.

حمزه ندری جودوکار وزن 100+ کیلوگرم تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان کشورمان در فینال بازی های پارآسیایی 20١4 مغلوب حریف ازبکستانی شد و به مدال نقره دست یافت.

والیبال:
تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان عصر امروز به وقت محلی در مرحله نیمه نهایی این رقابتها به مصاف ژاپن رفتند که با برتری 3 بر صفر مقابل حریف جواز حضور در دیدار پایانی دومین دوره بازیهای پاراآسیایی را کسب کردند.

ملی پوشان ایران با این نتیجه برای نخستین بار جواز حضور در پارالمپیک ریو را کسب کردند. بانوان والیبال نشسته کشورمان در سه ست متوالی و با نتایج 325 بر 17، 25 بر 15 و 25 بر 23 از سد حریف خود گذشتند و راهی دیدار فینال این رقابت‌ها شدند.

در بخش مردان، تیم ملی والیبال نشسته ایران که قهرمان دوره گذشته بازی‌های پاراآسیایی محسوب می‌شود، امروز در مرحله نیمه نهایی موفق شد با نتیجه 3 بر صفر عراق را شکست داده و راهی فینال شود.

وزنه‌برداری:
در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی عصر امروز مجید فرزین نماینده دسته 80 کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال نقره این رقابت ها شد.

سیدحامد صلحی‌پور نماینده دسته 88 کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شد.

فوتبال:
تیم ملی فوتبال 5 نفره نابینایان و کم بینایان کشورمان امروز مقابل ژاپن به میدان رفت که در پایان با نتیجه 2 بر صفر از سد حریف گذشت و مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد.

مسابقات فوتبال 5 نفره به صورت دوره ای برگزار شد و تیم کشورمان در آخرین دیدار خود با برتری 2 بر صفر مقابل ژاپن 10 امتیازی شد و قهرمانی خود را مسجل کرد.

بسکتبال:
تیم بسکتبال با ویلچر کشورمان با نتیجه 84 ـ 75 مقابل تیم ژاپن مغلوب شد و از رسیدن به فینال این رقابت‌ها بازماند.

اخبار ورزشی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------