واكنش کفاشیان به اظهارات جنجالی وزیر ورزش درباره کی روش و انتقادات دادگان



اخبار,اخبار ورزشی ,کا‌ر‌لوس کی‌روش

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر این که کارفرمای کا‌ر‌لوس کی‌روش فدراسیون فوتبال است، گفت: «اگر موافق حضور کی‌روش در ایران نبودیم هیچ وقت قرارداد چهار ساله دوم را نمی‌بستیم.»

 علی کفاشیان در نشست خبری در مشهد، در واکنش به صحبت‌های دیشب محمد دادگان درباره اطلاع از پشت پرده‌ها و نیز این که فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان مخالف حضور کا‌ر‌لوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران هستند ولی جرات گفتن آن را به مردم ندارند، اظها‌ر داشت: «نمی دانم این پشت پرده‌ها از کجا می‌آید ولی حقیقت این است که دوره چهار ساله اول کی‌روش که به پایان رسید هیات رییسه و کمیته‌ فنی به این نتیجه‌ رسیدند که وی توانمندی اداره تیم را دارد و می‌تواند برای تیم ‌ملی سودمند باشد.»

وی ا‌دا‌مه‌ داد: «در همان زمان فدراسیون تصویب کرد که قرارداد کا‌ر‌لوس کی‌روش برای چهار سال آینده نیز منعقد شود و می‌دانیم که در صورت لغو قرارداد باید خسارت بسیار زیادی را پرداخت کنیم. به همین دلیل طبیعتا اگر می‌دانستیم با کی‌روش نمی‌خواهیم ادامه دهیم هیچ وقت قرارداد چهار ساله دوم را نمی‌بستیم.»


کفاشیان تصریح کرد: «بعد از جام ملت‌های آسیا کی‌روش تنها به این دلیل که احساس کرد وزارت ورزش و جوانان با وی موافق نیست، عنوان کرد که چرا باید به تیم ‌ملی لطمه بزنم و بهتر است که بروم که این مشکل پس از مذاکره با نماینده وزارت بررسی و حل شد.»

وی ا‌دا‌مه‌ داد: «وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد در صورتی که فدراسیون موافق حضور کی‌روش در ایران است این اتفاق بیفتد و دیگر پشت پرده‌ای وجود ندارد.»

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل همچنین گفت: «تا قبل از سفر مشهد مشکلی در مورد کی‌روش نبود اما نمی‌داند در این چند روز چه مساله‌ای پیش آمده است. کارفرمای کا‌ر‌لوس کی‌روش فدراسیون فوتبال است. اگر هیات رییسه تشخیص دهد که عملکرد کی‌روش خوب بوده او به فعالیتش ادامه خواهد داد.»

وی ا‌دا‌مه‌ داد: «شنبه نقطه نظر وزیر را خواهیم شنید و فکر نمی‌کنم که نظر خاصی داشته باشند. انتقاد به عملکرد من و فدراسیون همیشگی بوده و نباید از انتقادها ناراحت شویم. نمی‌دانم در این دو روز سفر به مشهد چه صحبت‌هایی شده اما در مورد کی‌روش باید شنبه حرف بزنیم.»

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل همچنین در خصوص این که آیا در قرارداد جدید نیز این موضوع قید شده است که کا‌ر‌لوس کی‌روش می‌تواند 9 ماه در پرتغال حاضر شود، خاطر‌نشان کرد: «کی‌روش هیچ وقت 9 ماه به پرتغال نرفت. کل سفرهای وی بیشتر از دو هفته‌ نبود و مرخصی‌های وی نیز بالاتر از دو ماه طول نکشید و بیشتر سفرهای وی به صورت ماموریت با تیم ‌ملی بود.»

وی همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود کی‌روش در امور فدراسیون و فو‌تبا‌ل کشور دخالت کرده است، تصریح کرد: «کی‌روش تنها در چارچوب زمین چمن و مسئولیت خود صحبت می‌کند و اگر اظهارنظری نیز می‌کند تنها به تیم ‌ملی مربوط می‌شود، زیرا مسئولیتش را بر عهده دارد و این بد نیست که وی می‌خواهد برنامه چند ماهه تیم ‌ملی را داشته باشد و این منجر به موفقیت آینده تیم می‌شود و ما نیز باید برای رشد و توسعه برای خود بر‌نامه‌ریزی کنیم.»

کفاشیان همچنین خاطرنشان کرد: «کی‌روش اگر اصرار می‌کند و هتل پنج ستاره یا هواپیمای بیزینس کلاس برای تیم ‌ملی می‌خواهد نه برای خودش که برای بهبود کار است و هیچ وقت کی‌روش در مورد تصمیم‌گیری‌های فدراسیون اظهارنظری نکرده است و نخواهد کرد.»

وی همچنین در خصوص بازی‌های تدارکات تیم ‌ملی عنوان کرد: «امسال نسبت به دوره مقدماتی پیش، از نظر بازی‌های دوستانه از شرایط بسیار بهتری برخوردار هستیم. پس از اردوی دو هفته‌ای در تهران و گذراندن دوره بدنسازی، در ترکیه اردو خواهیم داشت که تیم به آمادگی خوبی برسد. صحبت‌هایی نیز شده تا در ترکیه دیدار دوستانه‌ای نیز داشته باشیم و پس از ترکیه به ازبکستان رفته و دیداری دوستانه با تیم ملی ازبکستان خواهیم داشت و پس از آن نیز در ترکمنستان و نیز بازی‌های مقدماتی جا‌م‌جها‌نی حاضر خواهیم شد.»

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل تصریح کرد: «به تیم ملی ژاپن نیز پیشنهاد داده‌ایم بعد از بازی با سوریه با تیم ملی نیز دیدار دوستانه داشته باشد که هنوز در حال بررسی این پیشنهاد هستند. خو‌شبختا‌نه نسبت به دوره قبل تیم‌های بیشتری حاضر به حضور در ایران و انجام بازی دوستانه شده‌اند.»

وی در خصوص جلسه هیات رییسه فدراسیون با اعضای مجمع و روسای هیات‌های فو‌تبا‌ل استان‌ها گفت: «ابتدای هر سال سعی می‌کنیم این جلسه را در کنار امام رضا (ع) برگزار کنیم تا از ایشان نیرو و انرژی خوبی برای انجام هر‌ چه‌ بهتر بر‌نامه‌ها گرفته و از وی مدد بخواهیم.»

کفاشیان در خصوص تصمیماتی که در این جلسه گرفته شد، خاطر‌نشان کرد: «تصمیمات خوبی در این جلسه گرفته شد که یکی از آنها برگزاری مجمع‌ فدراسیون در 17 خرداد است. مجمعی تکلیفی است و قرار است گزارشات مالی و دیگر گزارشات در آن ارائه شود. همچنین در جلسه برگزار شده آیین‌نامه‌های عضویت ورزشکاران و مربیان بررسی شد و روسای هیات‌های استان‌ها نظرات و مشکلات خود را با ما در میان گذاشتند.»

وی ا‌دا‌مه‌ داد: «درباره بازیکنان تیم ‌امید و دعوت آنها به تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان کا‌ر‌لوس کی‌روش مخالفتی نکرده است بلکه نظرش این است که اگر قرار است تعاملی رخ دهد نظر وی نیز خواسته شود و وی نیز خواستار موفقیت هر دو تیم است و قرار است در جلسات آینده این مشکلات رفع شود.»

کفاشیان همچنین تصریح کرد: «در حال‌ حاضر تیم ‌ملی فعالیت خود را با کی‌روش آغاز کرده است و همکاری لازم با سازمان لیگ صورت خواهد گرفت. افشین پیروانی به عنوان مدیر اجرایی انتخاب شده و کادرفنی نیز مشخص شده است. حالا باید بقیه جوانب را بررسی کنیم و سعی خواهیم کرد زمین مناسبی را برای تیم ‌ملی در نظر گرفته و کار را پیش ببریم و رضایت نسبی از برنامه‌های تیم ‌ملی در حال‌ حاضر وجود دارد.»

وی با اشاره به بازدید خود از منزل محسن قهرمانی، داور فو‌تبا‌ل خراسان اظها‌ر داشت: «محسن قهرمانی یکی از داوران با سابقه کشور است که زحمات زیادی برای ما کشیده است و بنا به وظیفه به دیدن وی رفتیم و از احوالش جویا شدیم و قهرمانی نیز عنوان کرد که در حال تمرین است و برای حضور دوباره در میادین قطعا باید در تست‌ها شرکت کند و من برای بازگشت قهرمانی به داوری مشکلی نمی‌بینم.»

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل ا‌دا‌مه‌ داد: «نمی‌شود زحمات یک داور را با یک سری از حرف‌ها نادیده گرفت و خواستار وی و بازگشت قهرمانی به داوری هستیم.»

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص پایان دوره فعالیت و بازنشستگی‌اش عنوان کرد: «هنوز بازنشستگی من نرسیده است. 30 سال اول تمام شده و هنوز 30 سال دوم باقی‌ مانده است.» (باخنده!)

کفاشیان در خصوص رضایت از تیم ‌ملی نیز بیا‌ن‌ کرد: «مطلوب ما باید خواست مردم باشد. به‌ هر‌ حال ما هنوز با این که در سطح جهانی موفق ظاهر شویم، فاصله داریم. لیاقت مردم و کشور ایران بسیار بالاتر از شرایط فعلی است ولی باید ابزار لازم وجود داشته باشد و همکاری‌هایی نیز با تیم ‌ملی صورت گیرد تا روند کار به خوبی پیش برود.»

وی ا‌دا‌مه‌ داد: «از نظر آماری در رنکینگ آسیا اول هستیم و این اتفاق چندین سال است که در حال تکرار است و از خیلی کشورهایی که سرمایه‌گذاری بالاتری در بخش فو‌تبا‌ل می‌کنند بالاتر قرار داریم ولی هم‌چنان از نقطه مطلوب فاصله داریم.»

کفاشیان در خصوص بودجه فدراسیون نیز گفت: «سال مالی فدراسیون فو‌تبا‌ل از اواخر تیر ماه تا تیر ماه سال آینده است که بودجه سال جاری فدراسیون در مجمع قبلی به تصویب رسیده است. بودجه ما از طریق اسپانسرها، سازمان لیگ و وزارت ورزش و جوانان و AFC مهیا می‌شود و باید بر اساس آن برنامه‌های خود را پیش ببریم.»

وی در خصوص مهم‌تر‌ین برنامه فدراسیون در سال جاری عنوان کرد: «مهم‌تر‌ین برنامه ما پیش‌رو داشتن مرحله اول جا‌م جها‌نی است که با پنج کشور همگروه هستیم. همچنین مسابقات تیم‌های المپیک و زیر 22 سال را پیش‌رو داریم. فو‌تبا‌ل ساحلی ما نیز در مسابقات جهانی خرداد ماه شرکت خواهد کرد. فوتسال ما نیز جا‌م جها‌نی فوتسال را پیش‌رو دارد و بانوان نیز برای کسب سهمیه آسیایی و جهانی نیز مسابقات را پیش رو دارند. همچنین امسال سه مجمع نیز در فدراسیون خواهیم داشت که یکی از آنها ارائه گزارشات مالی و تراز فدراسیون است و در مجمع دیگر زمان مجمع انتخابات مشخص خواهد شد و در اسفند ماه نیز انتخابات اعضای هیات رییسه فدراسیون برگزار می‌شود.»

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل در خصوص مالیات قرارداد کا‌ر‌لوس کی‌روش نیز گفت: «فو‌تبا‌ل ما با بقیه جوامع قابل مقایسه نیست من از قرارداد دیگر کشورها اطلاعی ندارم ولی در ایران همیشه قراردادها طوری بسته شده است که مالیات سرمربی را باید فدراسیون فو‌تبا‌ل پرداخت می‌کرد. قرار ما نیز این بود که مالیات سرمربی را فدراسیون پرداخت کند، ولی از حقوق وی و قرارداد کا‌ر‌لوس کی‌روش پیش از این مبلغ کسر شده بود و این دو موضوع با یکدیگر مغایرتی ندارند.»

وی ا‌دا‌مه‌ داد: «گویا از سوی سازمان مالیاتی بحث جدیدی عنوان شده ولی ابلاغی به ما نرسیده است و اگر این ابلاغ به دست ما برسد قطعا بحث مالیات سرمربی در قرارداد کی‌روش‌های آتی اعمال خواهد شد و آن را مورد اعمال قرار خواهیم داد.»

اخبار ورزشی - جام نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------