آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سکته ناقص استقلال برابر شمس آذر/ پس گرفتن صدر از پرسپولیس با شوک!

تیم فوتبال استقلال که برای یک روز صدر جدول را به رقیب سنتی داده بود، در هفته بیست و چهارم لیگ برتر برابر شمس آذر قزوین به…

عطر و طعم جدید در جام جهانی 2022!



اخبار,اخبار ورزشی , جام جهانی 2022

رئیس کمیته اجرایی جام جهانی 2022 گفت: بهتر است البته جام جهانی در فصل زمستان برگزار شود زیرا هوای قطر در آن فصل معتدل‌تر است و در آن زمان جوانب سیاحتی و گردشگری بهتری دارد.

روزنامه ورزشی مارکا چاپ اسپانیا مصاحبه‌ای طولانی با ناصر الخاطر مدیر اجرایی ارتباطات و بازاریابی جام جهانی قطر انجام داد. الخاطر به سوال­های خبرنگاران مارکا با صراحت و شفافیت پاسخ گفت.

الخاطر در رابطه با آن­چه قطر در جام جهانی 2022 ارائه خواهد داد گفت دنیا عطر و طعم جدیدی را حس خواهد کرد زیرا قطر موقعیت جغرافیایی متمایزی در قاره آسیا دارد و در فاصله پنج ساعتی اروپا است همچنین این امتیاز بزرگی به شمار می رود که ساکنان کشورهای مجاور خلیج فارس تنها یک ساعت با قطر فاصله دارند و نکته خوبی است که از راه زمینی نیز راه‌­های ارتباطی در این باره وجود دارد.

مسابقات در ورزشگاه­‌هایی در محیطی که قطر آن حدود به 50 کیلومتر می­ رسد برگزار می­ شوند و بنابراین تماشاگران مسابقات در یک روز می­‌توانند به تماشای مسابقات متعددی بروند؛ تماشاگران در دوحه اقامت می کنند و سفر آن­ها زحمتی چنان­که در جام های دیگر مواجه بودند را ندارند.

الخاطر اضافه کرد بازیکنان و سرمربی­‌ها با سختی­‌های جابجایی و طی مسافت بین شهرها مواجه نمی­‌شوند و نیاز به هواپیما و پرواز ندارند.

این مقام برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 در رابطه با ورزشگاه‌­ها و زیربناها گفت: طرح برگزاری بر اساس ساعت سوئیس است و در زمان مقرر بر اساس قراردادی است که با فیفا امضا شد، بر طبق این برای وسایل ارتباطی دقت فراوانی لحاظ خواهد شد.

پس در رابطه با موضوع نتایجی که اخیرا در فوتبال قطر واقع شده اشاره کرد که قطر در همه مسابقات برگزار شده شرکت کرد و در برخی پیروز نیز شده است؛ در رده تیم‌های ملی در جام خلیج فارس و نیز در جام ملت‌های آسیا در استرالیا شرکت کرد و لازم به ذکر است که نتایج چشمگیری در سطح جوانان در مسابقات آسیایی در جام غرب آسیا به دست آورده است.

این مقام قطری اشاره بر نقشی که آکادمی ورزشی بدان اشتیاق دارد کرد و گفت که آکادمی ورزش قطر بر کشف استعدادها و سهم این امر و در دسترس بودن آن با توجه به چشم انداز طرح ریزی شده به فضل پشتیبانی و توجه هایی که دولت به عمل می آورد دارد.

وی در مورد تغییر در راس مدیریت فیفا و تاثیر آن بر میزبانی قطر گفت:  امیدوارم این تعامل قطر با فیفا همچنان به خوبی ادامه داشته باشد و هیچ مشکلی در این زمینه دیده نشود.

الخاطر درباره وقت‌های پیشنهادی برای برگزاری جام جهانی گفت ما آماده برای زمستان و تابستان هستیم و جلسه‌ای از سوی فیفا در دوحه در روزهای 23 و 24 فوریه برای گفت‌وگو در رابطه با زمان نهایی جام جهانی 2022 خواهیم داشت.

وی درباره وضعیت هوای کشورش گفت: ما تنها کشوری در دنیا نیستیم که در فصل تابستان با گرما مواجه هستیم؛ در رابطه با هوای گرم، ورزشگاه‌هایی با فناوری سرمایشی خواهیم ساخت که نمونه آن ورزشگاه الاسد می باشد که تجربه نیکی در جهان به شمار می‌رود؛ ورزشگاه‌های تهیه می‌کنیم که نقطه مقابلی با آن چه برخی نشریات درباره شرایط بد شایعه پراکنی می کنند داشته باشد.

این مقام مسئول گفت که بهتر است البته جام جهانی در فصل زمستان برگزار شود زیرا هوا در قطر در آن فصل معتدل‌تر است و در آن زمان قطر جوانب سیاحتی و گردشگری بهتری دارد.

لازم به یادآوری است که قطر با توجه به رشد اقتصادی 22 درصدی و درآمد ناخالص داخلی 300 میلیارد دلاری‌ای که دارد می کوشد در جوانب متعددی نقش کلان‌تری ایفا کند که ورزش یکی از عرصه های هدف این کشور است.

اخبار ورزشی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------