كي‌روش خودخواه بايد اخراج شود



اخبار,اخبار ورزشی , كارلوس‌ كي‌روش

غلامحسين پيرواني بدجوري از كارلوس‌ كي‌روش ناراحت است.او اين مربي را خودخواه مي‌داند و تاكيد دارد كه بايد اخراج شود.اين ناراحتي البته ربطي به گذشته و عملكرد كي‌روش ندارد. او از اين ناراحت است كه سرمربي تيم ملي در عين خودخواهي اجازه نمي‌دهد سردار آزمون و عليرضا جهانبخش براي تيم محمد خاكپور يعني تيم اميد بازي كنند.

چند روز پيش وقتي در راهروهاي فدراسيون فوتبال شايعه شد كي‌روش نمي‌خواهد اجازه دهد اين دو بازيكن در تيم اميد براي رسيدن به المپيك 2016 بازي كنند، خيلي‌ها آن را گمانه‌زني هيجاني رسانه‌ها خواندند اما در عين ناباوري اصل ماجرا هماني بود كه هيجان رسانه‌اي خوانده شد. كارلوس كي‌روش ديروز رسما اعلام كرد اجاز ه نمي‌دهد دو بازيكن جوان و البته تاثيرگذار تيمش در قالب تيم اميد در مسابقات انتخابي المپيك شركت كنند. اتفاقي كه با واكنش تند اهالي فوتبال مخصوصا منتقدان كي‌روش مواجه شده است. با غلامحسين پيرواني كه پيش‌تر هدايت تيم ملي اميد را برعهده داشت در روزنامه قانون به گفت و گو نشسته‌ايم.


  شنيديد كه كي‌روش گفته حاضر نيست سردار آزمون و عليرضا جهانبخش را در اختيار تيم اميد بگذارد؟
بله متاسفانه. من اين را يك خودخواهي محض از جانب كي‌روش مي‌دانم و واقعا رفتار او را درك نمي‌كنم. ايشان كه مدعي است حرفه‌اي به همه چيز نگاه مي كند ديگر چرا؟ به نظرم فدراسيون بايد اين موضوع را بهتر از اين مديريت كند.


  فكر نمي‌كنيد اگر فدراسيون توان مديريت كي‌روش را داشت اين مربي حتي به چنين خودخواهي فكر هم نمي‌كرد؟
به هر حال فدراسيون الان بايد اين موضوع را به درستي مديريت كند. كي‌روش چنين حقي ندارد و او دارد تنها منافع شخصي خودش را مي‌بيند. تيم اميد براي مردم هيچ تفاوتي با تيم ملي بزرگسالان ندارد. ما سال‌هاي سال است رنگ المپيك را به چشم نديده‌ايم.


  خب اگر كي‌روش نخواست بپذيرد، قصه چطور مي‌شود؟
نپذيرد؟ مگر چنين چيزي مي‌شود؟ ما بايد خودمان به فكر منافع ملي‌مان باشيم. كي‌روش چه‌كاره است. فدراسيون اگر با مقاومت اين مربي پرتغالي مواجه شود بايد او را براي هميشه اخراج كند. دليلي ندارد كي‌روش براي همه چيز فوتبال ما تصميم بگيرد.


  اخراج؟!
بله اخراج. معني ندارد يك مربي براي ما تصميم بگيرد. محمد خاكپور كه گناه نكرده. او هم مي‌خواهد با تيمش به موفقيت برسد. چطور است وقتي باشگاه‌ها به تيم اميد بازيكن نمي‌دهند فدراسيون خودش را به در و ديوار مي‌زند و آنها را محروم مي‌كند اما حالا زورش به كي‌روش نمي‌رسد؟


  به نظرتان با آزمون و جهانبخش تيم اميد شانس صعود به المپيك را دارد؟
اگر اين دو بازيكن تاثيرگذار باشند كار خيلي راحت‌تر مي‌شود.


  برخي مي‌گويند كي‌روش به خاطر اخراج وينگادا از تيم اميد دارد با فدراسيون و اين تيم لج مي‌كند. قبول داريد؟
من با اين حرف‌ها كاري ندارم. فقط مي‌دانم فدراسيون بايد اين بازيكنان را به هر شكلي در اختيار تيم اميد بگذارد.


  خاكپور اين وسط چه گناهي كرده؟
هيچ. او گناهش اين است كه مي‌خواهد تيم اميد را به المپيك ببرد. من خودم چهار سال پيش سرمربي اين تيم بودم و مي‌دانم خاكپور چه مي‌كشد. ما در آن روزگار تنها در بازي‌هاي آسيايي بود كه توانستيم سه بازي با تركيب كامل بازي كنيم. در بقيه روزها هميشه ناقص بوديم. فدراسيون بايد به تيم اميد شخصيت بدهد نه آن را تنها بگذارد. اين تيم مي‌خواهد يك طلسم بيش از 40 ساله را بشكند.


  آماده‌سازي تيم اميد را براي اين مسابقات چطور ديديد؟
به هر حال بهتر و منسجم‌تر از گذشته بودند. اين تيم نياز به بازي‌هاي تداركاتي زيادي داشت و فدراسيون بايد اين زمينه را فراهم مي‌كرد. اميدوارم خاكپور و همكارانش بتوانند اين تيم را به يك سرانجام خوب برسانند. 


  زمان براي موفقيت از دست نرفته؟
نه هنوز دير نشده. تيم ما الان مهره‌هاي خوبي دارد و با يك برنامه‌ريزي منسجم مي‌شود خيلي به آن اميدوار بود. 


  حضور حبيب كاشاني در بحث مديريت تيم اميد را چطور مي‌بينيد؟
خوشحال كننده است. حبيب كاشاني مرد مثبتي است و بايد از پتانسيل او به نحو مثبت بهره برد. او در عين حال مرد خوبي هم هست. برايش آرزوي موفقيت دارم.


  از خودتان چه خبر؟ چند وقتي است خبري از شما نيست.
من نمي‌توانم بروم، به تيم‌ها التماس كنم كه مرا سر كار ببريد. من سال گذشته سرمربي فجر بودم اما اينقدر بد و  بيراه از هواداران و تماشاچيان شنيدم كه بهتر ديدم ديگر نباشم. من در همه اين سال‌ها به چيزي غير از موفقيت فجر فكر نكردم و هميشه خودم را عضوي از خانواده فجر مي‌دانم. شما برويد و بپرسيد من كي و كجا با فجر قرارداد مالي داشته‌ام. هميشه هر چه داده‌اند گفته ام خدا بدهد بركت. من نه كاسب بوده‌ام و نه دنبال پول. من عاشق فجر بودم و هستم.


  نظرتان درباره بركناري احتمالي كفاشيان چيست؟
مگر قرار است بركنار شود؟


  خب قرار است مجمع فوق‌العاده برگزار شود و بعيد نيست صلاحيت كفاشيان دوباره به راي گذاشته شود.
من كه فكر مي‌كنم الان زمان خوبي براي اين كار نيست. كفاشيان رئيس فدراسيون است و چنين شوكي به فدراسيون خوب نيست. بگذارند دوره‌اش تمام شود بعد هرچه خواستند بكنند.

مخالفت کی‌روش با حضور جهانبخش و آزمون در تیم امید!
‌ديروز حبيب كاشاني از مخالفت رسمي كي‌روش با حضور عليرضا جهانبخش و سردار آزمون در تيم اميد پرده برداشت. او گفت: از فدراسیون درخواست کتبی کرده بودیم تا بتوانیم برای بازی‌های مقدماتی المپیک از جهانبخش و آزمون استفاده کنیم اما علی کفاشیان به من گفت که کارلوس کی‌روش این دو بازیکن را برای اردوی آماده سازی تیم ملی در تعطیلات عید می‌خواهد.

 

تیم امید بازی‌های رسمی در پیش دارد و اگر خدای ناکرده اتفاقی رخ بدهد، چه می‌شود؟ وی با بیان اینکه بازی‌های تیم امید در تعطیلات عید فشرده و سنگین است تا جایی که شاید آزمون و جهانبخش هم نتوانند در همه بازی ها حضور داشته باشند، ادامه داد: اولین بازی سوم فروردین‌ماه است. در روزهای هفتم، نهم و یازدهم فروردین هم مسابقات دیگر برگزار می‌شود. ما در یک پروسه زمانی هشت روزه باید چهار بازی انجام دهیم که طبیعتا باید تیم آماده‌ای داشته باشیم.

 

بنابراین ممکن است آزمون و جهانبخش هم نتوانند چهار بازی را در هشت روز انجام دهند، چون دشوار است.مدیر تیم امید از عدم حمایت فدراسیون و همچنین همکاری نکردن باشگاه‌ها هم گله‌مند بود و اظهار کرد: متاسفانه با درخواست ما برای تغییر زمان هفته بیست و سوم لیگ برتر مخالفت شد و این باعث می‌شود تیم امید نتواند در اردوی کویت دو بازی تدارکاتی انجام دهد.

 

به کفاشیان گفتم اگر تیم ملی در جام ملت‌های استرالیا می‌توانست به فینال راه پیدا کند، (با تغییراتی که در برنامه مسابقات به وجود می‌آمد) هفته بیست و سوم خود به خود لغو می شد. آیا الان تیم امید باید ضربه بخورد؟ وی گفت: تیم امید نیاز به آرامش دارد نه اینکه کادر فنی ما در اردوی کیش همواره با استرس در بازی‌ها شرکت کند. ما به خاطر آرامش تیم در اردوی کویت درخواست تعویق هفته بیست و سوم را داشتیم اما متاسفانه فدراسیون تاکنون همکاری‌هایی که لازم بود را انجام نداده.

 

واقعا اگر مشکل من هستم، کافی است بگویند برو تا این کار را انجام دهم و مانند زمانی که از پرسپولیس رفتم و هیچ مصاحبه‌ای هم انجام ندادم، دوباره همان رویه را تکرار کنم. من اهل دردسر ایجاد کردن نیستم و واقعا کار در این شرایط خسته‌کننده است.
اخبار ورزشی - روزنامه قانون

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------