پشت پرده توافق نکو با سایپا؛ جواد با پول آمد؟



اخبار,اخبار ورزشی , جواد نکونام

براساس این پیشنهاد، قرار شد جواد نکونام اسپانسری به باشگاه سایپا بیاورد و پولش را از این طریق دریافت کند

 که در تعطیلات نوروز تصمیم گرفت فقط در مسابقات باشگاهی به میدان برود، بعد از مذاکره چند هفته‌ای با سایپا، به توافق با این تیم نزدیک شده است.

 

سایپا البته ساختار مالی مشخصی دارد. بازیکنان با ارقامی نزدیک به هم قرارداد می‌بندند و البته هیچ بازیکنی نیست که قراردادش بالاتر از 500 میلیون باشد.

 

به عنوان نمونه، ابراهیم صادقی، کاپیتان سایپا با 14 سال سابقه بازی در این تیم، قراردادی 450 میلیونی امضا کرده است تا یک فصل دیگر در سایپا بازی کند.

 

بالاترین قرارداد را میان بازیکنان سایپا، غلامرضا رضایی امضا کرده است. مهاجم سابق نفت تهران، 500 میلیون از سایپا طلب کرده تا یک فصل برای این تیم بازی کند.

 

سایپا با این ساختار مالی منظم، قطعا نمی‌تواند بالانس تیم خود را به هم بریزد و مثلا برای جواد نکونام رقمی بالاتر از سایر بازیکنان در نظر بگیرد. گویا نکونام برای یک فصل بازی برای سایپا، رقمی در حدود یک میلیارد درخواست کرده که البته با مخالفت مسئولان باشگاه سایپا روبه‌رو شده است.

 

نکونام و سایپا به همین دلیل چند روزی را در سکوت سپری کردند تا اینکه کاپیتان سابق تیم‌ ملی پیشنهاد جدیدی به مسوولان این باشگاه ارائه داد. براساس این پیشنهاد، قرار شد جواد نکونام اسپانسری به باشگاه سایپا بیاورد و پولش را از این طریق دریافت کند. نکونام قصد داشت صددرصد پول اسپانسر را بگیرد اما باشگاه سایپا مخالفت کرد تا مذاکره بین طرفین ادامه پیدا کند. سرانجام طی روزهای گذشته، سایپا و نکونام توافق کرده‌اند به هر یک، درصدی از پول اسپانسر اختصاص پیدا کند.

 

گویا قرار است 50 درصد از پول اسپانسر به عنوان مبلغ قرارداد نکونام هزینه شود و باقی آن به باشگاه سایپا برسد. با این روش، سایپا هزینه‌ای برای جذب کاپیتان سابق تیم ملی و بازیکن فصل گذشته اوساسونا نمی‌پردازد.

 

نکونام نیز بعد از مذاکره ناموفق با الشحانیه، به لیگ ایران برمی‌گردد تا این بار با پیراهن سایپا بازی کند. نکونام – سایپا ظرف روزهای آینده نهایی می‌شود. قراردادی که امضا می‌شود به سود هر دو طرف است. نکو به مبلغ مورد نظر خود می‌رسد و باشگاه سایپا نیز این هافبک میانی پرتجربه را بدون پول جذب می‌کند. معامله دو سر بردی که هم نکونام را به لیگ برتر برمی‌گرداند و هم سایپا را به کانون توجه تبدیل می‌کند.

اخبار ورزشی - آی اسپورت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------