کفاشیان: همه دلال‌ها را آزاد آزاد گذاشته‌ایم!



اخبار,اخبار ورزشی ,علی کفاشیان

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ما قوانین جدیدی را برای نقل‌وانتقالات پیش‌بینی کرده‌ایم و به نوعی همه دلال‌ها را آزادِ آزاد گذاشته‌ایم!

به گزارش تسنیم، علی کفاشیان در حاشیه جلسه اتحادیه باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال گفت: در هر صورت اتحادیه و باشگاه‌ها از برنامه‌های سال گذشته گلایه داشتند و صحبت‌های‌شان را مطرح کردند تا در آینده مشکلات را رفع کنیم.

وی در مورد بحث درآمدزایی باشگا‌ه‌ها گفت: باشگاه‌ها خدماتی را انجام می‌دهند که این خدمات مورد نیاز ورزش کشور است و به سمت حرفه‌ای می‌روند ولی درآمدها قطع می‌شوند. این در آمدها باید از جایی تأمین شوند که اگر این اتفاق نیفتد، باشگاه‌ها دچار اُفت شده و در نهایت شاهد سقوط فوتبال‌مان خواهیم بود.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اردوهای تیم ملی که مدنظر کارلوس کی‌روش است، گفت: ما آماده اجرای برنامه‌‌هایی که کی‌روش پیش‌بینی کرده هستیم. با این حال برخی موضوعات سلیقه‌ای است که باید در مورد آنها صحبت کنیم. با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان مشکلی برای انجام برنامه‌های تیم ملی نداریم.

وی ادامه داد: بودجه ما کلی است و باید از جایی درآمد داشته باشیم. وقتی می‌خواهیم کالایی بخریم به جیب‌مان نگاه می‌کنیم. ممکن است آن کالا لوکس یا قیمت پایینی داشته باشد و باید برای خرید آن به اندازه کافی پول داشته باشیم.

کفاشیان در مورد ناراحتی کی‌روش از وضعیت موجود و بحث سربازی ملی‌پوشان عنوان کرد: کی‌روش در بحث سربازی ملی‌پوشان ناراحتی‌های خود را عنوان کرده اما ما تابع مقررات مملکت برای اجرای یکسری قوانین هستیم. البته مسئولان ذیربط قول‌هایی داده‌اند و اگر زودتر از موعد مشکلات را برطرف کنند بهتر خواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت مهرداد پولادی یادآور شد: پولادی هر جا که باشد باید آخرش به ایران برگردد. عاقلانه نیست که او بخواهد به ایران برنگردد. بهتر است او خودش را به حوزه نظام‌وظیفه معرفی کند و انشاءالله که مشکلش حل خواهد شد. او متعلق به ایران است و بعید است بخواهد دیگر به ایران برنگردد و تصمیمی هم غیر از این نمی‌تواند بگیرد.

وی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال و اینکه آیا چون وحید شمسایی گزینه وزارت ورزش بود با سرمربیگری او موافقت نشد، گفت: در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال باید پروسه‌ای طی شود. باید گزینه‌ها در کمیته فنی و توسعه فوتسال بررسی شوند و بعد به تأیید هیئت رئیسه برسند. در حال حاضر تیم ملی فوتسال زیر نظر کمک مربیان قبلی به تمرینات خود ادامه می‌دهد و پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال هم طی خواهد شد.

کفاشیان در واکنش به این موضوع که با آغاز فصل نقل‌وانتقالات بحث دلالی مجدد در فوتبال ایران داغ خواهد شد، تأکید کرد: بله بحث دلالی داغ داغ است! ما قوانین جدیدی را در این مورد پیش‌بینی کرده‌ایم و به نوعی همه دلال‌ها را آزادِ آزاد گذاشته‌ایم!

رئیس فدراسیون فوتبال درباره خودروی کی‌روش نیز خاطرنشان کرد: خودرویی که در اختیار کی‌روش بود به صورت امانی از شرکت سایپا گرفته بودیم اما مسئولان این شرکت اعلام کردند که دیگر نمی‌توانند آن را به صورت امانی در اختیار ما بگذارند، به همین خاطر این خودرو را خریدیم.
وی درباره اینکه گفته بود سهمیه آسیا برای جام جهانی دوره‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد اما این اتفاق رخ نداد، گفت: ما یکی دو ماه قبل از انتخابات فیفا با سپ بلاتر برای افزایش سهمیه آسیا در جام جهانی رایزنی داشتیم و رئیس فیفا قول داد در این زمینه با AFC همکاری لازم را داشته باشد. در عین حال مقرر شد AFC هم در انتخابات فیفا نهایت حمایت را از بلاتر انجام دهد که اتفاقاً خیلی هم خوب این حمایت صورت گرفت.

کفاشیان ادامه داد: آسیا از این پس چهار نماینده بانفوذ در هیئت رئیسه فیفا خواهد داشت. آنها نقش زیادی در ابقای بلاتر داشتند و حالا توقع دارند که رئیس فیفا به قول خود مبنی بر حمایت از افزایش سهمیه آسیا در جام جهانی عمل کند. قطعاً این موضوع در چند ماه آینده در فیفا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بلاتر می‌داند در ریاست جدید او آسیا و آفریقا چقدر نقش داشتند و بدون شک به افزایش سهمیه آنها در جام جهانی کمک خواهد کرد.

کفاشیان در مورد اینکه گفته می‌شود قرار است اساسنامه فدراسیون فوتبال تغییر کند، افزود: ما بازرس و حسابرس داریم و 75 نفر از اعضای مجمع را نمایندگان باشگاه‌ها تشکیل می‌دهند که برخلاف اساسنامه سایر فدراسیون‌هاست. فدراسیون فوتبال حدود هشت سال است که تغییری در این بخش از اساسنامه انجام داده همچنین باشگاه‌ها هم مجمع جداگانه‌ای دارند. هر تصمیمی هم که در مجمع گرفته شود اجرا خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه عابدینی اعلام کرده بازرس برای حسابرسی مجمع توسط خود کفاشیان انتخاب شده است، گفت: نه اینطور نیست و بازرس را مجمع انتخاب می‌کند. در واقع دو بازرس وجود دارند که بازرس اصلی را مجمع انتخاب کرده و دومی که علی‌البدل است بازرس قبلی است.

وی با تأکید بر اینکه با استرالیا و قطر تفاهمنامه امضا خواهند کرد، اظهار داشت: در استرالیا که بودیم در آنجا تیم ملی دوستداران زیادی داشت، در آنجا با استرالیا برای دیدارهای دوستانه تفاهمنامه امضا کردیم. قطر هم برای انجام بازی‌های دوستانه با تیم ملی و امضای تفاهمنامه اعلام آمادگی کرد. ژاپن نیز این آمادگی را دارد که با تیم ملی بازی دوستانه انجام دهد.

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که جریان بازی دوستانه ایران و ایتالیا به کجا کشیده شد، گفت: حدود یکی دو ماه پیش مذاکراتی با فدراسیون فوتبال ایتالیا برای بازی دوستانه با تیم ملی این کشور داشتیم و آنها برای بازی با ایران اعلام آمادگی کردند اما قطعاً تیم ملی ایتالیا برای بازی با ما پول زیادی می خواهد که باید از طریق گرفتن اسپانسر این پول را فراهم کنیم. در آن مقطع کی‌روش نظر مثبتی روی بازی دوستانه با ایتالیا نداشت، به همین خاطر قضیه را مسکوت گذاشتیم تا در آینده مجدداً با ایتالیایی‌ها برای انجام بازی دوستانه مذاکره کنیم. البته در رده‌های جوانان و امید با تیم‌های پایه ایتالیا بازی‌های داشته و خواهیم داشت.

وی در خصوص اینکه ظاهراً رضا حسنی‌خود اعلام کرده است که دیگر در مسائل تیم ملی دخالتی ندارد، گفت: حسنی‌خو در رابطه با تیم ملی و بحث کی‌روش به ما کمک کرد و اگر موارد دیگری مطرح شود، باز هم به ما کمک کرده یا از او کمک خواهیم گرفت.

کفاشیان در مورد اینکه حسنی‌خو گفته که علی کفاشیان باید پاسخگوی مباحث مربوط به کی‌روش باشد، عنوان کرد: بله، من پاسخگوی کی‌روش هستم.

اخبار ورزشی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------