وقتی مرزبان قلعه نویی را شوکه کرد!



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه استقلال

استقلالی‌ها با تساوی مقابل پدیده در نهایت شانس کسب سهمیه را هم از دست دادند.

 تغییر پست محمد غلامی از مهاجم نوک به دفاع راست، آنقدر عجیب هست که شاید هیچ پیشگویی نمی‌توانست آن را پیش از بازی استقلال مقابل پدیده پیش‌بینی کند. علیرضا مرزبان در این بازی حساس، پست کلیدی دفاع راست را به بازیکنی داد که هیچ تجربه‌ای در آن نداشت و با وجود این بی‌تجربگی توانست عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد و مورد تحسین بسیاری از کارشناسان قرار بگیرد.

عملکرد خوب غلامی در این پست البته سبب نمی‌شود ریسک بزرگ مرزبان را منکر ‌شویم. تنها نگاهی گذرا به عملکرد دفاع‌ راست‌های تیم‌های لیگ‌برتری به وضوح از ریسکی که مرزبان در این بازی داشته خبر می‌دهد. وقتی بازیکنانی مثل حمید علی عسگر با وجود تجربه چند ساله در این پست باز هم دچار اشتباهات متعددی می‌شود، سخت است بتوان در بازی حساس مقابل استقلال به بازیکنی که برای نخستین بار این پست را تجربه می‌کند، اعتماد کرد! ریسک مرزبان اما به خاطر عملکرد خوب غلامی به خوبی نتیجه داد و قلعه‌نویی و تیمش را حسابی غافلگیر کرد.

 

بی‌تجربگی غلامی در این پست اما تنها نقطه منفی این تغییر بود چون به طور کلی بازیکن دونده‌ای چون او قطعاً می‌تواند در این پست موفق ظاهر شود. او همانطور که در بازی با پدیده نشان داده، با دوندگی بالایش می‌تواند رفت و آمدهای سریع به جلو، جناح راست پدیده را بیمه کند؛ منطقه‌ای که در بازی با استقلال با وجود بازیکنانی چون هاشم بیک‌زاده، سجاد شهباززاده و تا حدودی رضا عنایتی، به نوعی منطقه خطری برای پدیده به حساب می‌آمد. تغییر پیش‌بینی نشده مرزبان اما باعث شد که این مهره‌های کلیدی استقلال شانس زیادی برای حمله از جناح راست نداشته باشند. علاوه بر این با توجه به اینکه غلامی برای نخستین بار در این پست بازی می‌کرد، هیچ تصور و شناختی از بازی او در پست دفاع راست وجود نداشت.

با این حال جالب است که این موضوع برای خود غلامی هم دلنشین بوده و وقتی از او درباره پست جدیدش می‌پرسیم، می‌گوید: «برای اولین بار بود که در پست غیرتخصصی‌ام بازی می‌کردم. پیش از بازی خیلی درباره این موضوع فکر کردم و حتی مشاوره‌هایی انجام دادم و بعد تصمیم گرفتم که مقابل استقلال در پست دفاع راست بازی کنم. خیلی احساس خوبی نسبت به این تغییر پست داشتم، بعد از بازی هم وقتی دیدم همه از عملکردم در این پست راضی بودند، خیلی خوشحال شدم.»

غلامی به تعجب بازیکنان و کادرفنی حریف از بازی او در این پست اشاره می‌کند: «من در راه‌آهن با وحید طالب‌لو همبازی بودم. وقتی او دید که من در پست دفاع راست بازی می‌کنم، به من می‌گفت تو کجا و این پست کجا؟ خلاصه هر وقت می‌دیدمش داشت به من می‌خندید! هیچ‌کس باور نمی‌کرد که من بتوانم در دفاع راست موفق باشم. حتی آقای قلعه‌نویی، همدانی و زرینچه هم حسابی تعجب کرده بودند. به همین خاطر احساس می‌کنم آقای مرزبان با این تغییر واقعاً به استقلالی‌ها رکب زد.»

پدیده البته پیش از آنکه با بازی دادن غلامی در پست دفاع راست، استقلال را غافلگیر کند، با آوردن هوادارانش به ورزشگاه آزادی هم حسابی باعث تعجب همه شده بود. آنها از چند روز قبل از بازی اعلام کرده بودند، توان پرداخت هزینه سفر تیم به تهران را ندارند و اگر کمکی دریافت نکنند ممکن است اصلاً به تهران نیایند! در کمال تعجب اما پدیده روز بازی نه تنها هزینه سفر بازیکنانش را پرداخت کرد، بلکه تعدادی از هواداران خود را هم برای این بازی به همراه آورده بود. آنقدر کسب امتیاز از بازی استقلال در تهران برای تیم پدیده مهم بود که از هیچ ریسک و شگردی برای گمراه کردن استقلال و کسب امتیاز از این بازی دریغ نکردند و در نهایت موفق شدند استقلال را از سهمیه آسیا
دور کنند.

اخبار ورزشی - ایران ورزشی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------