آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

30 سالگی کریس رونالدو سقوط یا صعود



اخبار,اخبار ورزشی ,کریستیانو رونالدو

جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید و بازگشت به منچستریونایتد در سال‌های اخیر احتمالی بوده که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است اما در این میان چه کسی در مورد رونالدو جرات کرد بگوید: «او اکنون سی ساله است و آیا منچستر این سی ساله پرتغالی را هنوز می‌خواهد؟»

کریس هفته گذشته سی ساله شد، سنی که بین جوانی و آغاز دورانی قرار دارد که به میانسالی تعبیر می‌شود. با این حال او که مرد سال فوتبال جهان در سال 2014 لقب گرفت هنوز در این سن و سال نشانه‌هایی از افول از خود بروز نداده است.

 

رونالدو بدون این‌که به سن و سال و آینده فوتبالی‌اش فکر کند پنجم فوریه (برابر با شانزدهم بهمن ماه) در ویلای لوکس خود در مادرید در کنار خانواده و دوستانش جشن تولد گرفت. او که سال گذشته یک شعبده باز مشهور انگلیسی را به جشن تولد پسرش جونیور دعوت کرده بود این بار در تولد خودش با پرداخت مبلغی هنگفت چند چهره سرشناس موسیقی را به خانه‌اش آورد تا دوستان و خانواده‌اش را شگفت‌زده کند.

از 20 تا 30 سالگی
زمانی که او در سال 2003 به منچستریونایتد پیوست هرگز کسی تصور نمی‌کرد او بعدها یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های دنیای فوتبال شود. خورخه مندس مدیر برنامه ‌های کریستیانو رونالدو می‌گوید: «او بزرگ‌ترین ستاره‌ای است که تا به حال در فوتبال دیده شده.» هر چند این اظهارنظر کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد اما همین که بدانیم رونالدو یک میلیارد پوند قیمت‌گذاری شده کافی است تا متوجه شویم رونالدو چه ستاره بزرگ و با ارزشی است. بسیاری از بازیکنان با بالا رفتن سن و سالشان از موفقیت و کسب افتخارات جدید خسته می‌شوند اما به نظر می‌آید رونالدو امروز در سی سالگی بیشتر از هر زمانی برای ثبت رکوردها و افتخارات جدید اشتها دارد، حتی بیشتر از زمانی که به عنوان یک ستاره تازه ظهور کرده بیست ساله برای منچستریونایتد بازی می‌کرد.

آمادگی ابدی نیست
وقتی حدود یک ماه پیش رونالدو برای سومین بار موفق شد برترین بازیکن سال جهان لقب بگیرد و توپ طلا را دریافت کند اظهار کرد سال دیگر باز هم به فیفا می‌آید تا این بار چهارمین توپ طلای خود را دریافت کند. در واقع این اظهار نظر خطاب به لیونل مسی رقیب دیرینه او بود که یک توپ طلا از رونالدو بیشتر دارد. رونالدو برای این‌که به این هدف مهم برسد راه‌های زیادی در پیش رو دارد.

 

او می‌تواند با رئال مادرید قهرمان لالیگا شود و با درخشش در لیگ قهرمانان اروپا نیز برای دومین سال پیاپی بر جام قهرمانی اروپا بوسه بزند. از آن مهم تر او حتی می‌تواند به این فکر کند به آرامی از رده خود در فهرست برترین گلزنان تاریخ باشگاه رئال مادرید بالا برود تا به رائول گونزالس افسانه‌ای برسد و با پشت‌سر گذاشتن او گلزن‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه شود. اما آیا همه این کارها از بازیکن سی ساله‌ای که به گواه بسیاری بزودی دوران اوج خود را تمام شده می‌بیند برمی‌آید؟ مندس مدیر برنامه‌های رونالدو می‌گوید: «رونالدو می‌تواند تا چهل سالگی در بالاترین سطح فوتبالی بازی کند. او می‌تواند در چهل سالگی 30 گل بزند. سی گل با ضربه سر.

 

او تغذیه خوبی دارد و به اندازه کافی هم استراحت می‌کند. کریس می‌تواند خودش را به بهترین شکل ممکن اداره کند.» البته این شغل مندس است تا از بازیکنی که برای او کار می‌کند و حقوق می‌گیرد تعریف کند اما پیش بینی این‌که در آینده چه اتفاقی برای رونالدو می‌افتد خیلی خاص است. رونالدو سرزن خوبی است. او کار خود درفوتبال را به عنوان یک هافبک شروع کرد، سپس هافبکی شد که می‌تواند در برنامه‌های هجومی تیم هم شرکت کند. بعد از آن او اکثر اوقات به عنوان یک مهاجم به میدان رفت. رونالدو یک تمام‌کننده واقعی است و استاد زدن ضربات پنالتی و ضربات آزاد به شمار می‌رود. رونالدو هر چقدر هم در تمام موارد نامبرده مهارت داشته باشد نمی‌تواند همیشه بر روی فرم ثابت باقی بماند. در تاریخ فوتبال دنیا هرگز بازیکنی وجود نداشته است که برای سال‌های طولانی تمام خصوصیات منحصربه‌فرد خود را حفظ کند. آمادگی بالاخره جایی و زمانی از دست می‌رود. آمادگی ابدی نیست.

100 میلیون هوادار در شبکه اجتماعی
رونالدو بخوبی راهی را که برای پیشرفت پیمود، مدیریت کرد. ستاره نوزده ساله‌ای که به منچستریونایتد پیوست بعدها به بت دست نیافتنی رئال مادرید تبدیل شد. او آنچنان از محبوبیتی برخوردار است که هم اکنون بیش از صد میلیون هوادار در شبکه اجتماعی فیسبوک دارد. هیچ بشری روی کره خاکی این تعداد هوادار در شبکه اجتماعی خود ندارد. او در توئیتر دیگر شبکه اجتماعی بیش از 31 میلیون هوادار را «دنبال کننده» خود می‌بیند. زمانی که رونالدو در سال 2003 به منچستریوناتید پیوست مارک زاکربرگ هنوز شبکه اجتماعی فیسبوک را راه‌اندازی نکرده بود و این اتفاق یک سال بعد افتاد. رونالدو اما به عنوان یک ستاره مدرن در مدت کوتاهی پادشاه بی چون و چرای این شبکه اجتماعی لقب گرفت.

شکوه یک ستاره زیر 30 سال در تبلیغات
رونالدوی سی ساله بار دیگر به پشت سر خود نگاه می‌کند. پیوستن به رئال مادرید بخش دیگری از داستان پرهیجان او بود. او برند مشهور« CR7» را که بر گرفته از علائم اختصاری نام و نام خانوادگی و شماره پیراهن وی است را در همین رئال مادرید ایجاد کرد. برندی که بعدها از آن در دنیای تجارت استفاده کرد. رونالدو زمانی صاحب پیراهن شماره هفت شد که رائول افسانه‌ای رئال مادرید را ترک کرد تا شماره هفت مشهورش به رونالدوی جوان برسد. او در رئال و در اوج جوانی و جذابیت با بزرگ‌ترین شرکت‌های پوشاک قراردادهای کلان مالی امضا کرد تا اکنون تصویرش در بسیاری از بیلبوردها و تبلیغات تلویزیونی دیده شود. این ستاره تیم ملی پرتغال و رئال مادرید فقط از طریق تبلیغات سالانه 20 میلیون پوند درآمد دارد. رونالدوی سی ساله تا چه زمانی ستاره نخست این شرکت‌ها برای امور تبلیغات خواهد بود؟ امکان ندارد بعد از رونالدو چهره جوان‌تر دیگری نیاید.

او گران‌ترین در تاریخ است
هنوز بسیاری فکر می‌کنند گرث بیل هافبک ولزی رئال مادرید گران‌ترین بازیکن تاریخ است اما در واقع چنین نیست. رونالدو با هزینه‌ای که روی دست رئال گذاشته قطعا گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ است. او سالی حداقل 15میلیون پوند از راه فوتبال درآمد دارد و هفته‌ای 280 هزار پوند به عنوان دستمزد دریافت می‌کند. کریس سال 2013 درست یک ماه بعد از این‌که بیل به عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ راهی رئال مادرید شد به مدت پنج سال با قوی‌های سپید مادرید تمدید قرارداد کرد.

 

حال که رونالدو بیست، بیست و هشت یا حتی بیست و نه ساله نیست بسیاری از خود می‌پرسند رونالدوی سی ساله ارزش این دستمزد کلان را دارد؟ و پرسش مهم‌تر این‌که آیا این سی ساله همچنان می‌تواند خود را در اوج نگه دارد؟ اگر از فلورنتینو پرز رئیس باشگاه مادرید یا خورخه مندس بپرسید آنها قطعا می‌گویند: «بله، ارزش دارد و می‌تواند.» اما پیش بینی‌ها درباره رونالدو ادامه دارد. می‌گویند او در سی سالگی به نقطه اوج فوتبال خود رسیده است و دیگر زمان او به پایان رسیده است. رونالدو می‌تواند حداقل تا دو سال دیگر همان فوق‌ستاره همیشگی باشد.

اخبار ورزشی - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------