بازگشت فوق العاده تیم 10 نفره مسجد سلیمان



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه پرسپوليس

نفت مسجد سليمان در حاليکه 10 نفره برابر پرسپوليس بازي ميکرد موفق شد بازي باخته را با تساوي به پايان برساند.

به گزارش ورزش سه اولین بازی هفته بیست و سوم لیگ برتر بین دو تیم پرطرفدار در مسجد سلیمان برگزار شد و در نهایت این دیدار با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

هفته بیست و سوم لیگ برتر، ورزشگاه بهنام محمدی، تماشاگر: 7هزار نفر
داور: علیرضا فغانی، کمک ها: علیرضا ایلدروم، حسن یوسفی
اخطار: گابریل (6) پرسپولیس و کرملا چعب (91) نفت م.سلیمان
اخراج: روسلان (57) از نفت مسجد سلیمان

===========================================

 

فرزاد محمدی (82 کرملاچعب)، رضا درویشی (65 جعفری)، کیوان امرایی (61 مالکی)، کیومرث چراغی، روسلان ملزدینف و الکساندر پاشنکوف
سرمربی: بهروز مکوندی

پرسپولیس:
سوشا مکانی، رضا نورمحمدی، محسن بنگر، بابک حاتمی، محمدرضا خانزاده، مهرداد کفشگری، هادی نوروزی، رضا خالقی فر، گابریل (12 عالیشاه)، پیام صادقیان (78 دغاغله) و علی علیپور (89 تادو)
سرمربی:حمید درخشان
=====================================

شرح گل:
1 ـ صفر (پرسپولیس): امید عالیشاه در فضای خالی پشت مدافعان نفت صاحب توپ شد و از زاویه بسته با پای چپ ضربه محکمی را به سمت دروازه نفت زد که این ضربه پس از برخورد به پای مدافع حریف از بالای دستان گئورگوف دروازه‌بان نفت به گل اول پرسپولیس تبدیل شد.


2ـ صفر(پرسپولیس): پاس عمقی تماشایی امید عالیشاه به علی علیپور او را از جناح چپ راه انداخت تا این بازیکن با نفوذ به محوطه جریمه اولین گل خود برای پرسپولیس را در این فصل به ثمر برساند.


2 ـ 1(نفت): کیوان امرایی مهاجم نفت‌مسجدسلیمان پیش از پایان نیمه اول فاصله را به یک گل کاهش داد. او روی پاس درویشی از فاصله نزدیک از اشتباه خانزاده استفاد کرد و اولین گل مسجدسلیمان را به ثمر رساند. پیش از این گل حمید درخشان سعی داشت بازی را به دلیل پرتاب سنگ از سوی هواداران مسجدسلیمانی متوقف کند.

شرح نیمه اول:
بازیکنان دو تیم در شرایطی به مصاف یکدیگر رفتند که هر دوتیم به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم دارند. نفتی برای فرار از منطقه خطر و پرسپولیسی ها برای رسیدن به رده های بالاتر جدول رده بندی به امید گرفتن سه امتیاز این بازی قدم به میدان گذاشتند. بازی در ابتدا با برتری نسبی نفتی ها آغاز شد، پس از مصدومیت یکی از مهره های تاثیرگذار این روزهای پرسپولیس در دقیقه 12 و خروج وی از ممیدان برای دقایقی این فشار روی دروازه این تیم بیشتر هم کرد، علی الخصوص از دقیقه 16 تا 21 نفتی ها روی دروازه سرخپوشان خیمه زده بودند و به چند کرنر پیاپی دست یافتند اما به مرور و با رهبری امید عالیشاه سرخپوشان آرام آرام به شرایط عادی بازی برگشتند و در نهایت توانستند توسط وی گل اول و با تاثیر مستقیم او به گل دوم دست یابند. در دقایق پایانی نیمه اول نیز نفتی با پیدا کردن خود و بازگشتن به بازی توانستند یکی از دو گل خورده را جبران کنند.

دقایق حساس:
دقیقه 15 – شوت سنگین رضا خالقی فر از پشت محوطه جریمه نفتی ها با عکس العمل دیدنی گئورگیف به کرنر رفت.


دقیقه 16 – حرکت دیدنی و تکنیکی پاشنکو در محوطه جریمه سرخپوشان آنها را با دردسر روبرو کرد اما ضربه وی را سوشا مکانی با حرکتی خوب دفع کرد.


دقیقه 17 – باز هم حمله بازیکنان نفت این بار از سمت راست صورت گرفت و سانتر خطرناک بازکن نفت را محسن بنگر به کرنر فرستاد.


دقیقه 34 – ضربه ایستگاهی بازیکنان نفت روی دروازه سرخپوشان فرستاده شد و ضربه خطرناک پاشنکو، توسط مدافعان این تیم دفع شد.


دقیقه 43 – سانتر صادقیان از روی نقطه کرنر، موقعیت خطرناکی روی دروازه تیم نفت ایجاد کرد ولی این فرصت توسط گئورگیف دفع شد.


دقیقه 63 – حرکت زیبای عالیشاه درون محوطه جریمه نفتی ها با پاس عرضی وی ادامه یافت که ضربه محکم خانزاده از بالای دروازه این تیم به بیرون رفت.


دقیقه 64 – شوت مالکی از پشت محوطه جریمه پرسپولیسی ها توسط سوشا مکانی مهار شد.


دقیقه 69 – ضربه فرزاد محمدی از پشت محوطه جریمه سرخپوشان به بیرون رفت.

حاشیه های بازی:
*بیشتر هواداران نفت مسجد سلیمان با پیراهن‌های نفت ابادان و برزیل وارد ورزشگاه شدند و جالب است که تماشاگران پرسپولیس اصلا در ورزشگاه حضور ندارند و این تیم در این بازی نمی تواند از حمایت طرفداران بهره ببرد.


* هوادار با پرچم برزیل که دور خود بسته مشغول روپایی و هد زدن است او حتی به سمت بازیکنان پرسپولیس رفت و هنگامی که آنها مشغول گرم کردن بودند همچنان مشغول هد زدن بود که با اعتراض مسئولان پرسپولیس از پرسپولیسی‌ها فاصله گرفت.


*علی اصغر جمالی پیشکسوت تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان که در سال 1348 درباره اش گفته می شود گل تاریخی را وارد دروازه پرسپولیس کرده ، در ورزشگاه حضور دارد. مظفر بالی زاده یکی دیگر از بازیکنان سال 1348 هم در ورزشگاه حضور دارد که مسوولان از این دو پیشکسوت تجلیل کردند.


*گرمکن تمام بازیکنان پرسپولیس آرم اسپانسر داشت به جز رضا نورمحمدی که بدون آرم اسپانسر در میدان حضور پیدا کرد.


*گویا مصدومیت گابریل هافبک برزیلی سرخپوشان، شدید است چراکه هم باعث تعویض وی شد و هم این بازیکن از فرط درد و ناراحتی، اشکهایش جاری شده بود.


*از دقیقه 16 تا 21 نفتی ها حملات پیاپی و مستمری را روی دروازه سرخپوشان تدارک دیدند که حاصل آن چند کرنر پشت سر هم بی حاصل برای این تیم بود.


** علیرضا فغانی داور بازی در دقیقه 60 تذکری شدیدی به رضا محمدی دروازه بان ذخیره نفتی ها روی نیمکت این تیم حضور داشت داد که با پادرمیانی بهروز مکوندی این قضیه فیصله پیدا کرد.

اتفاق ویژه:
امید عالیشاه که به عنوان بازیکن تعویضی جانشین گابریل شده بود، تک گل مسابقه را برای پرسپولیس به ثمر رساند و هواداران نفت را به سکوت دعوت کرد.


روسلان ملزدینوف بازیکن خارجی نفت‌مسجدسلیمان در دقیقه 57 بازی به دلیل خطای شدید روی سوشا مکانی از بازی اخراج شد. این بازیکن بلندقامت در یک نبرد هوایی با شدت با پا به سوشا ضربه زد و علیرضا فغانی درجا کارت قرمز را به وی نشان داد. این بازیکن البته اخراج را حق خود نمی‌ دانست و مدام به فغانی می‌ گفت که ضربه خاصی به دروازه‌بان پرسپولیس نزده است.

 

اخبار ورزشی - ورزش سه

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------