ناهار افشارزاده با مخالفان قلعه‌نویی



اخبار,اخبار ورزشی ,بهرام افشارزاده

افشارزاده: تمامی امکانات و نفراتی را که قلعه‌نویی برای تیم می‌خواست آوردیم ولی باز برنده نمی‌شویم، این یعنی ایراداتی اساسی در کادر ما وجود دارد

بهرام افشارزاده دیروز با مسائل مرتبط با امیر قلعه نویی در استقلال برخوردی مبهم و دوگانه داشت. او از یک سو با انتقاد از دستاوردهای فنی تیم گفت باید جلسه‌ای با پیشکسوتان آبی به قصد بررسی صحیح‌تر مشکلات تیم داشته باشد و از جانب دیگر متذکر شد که حتی اگر درصدد تغییر سرمربی تیم و آوردن فردی جدید باشد، برای این مهم باید تا زمان تعیین تکلیف خصوصی سازی باشگاه صبر کند زیرا چه قلعه نویی را ابقا کند و چه فرد دیگری را جذب نماید، این بیم وجود دارد که مالکان تازه مربی دیگری را بخواهند. وی گفت: ما تمامی امکانات و نفراتی را که قلعه‌نویی برای تیم می‌خواست برای او آوردیم ولی وقتی در 13 بازی از رقبا جلو می‌افتیم و باز برنده نمی‌شویم، این یعنی ایراداتی اساسی در کادر ما وجود دارد. چند بار به او گفتم از روانکاو و بدنساز بیش از پیش در تیم استفاده کند اما او نپذیرفت و به این ترتیب هر روز شاهد افول بیشتر تیم هستیم.


یک جلسه جالب
افشارزاده در ادامه سیاست‌های متضاد خود ظهر دیروز در محل سایت زنده‌یاد حجازی با حسن روشن منتقد اول قلعه‌نویی و تعدادی از مدیران سابق آبی شامل کاظم اولیایی و کامران منزوی ناهار صرف کرد و به دلجویی از آنها پرداخت و در پایان این جلسه مقرر شد روشن «گوش راست» کارساز دهه 1350 آبی‌ها که در فصل جاری مصاحبه‌های تند و تیز و آتشینی علیه کل باشگاه و بخصوص شخص قلعه‌نویی داشت، فعلاً آرام بگیرد و حرف دیگری نزند. اضافه بر این برحسب صحبت‌های افشارزاده با اولیایی مقرر شد کمیته فنی استقلال از نو تشکیل و بر امور فنی تیم نظارت و تکلیف کادر فنی را هم مشخص کند. از دیگر حاضران در این جلسه می‌توان به غلامحسین زمان‌آبادی معاون فرهنگی استقلال و آتیلا حجازی اشاره کرد.

 

جلسه دیروز یادآور جلسه سه سال پیش علنی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل اسبق استقلال با امیر قلعه‌نویی در زمان سرمربیگری پرویز مظلومی بود که به نشستن ژنرال به جای مظلومی در پایان فصل منجر شد و شاید اینک تاریخ در حال تکرار شدن به صورت برعکس باشد. در آن مقطع، مظلومی حسابی از فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت آبی‌ها ناراحت شد و لب به گلایه گشود. افشارزاده در پایان این جلسه به تعریف از روشن پرداخت و مدعی شد که وی در این مدت سعه صدر داشته است(!) و افزود: «ما برای رفع برخی سوءتفاهم‌ها به محل این سایت آمدیم و قرار شد طرفین تا پایان فصل جاری اظهارنظر تازه‌ای علیه یکدیگر نداشته باشند و پیشکسوتان هم چیزی نگویند تا تمامی حواس و توان تیم روی چهار بازی باقی مانده سال در این فصل متمرکز شود.» وی همچنین با تعریف از سایت حجازی اهداف این پایگاه را ارزشمند خواند.


روشن: بار کج به منزل نمی‌رسد
حسن روشن هم در پایان جلسه دیروز گفت: هدف من اصلاً گرفتن جای کسی نبوده است و خوشحالم که در این جلسه نیز بر حرف‌های من مهر تأیید زدند. تنها حرف من این بوده و هست که بار کج هیچگاه به منزل نمی‌رسد.


2 امتیاز از 4 بازی
اوضاع قلعه‌نویی از زمانی مجدداً تیره شد که مثل نیم فصل اول تیم او بعد از شروعی خوب دوباره در دست‌انداز افتاد و تمامی برداشت‌اش از چهار مسابقه آخر دو امتیاز از حداکثر 12 امتیاز ممکن بوده است. تساوی اخیر در انزلی در شرایطی حاصل آمد که ژنرال بهتر از هرکسی می‌دانست دو شکست متوالی نفت و یک باخت اخیر تراکتور (مقابل سپاهان) بهترین شرایط را برای نزدیک شدن مجدد تیم او به صدر جدول لیگ برتر فوتبال کشور ایجاد کرده است اما شاگردان وی ابتدا در تهران با ذوب‌آهن 1-1 کردند و سپس به نتیجه‌ای مشابه برابر ملوان در انزلی رسیدند و در هر دو مورد برتری 0-1 اولیه خود را با گل خوردن در نیمه دوم از دست دادند و باز این فرضیه را قوت بخشیدند که در بدنسازی «پیش‌فصل» ضعیف عمل کرده‌اند.


قلعه‌نویی: آنها در پی چاپ عکس‌هایشان هستند
در حالی که به نظر می‌رسد جلسه امروز (دوشنبه) هیأت مدیره بیشتر یک فرمالیته باشد و اصولاً تغییر مربی در این مقطع دیرهنگام تضمینی برای موفقیت ندارد و دستاوردهای زیادی هم پیش‌روی تیم قرار ندارد که این تغییر را الزامی جلوه بدهد، امیر روز گذشته در جدیدترین مصاحبه‌اش با یکی از شبکه‌های رادیویی کشور بار دیگر کوشید مسائلی را در نتایج ضعیف تیمش در این فصل مؤثر جلوه بدهد که مسائل فنی نیستند و هرچند نمی‌توانند بر بازی تیم بی‌تأثیر باشند اما استقلال در گذشته نزدیک بر مشکلات بزرگ‌تر از این نیز فایق می‌آمد. قلعه‌نویی بدون پاسخگویی صریح به این سؤال که چرا استقلال تا این نقطه از فصل در دیدارهایی متعدد از رقبا پیش افتاده اما بعداً به سبب ضعف در قوای جسمانی و اشتباهات تاکتیکی و فردی برد را با تساوی یا شکست عوض کرده است، گفت: آنهایی که از ما انتقاد می‌کنند، بیشتر در پی این هستند که عکس‌هایشان به این بهانه در روزنامه‌ها چاپ شود. البته من برای حرف آدم‌هایی مثل منصور پورحیدری ارزش قائلم زیرا او هم فنی و کاربلد است و هم دلش واقعاً برای استقلال می‌سوزد اما این را نمی‌پذیرم که کسی از ما بد بگوید که خودش حتی پنج دقیقه هم در پست مربیگری یک تیم دوام نیاورده است.

 

یکی مثل نراقی پیدا می‌شود که ما را مشفقانه راهنمایی می‌کند اما افرادی را هم داریم که چون نسل جدید آنها را نمی‌شناسد و با انتقاد از ما به شهرت می‌رسند، هرچه می‌خواهند می‌‌گویند. نمی‌خواهم اسم آقایی را که دائماً مصاحبه می‌کند، بیاورم اما خودتان بررسی کنید و ببینید که چه جایگاهی در فوتبال ما دارد.


7 ماه است چیزی نگرفته‌ایم
سرمربی استقلال که فصل پیش هم استقلال را به رتبه‌ای بالاتر از پنجمی نرساند و حتی کسب سهمیه آسیایی در مسابقات امسال از سوی افشارزاده و همکارانش هم سند حفظ وی تلقی شده، اضافه کرد: بعد از مساوی با ملوان طبعاً شانس قهرمانی ما کمتر شده ولی هنوز امکان دسترسی به 12 امتیاز را داریم و تا زمانی که امکان‌هایی از این دست هست ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد.


هیچکس نمی‌گوید 7 ماه است حقوق نگرفته‌ایم و اسپانسری که در ابتدای  فصل آمد بعد از مدتی بلاتکلیفی از باشگاه رفت. ما در میان این همه مشکلات صورت‌مان را با سیلی سرخ نگه داشته و تیم را با دندان تا اینجا کشانده‌ایم. آیا اینها ارزش دارد یا خیر؟! چهار هفته به پایان فصل بازیکنان هنوز 40 تا 50 درصد از مبلغ قراردادشان را طلب دارند و تعداد زیاد مصدومان امان‌مان را بریده است و چه بسیار روزها را فقط با شش، هفت بازیکن تمرین کرده‌ایم. دلم می‌خواست بازیکنانی بیشتر و بهتر بگیرم اما نشد چون پولش را نداشتیم.
من فقط امیدوارم اسم‌هایی مثل رضا رجبی که خیلی چیزها را می‌دانند و تعریف کرده‌اند، اینها را به مردم هم بگویند تا حقایق مشخص شود.


نوری: قلعه‌نویی حقایق را بپذیرد
 دیروز از افراد مورد اشاره ژنرال برخی زبان به سخن گشودند و به نفع یا علیه او حرف زدند. پرویز مظلومی یکی از کاندیداهای بالقوه جانشینی او سعی کرد با تأکید به این که حفظ آرامش در استقلال در حال حاضر به هر چیزی ارجح است از اظهارنظر مستقیم پرهیز کند اما محمد نوری هافبک دهه 1370 گفت استقلال ضعیف بازی می‌کند و بهتر است قلعه‌نویی این حقیقت را بپذیرد. وی افزود: بازیکنان خلاق در اردوی استقلال کم‌شمارند و من از ابتدا هم به کیفیت کار محسن فروزان اعتقاد نداشتم. من پیشتر هم گفتم که قلعه‌نویی حتی از دستیارانش هم کمک‌های فکری لازم را نمی‌گیرد و این قضیه به او برخورد. اما این یک حقیقت آشکار است.


بیانی: ما بی‌تقصیریم
در همین حال شاهرخ بیانی یکی از اعضای کادر فنی استقلال مدعی شد عوامل مختلفی شامل خصوصی‌سازی  در ایجاد مشکلات امسال استقلال نقش داشته‌اند و افزود اگر قلعه‌نویی نبود اوضاع از این هم بدتر می‌شد. هافبک اسبق استقلال اضافه کرد: نه این‌که مربیان تیم اشتباهی نداشته باشند اما وقتی برای بازی‌های دوستانه تیم ملی نیز نفرات ما را می‌‌گیرند و می‌برند. چه کاری از دست ما ساخته است؟


پورحیدری: کادرفنی باید پاسخگو باشد
منصور پورحیدری عضو هیأت مدیره آبی‌ها هم در مورد نتایج ضعیف اخیر آنان گفت: تصمیم گیرنده در این خصوص و در مورد کادرفنی افشارزاده است ولی مشکلی نیست کادر فنی باید پاسخگوی جواب ندادن خریدهایش از نیم فصل باشد. شاید اگر کمیته فنی باشگاه منحل نمی‌شد قدری از مشکلات حل می‌شد هرچند هنوز تعریف درستی از وظایف چنین کمیته‌ای ارائه نشده است!

 

اخبار ورزشی - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------