خارجی‌هایی که برای ایران "هیچ" سوغاتی می‌آورند!



اخبار,اخبار ورزشی ,لیگ برتر فوتبال

 

اخبار ورزشی - نیم فصل نقره داغ لیگ برتر فوتبال!
خارجی‌هایی که برای ایران "هیچ" سوغاتی می‌آورند!

نیم فصل لیگ برتر چهاردهم با جذب 14 بازیکن خارجی همراه بود، بازیکنانی که هیچ‌کدام از سابقه درخور اشاره‌ای به عنوان دلیل تزریق به فوتبال ایران و مجاب کردن علاقمندان ندارند.

به گزارش ایسنا، این‌بار هم فوتبال ایران همان سنت جذب بازیکنان بی‌کیفیت خارجی را در دستور کار قرار داد تا همچنان همگان از پول‌های زبان بسته‌ای که به جیب برخی می‌رود شاکی باشند. بازیکنانی که معمولا پس از نمایش ضعیف از تیم کنار گذاشته می‌شوند و به دلیل عدم دریافت مطالبات خود با شکایت به فیفا چندین برابر کارمزدشان را دریافت می‌کنند. در ادامه عملکرد باشگاه‌های ایرانی را در نیم فصل لیگ برتر چهاردهم در جذب بازیکنان خارجی می‌خوانیم.

* پرسپولیس
پرسپولیس که این روزها از لحاظ مهره به صورت محسوسی دچار بی‌وزنی شده است، خبر اضافه وزن "تادو" بازیکن جدید این تیم باز هم اوضاع را برای قرمزپوشان وخیم‌تر کرده است. عده‌ای که از ابتدا حضور درخشان به دلیل برخی مسایل نگران آینده پرسپولیس بودند، امروز می‌توانند محکم‌تر از قبل با توجه به اضافه شدن این بازیکن بر ادعاهای خود پافشاری کنند.

* استقلال
قلعه نویی و استقلال که در نیم فصل چند بازیکنان داخلی هم‌چون تیموریان و قاضی را از دست دادند به سراغ یک خارجی دیگر رفتند. هندریک هلمکه بازیکن آلمانی – برزیلی استقلالی‌هاست که سابقه حضور در لیگ فنلاند را دارد. جالب اینکه آبی‌پوشان پایتخت دروازه‌بانی به نام "رافائل داسیلوا" برزیلی را در جمع خود می‌دیدند که یک دقیقه هم از او در لیگ برتر استفاده نکردند. دروازه‌بانی که با استقلال دوساله ثبت کرده بود چمدانش را برای رفتن از این تیم بست.

* سپاهان
سپاهان در نیم فصل لیگ سال جاری دو بازیکن خارجی را جذب کرد. "مارسیو پسوس" 29 ساله که در تیم آمریکن ناتال از سری ب لیگ برزیل توپ می‌زد و "فوضیل موسی‌اف" بازیکن تیم لوکوموتیو ازبکستان در نیم فصل دوم زرد پوشان را همراهی خواهند کرد.

* گسترش فولاد تبریز
"پیمنتا" بازیکن سابق تراکتورسازی تبریز که عملکرد خوبی را در این تیم داشته بود در ادامه لیگ برتر به جمع بازیکنان گسترش فولاد اضافه خواهد شد. در این بین آن‌ها "رودریگو لوپز" را نیز در لیست مازاد قراردادند و با این بازیکن همکاری خود را قطع کردند. بازیکنی که گره‌ای از مشکلات این تیم تبریزی باز نکرد.

* تراکتورسازی
خطیبی که با لک به چالش خورده بود، امیدوار بود بتواند با امضای قرارداد "عیسی اندوی" آرامش و امنیت لازم را به دروازه تراکتورسازی بازگرداند. گویا این دروازه‌بان به هیچ وجه در شرایط مناسبی که چند سال قبل با ذوب‌آهن داشت قرار ندارد. حتی کار به جایی رسیده که احتمال حضور لک در دروازه پس از اضافه شدن این بازیکن در اردوی دبی به تیم وجود دارد. آن‌ها علاوه بر این "رادامز رودریگو داسیلوا" ازسری ب برزیل را به خدمت گرفته‌اند.

* نفت تهران
به گزارش ایسنا، "دوناوان دیکمن" 26 ساله بازیکن سیه چهرده هلندی که دو فصل در تیم روتردام در لیگ یک هلند بازی کرده با تیم نفت قرارداد خود را امضا کرد. بسیاری منتظر اند تا ببینند آیا منصوریان در جذب بازیکن خارجی نیز هم‌چون نتایجش در لیگ چهاردهم عملکرد خوبی را خواهد داشت یا خیر. در این بین آ‌ن‌ها کم‌ترین خروجی را در بین تیم‌های لیگ برتری داشتند.

* صبای قم
صبایی‌ها نیز در سال جاری "واش‌بیلی" را جذب کردند، او نیز همچون دیگر بازیکنان خارجی گذشته‌ای کم فروغ دارد و خالی از نام و نشان قابل بیان است.

* پیکان
"ساندرو فریرا آندره" هافبک برزیلی که سابقه حضور در لیگ A و B برزیل را دارد در نیم فصل دوم برای پیکان توپ خواهد زد. او از ابتدای سال 2014 عضو تیم پونته پرتا بود ولی در هیچ دیدار رسمی برای این تیم به میدان نرفت.

* ذوب آهن
"ولید اسماعیل" مدافع چپ نجمه بیروت پس از علی حمام مدافع راست لبنانی که در نیم فصل اول برای ذوب‌آهن توپ زد در نیم فصل دوم سبزپوشان را همراهی خواهد کرد. تمایل این تیم به بازیکنان لبنانی در این برهه از زمان در نوع خود جالب است.

* نفت مسجد سلیمان
نفتی‌ها که اصلا شرایط مناسبی را در لیگ برتر ندارند، فعال‌تر از سایر رقبا در جذب بازیکنان خارجی بودند. "گئورگی گئورگیف" دروازه بان 26 بلغاری که در تیم اف سی شریف مولداوی توپ می‌زد به صورت قرضی تا پایان نیم فصل در شهر مسجد سلیمان خواهد بود. "روسلان ملزدینوف" مدافع 29ساله از تیم نفتچی ازبکستان و "الکساندر پاشنکو" 24 از تیم زیمبرو مولداوی دیگر بازیکنانی هستند که قرارداد خود را با تیم نفت مسجد سلیمان امضا کرده‌اند.

باشگاه‌های ایرانی بدون هیچ برنامه از پیش تعریف شده‌ای طی هر فصل در جذب بازیکنان خارجی گام بر می‌دارند، بازیکنانی که شاخص‌های لازم را برای بالا بردن کیفیت لیگ برتر ندارند. هر فصل می‌رود و فصلی نو در پس آن می‌آید اما برنامه جذب این بازیکنان توسط مدیران باشگاه‌های ایرانی کهن‌تر از گذشته است.

اخبار ورزشی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------