اتهام‌زنی پرسپولیسی‌ها به داور دربی؛ تورج حق‌وردی استقلالی است!



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه پرسپولیس

طرفداران پرسپولیس از انتخاب تورج حق وردی به عنوان داور دربی گلایه دارند.

اعلام رسمی نام تورج حق وردی برای قضاوت دربی سبب شد تا موجی از انتقاد از سوی پرسپولیسی ها به راه بیفتد. غیر از مسئولان باشگاه که به طور رسمی این گلایه شان را بیان کردند ، برانکو ایوانکوویچ هم از داور خواست به خاطر حساسیت هایی که روی نامش هست بیشتر دقت کند و البته گفت بعید می داند داور چنین مسابقه ای رنگی باشد.

اما بسیاری از هواداران پرسپولیس در فضای مجازی انتقادهایی تند داشتند از این تصمیم کمیته داوران. حق وردی امسال در 3 بازی استقلال اشتباهاتی داشته که به سود این تیم تمام شده است. گروه داوری او در اهواز تصمیماتی گرفتند که بعد مشخص شد روی دو گل از 4 گل استقلال ، تصمیم های شان اشتباه بوده است.

 

در بازی استقلال و ذوب آهن هم البته یک پنالتی بحث برانگیز داشت ومهمترین و جنجالی ترین اشتباه حق وردی در بازی استقلال و پیکان اتفاق افتاد . جایی که او گل پیکانی ها در دقیقه آخر را نپذیرفت. گلی که تقریبا تمام کارشناسان داوری گفتند سالم بوده . گلی که دعوایی بزرگ بین محمد فنایی و مسئولان استقلال به پا کرد. گلی که باعث شد تا امیر قلعه نویی برایش مستند تحلیل داوری بسازد و بعد از اینکه این رفتارش با واکنش برنامه 90 روبرو شد ، او از عادل فردوسی پور شکایت کرد.

 

شکایتی که البته ادامه پیدا نکرد اما در پایان همه این اتفاقات ، تورج حق وردی برای اشتباهات این فصلش از سوی هواداران پرسپولیسی انگ خورد که استقلالی است. این داور 43 ساله که شروعی توفانی در لیگ داشت اما یک آسیب دیدگی جدی و پارگی رباط صلیبی جلوی پیشرفتش را گرفت و او را از لیست داوران الیت آسیا دور کرد ، در این فصل شاید پر انتقادترین سال دوران داوری اش را طی کرده و این حاشیه ها و حساسیت ها روی کارش هم اثر گذاشته است.

او غیر از همه این حاشیه ها جرقه ای شد برای دعوایی بزرگ میان امیر حاج رضایی و امیر قلعه نویی . وقتی حاج رضایی در برنامه ای تلویزیونی از انتخاب حق وردی برای بازی های استقلال انتقاد کرد و گفت این تصمیم شائبه برانگیز می شود ، قلعه نویی این حرف ها را برنتابید و از مسئول رسانه ای تیمش خواست به این مشاور فنی باشگاه پیکان پاسخ دهد تا جو را علیه استقلالی ها نکند و این شروع دعوایی بزرگ بود.

بعد از همه این حاشیه ها در شرایطی که تقریبا بازی دربی کم حساسیت ترین بازی هفته پایانی لیگ شد ، کمیته داوران تصمیم گرفت داوران مهمترش را مسئول بازی های حساس تر کند پس ترکی و فغانی مسئول دو مسابقه ای شدند که قهرمان را مشخص می کند. باقی داورها هم برای بازی های دیگر مسئولیت گرفتند.

 

در این بین کمیته داوران استان تهران با اصرار بر اینکه دربی برای بچه تهرانی هاست جوی رسانه ای را ایجاد کرد تا تنها داور ملی فعالش که در لیگ برتر قضاوت می کند یعنی حق وردی بتواند این بازی را سوت بزند. آنها البته داور بهتری چون فغانی داشتند که امکان سوت زدن این بازی را نداشت و باید بازی دیگری را قضاوت می کرد.او باید به تبریز می رفت. حالا حق وردی اولین داور ملی است که پس از سال ها دربی را سوت می زند. یعنی بعد زا مسابقه ای که حمید خوشخوان سوت زده بود تا امروز.

انتخاب او سبب شده تا ده ها نظر قابل انتشار و صدها نظر غیر قابل انتشار از سوی کاربران خبرآنلاین درباره این داور برای سایت ارسال شود. داوری که محمود خردبین درباره اش می گوید:«امیدوارم او برنده بازی باشد چون قبل از مسابقه ما اعتراض رسمی مان را به انتخابش داشته ایم.»

شاید همه این فشارها که از چند مصاحبه احساسی از سوی داورانی چون علی خسروی انجام شد ، سبب شود تا حق وردی روزی دشوار را پشت سر بگذارد. اگرچه این داور باتجربه اگر تمرکز کافی داشته باشد ، می تواند از پس این بازی بی هیجان و کم اهمیت بر بیاید.


اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------