چرا علی کریمی یک‌بار دیگر خیلی ناگهانی از تیم ملی رفت؟



اخبار ورزشی - به‌بهانه خداحافظی عجیب جادوگر
چرا علی کریمی یک‌بار دیگر خیلی ناگهانی از تیم ملی رفت؟

«اگر نمی توانی خدمت کنی برو تا خیانت نکنی». این عبارت در اینستاگرام علی کریمی تنها توضیحی است که تا کنون برای کناره‌گیری علی کریمی از تیم ملی اعلام شده است. به این ترتیب کریمی همانطور که مثل یک باران بهاری، خیلی ناگهانی به نیمکت تیم ملی اضافه شد، خیلی ناگهانی هم از نیمکت تیم ملی خداحافظی کرد.

علی‌کریمی روز گذشته و در آستانه سفر تیم ملی به استرالیا به طرز عجیبی تیم ملی را همراهی نکرد تا همگان عبارت کمی تا قسمتی مبهم صفحه اینستاگرام جادوگر را برهانی بر خداحافظی او از تیم ملی بدانند. «اگر نمی توانی خدمت کنی برو تا خیانت نکنی». به این ترتیب کریمی همانطور که مثل یک باران بهاری، خیلی ناگهانی به نیمکت تیم ملی اضافه شد، خیلی ناگهانی هم از نیمکت تیم ملی خداحافظی کرد.

به گزارش تابناک، هنوز هیچ دلیل مشخصی برای خداحافظی علی کریمی از تیم ملی اعلام نشده است و خود کریمی هم به همان عبارت صفحه اینستاگرامش بسنده کرده‌ است. علی کفاشیان در توضیح این مسئله امروز اعلام کرد: «علی کریمی فکر کرده است از وجودش در تیم ملی به خوبی استفاده نمی‌شود» اما او هم در این خصوص در بی‌خبری به سر می‌برد و می‌گوید وقتی روز گذشته کارلوس کی‌روش سراغ کریمی را از او گرفته او هم نتوانسته جادوگر را پیدا کند و کریمی تماس‌های او را بی‌پاسخ گذاشته است.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,علی‌کریمی

 
خبرنگارانی که روز گذشته در تمرین تیم ملی حاضر بودند از عصبانیت بیش از حد کارلوس کی‌روش نوشته‌اند. در حالی که روز گذشته در یک اتفاق بی‌سابقه پولادی و رفیعی به تیم ملی بازگردانده شدند اما در صورت کی‌روش هیچ نشانی از خوشحالی دیده نمی‌شد. او حتی در مراسم بدرقه محقرانه‌ای که فدراسیون فوتبال در کنار زمین با حضور کفاشیان و حجت‌الاسلام مالک برگزار کرد هم حاضر نشد و به رختکن رفت.

اوج این ماجرا جلسه عجیب کی‌روش و دستیارانش در اتوبوس بود. در حالی که بازیکنان تیم ملی بعد از رسیدن به فرودگاه امام (ره) سریعا از اتوبوس خارج شدند، کی‌روش و دستیارانش در اتوبوس باقی ماندند. ابتدا گفت‌و‌گوهای او با دستیارانش عادی جلوه می داد، اما در نهایت طولانی شدن این جلسه کنجکاوی اهالی رسانه را به دنبال داشت. مارکار آقاجانیان، کی روش، گاسپار، نیکو و کروز به همراه آرین قاسمی به عنوان مترجم کادرفنی در اتوبوس دقایقی را به بحث پرداختند و در مورد موضوعی که کسی در بیرون این اتوبوس متوجه آن نشد به گفت و گو پرداختند. کی روش در نهایت از مترجم خود درخواست کرد از نکونام بخواهد به اتوبوس بیاید و کاپیتان دقایقی بعد روبه‌روی سرمربی تیمش حاضر شد. در لحظاتی که نکونام با سرمربی تیم ملی با زبان اسپانیایی حرف می‌زد مارکار آقاجانیان نیز اتوبوس را ترک کرد. از جزئیات این جلسه البته هیچ چیزی به بیرون درز نکرده اما احتمال این می‌رود که عدم حضور عجیب و غریب علی کریمی در آخرین تمرین تیم ملی پیش از پرواز موضوع جلسه بوده است. علی کفاشیان امروز علت عصبانیت روز گذشته کی‌روش را غیبت کریمی اعلام کرد.

اما در خصوص غیبت کریمی و خداحافظی او از نیمکت تیم ملی سناریوهای فراوانی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

گمانه‌زنی اول: خط خوردن پرسپولیسی‌ها
خیلی‌ها از خط خوردن محمد نوری بعد از اردوی آفریقای جنوبی تعجب کردند. به نظر پرسپولیسی‌ها کاپیتانشان این روزها آماده ترین بازیکن لیگ برتر فوتبال ایران است و باید جایی در کاروان تیم کشورمان به استرالیا داشته باشد. پرسپولسی‌ها که همچنان متعصبانه علی کریمی را دوست دارند، علاقه دارند این شورش جادوگر را هم در سایه علاقه او به پرسپولیس بدانند. اما به نظر نمی‌رسد این گمانه‌زنی چندان صحیح باشد و تنها خط خوردن محمد نوری عامل این موضوع باشد.

گمانه‌زنی دوم: اختلاف نظر و درگیری با نکونام
«باند نکونام» عنوانی است که در یک سال اخیر در حاشیه اخبار تیم ملی زیاد به گوش می‌رسد. بعد از حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی، جواد نکونام کم‌کم به بازیکن محبوب او در میانه میدان بدل شد و کی‌روش در این چند سال او را با هر سطح آمادگی به زمین فرستاده است. بازوبند هم که بعد از مهدوی‌کیا به نکو رسیده تا او به‌عنوان کاپیتان تیم ملی دومین جام‌جهانی عمرش را هم تجربه کند. دوستی زیاد میان مربی و کاپیتان و تسلط هر دو به زبان اسپانیولی خیلی وقت‌‌ها مکالمات این دو را در جمع هم به یک گفت‌وگوی خصوصی بدل کرده است و همین مسئله کم‌کم شائبه قدرت گرفتن «باند نکونام» را در افکار عمومی و رسانه‌ها زیاد کرد. حالا بی‌هیچ سابقه‌ای عده‌ای رفتن کریمی را به اختلاف نظر او با کاپیتان نسبت می‌دهند. بالاخره کریمی در سال‌های حضورش در تیم ملی با باندبازی خیلی از کاپیتان ها مخالفت کرده بود و برایش هم هزینه داده بود.

اگرچه این گمانه روی کاغذ جذاب و خواندنی به نظر می‌رسد اما بازهم چندان نمی‌توان به آن اعتماد کرد و باید آن را زاییده اذهان داستان پرداز دانست. چون اساسا وجود چیزی به نام «باند نکونام» در تیم ملی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مهم‌تر از آن اینکه نکونام از چنان قدرتی برخوردار باشد که علی کریمی را مجبور به رفتن کند هم چندان باور پذیر نیست. برای رد این ادعا یک نقل قول هم وجود دارد. وب‌سایت ورزش سه از قول یکی از مقامات وزارت ورزش و جوانان می‌نویسد: در روزی که وزیر ورزش به اردوی تیم‌ملی رفت، علی کریمی در جمع ملی‌پوشان حضور فعالی داشت و به درخواست وزیر ورزش درباره شرایط تیم‌ملی صحبت کرد و از وزیر خواست به تیم‌ملی توجه بیشتری بشود. او به موضوع لباس‌ها، پرداخت نشدن پاداش‌ها و البته مساله سربازی بازیکنانی مثل پولادی و رفیعی اشاره کرد و از وزیر خواست در این زمینه به فدراسیون فوتبال کمک کند.

اما نکته جالب آنجا بوده که وقتی وزیر در ابتدای جلسه از علی کریمی می‌ خواهد در این زمینه حرف بزند، او با انگشت جواد نکونام را نشان می دهد و می‌ گوید؛ اول کاپیتان تیم‌ملی.  این مساله نشان می‌ دهد کریمی احترام خاصی برای نکونام قائل است. او زمانی حاضر به صحبت شده که وزیر دوباره به عنوان افتخار ورزش ایران و اسطوره فوتبال از او نظر می‌ پرسد.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,علی‌کریمی

 
گمانه‌زنی سوم: نشستن یا ننشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال
یک گزینه سوم هم برای خداحافظی علی کریمی وجود دارد و آن اینکه او به همان دلیلی تیم ملی را ترک کرده که مجید صالح را چندی پیش از این نیمکت فراری داده بود. شنیده‌ها از این حکایت دارند که کارلوس کی‌روش به علی کریمی گفته بود در جام ملت های آسیا او روی نیمکت تیم ملی نخواهد نشست و همین مسئله باعث دلخوری شدید کریمی شده است. عدم اعتماد کی‌روش به مربیان ایرانی در یک سال اخیر محل بحث فراوانی بوده و گنجانده شدن بند انتخاب دستیار ایرانی در قرارداد او یکی از چالش‌های مهم تمدید قرارداد با کی‌روش بوده است. گویا با همین منطق که کریمی روی نیمکت تیم ملی جایی ندارد در تهیه بلیت پرواز هم برای جادوگر تفاوتی قائل شده بودند و کلاس بلیت او با سایر مربیان تیم ملی متفاوت بوده است. با در نظر گرفتن سایر گمانه‌زنی‌ها تا کنون «ننشستن روی نیمکت تیم ملی» می‌تواند گزینه قابل قبول‌تری برای خداحافظی کریمی باشد.

گمانه‌زنی چهارم: ترس از نتیجه نگرفتن تیم ملی
تیم ملی برای جام ملت‌ها هیچ تدارکات مناسبی نداشت. برنامه‌ها برای جام ملت‌ها چنان به هم ریخته بود که حتی یک مراسم رسمی برای بدرقه این تیم در نظر گرفته نشد و در کنار زمین بازیکنان را از زیر قرآن رد کردند و راهی فرودگاه کردند. وضعیت مالی تیم ملی بد بوده و پاداش بازیکنان پرداخت نشده بود. این در کنار لغو اردوها و نداشتن بازی تدارکاتی مناسب و جمع نبودن تیم در کنار هم شاید علی کریمی را به این نتیجه رسانده که تیم ملی ممکن است نتایج مطلوبی در جام ملت‌ها کسب نکند و چه چیزی برای یک مربی تازه‌کار برای آغاز کارش بدتر از یک شکست بزرگ. شاید علی کریمی خواسته خودش را در شکست احتمالی که در انتظار کی‌روش و تیمش است شریک نکند و برای همین در آخرین لحظات عطای این تیم ملی را به لقایش بخشیده است.

بالاخره هنوز هیچ دلیل مشخصی برای خداحافظی علی کریمی از تیم ملی اعلام نشده و هیچ جایگزینی هم برای برای جانشینی او در نظر گرفته نشده است. بی‌شک خداحافظی کریمی به این شکل ضربه روحی بزرگی به تیم ملی وارد کرده چه اینکه حضور شخصیت محبوبی چون کریمی که میان بازیکنان تیم ملی هم از مقبولیت بالایی برخوردار است می‌توانست در روزهای سخت به تیم ملی کمک کند.
اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------