چرا کلینزمن پس از باخت به اردن لبخند زد؟ | شوک به اردنی‌ها پس از صعود به فینال



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
سرمربی تیم ملی کره جنوبی در نشست خبری پس از بازی با اردن شرکت کرد.

به گزارش فارس از قطر، یورگن کلینزمن پس از شکست ۲ بر صفر تیم ملی فوتبال کره جنوبی مقابل اردن در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: این نتیجه به‌وضوح ناامیدکننده بود. هدف بزرگی برای رسیدن به فینال داشتیم اما اردن شایسته پیروزی بود. در نیمه اول حریف از همه جهات بهتر بود ولی در نیمه دوم سعی کردیم بهتر شویم اما بعد از گلی که خوردیم، بدتر شدیم.

 

وی درپاسخ به این سوال که ایا مسئولیت شکست را می‌پذیرد، گفت: بله، قطعا. مسئولیت تیم با من است. این یک تورنمنت بسیار جذاب بود و عربستان و استرالیا را حذف کردیم. هرچند به اردن باختیم. انتظار رقم‌خوردن چنین اتفاقاتی را داشتیم. باید  بیشتر این بازی را آنالیز کنیم و کار زیادی پیش روی ما است.

 

سرمربی تیم ملی کره جنوبی درمورد احتمال استعفا یا اخراجش، توضیح داد: مسئول آنالیز تورنمنت خودم هستم. این که چه چیزی خوب بوده یا نه بر عهده فدراسیون است. باید برای جام جهانی آماده شویم و کارهای زیادی پیش رو داریم.

 

کلینزمن درمورد دلیل لبخند زدنش پس از باخت و تبریک‌ گفتن به کادر فنی حریف عنوان کرد: عادی است که به تیم حریف که بهتر است تبریک بگویم. آنها قابل احترامند و امروز تیم برتر بودند. این برای من عادی است اما به نظر می‌رسد از نظر شما باید روش دیگری داشته باشم.

 

وی درخصوص سطح جام ملت‌های آسیا گفت: بسیار لذت بردم. برایم جذاب بود که کشورهای مختلف می‌جنگند و درام‌های زیادی داریم. همه تلاش کردند که بهتر و بهتر شوند. دیدیم که ژاپن به خانه‌اش بازگشت. بازیکنان باکیفیتی حضور دارند و بازی‌های پرفشاری را تماشا کردیم.

 

سرمربی کره جنوبی ادامه داد: البته خیلی ناامید و عصبانی‌ هستم. باید امشب بهتر بازی می‌کردیم. شاید باید با روش دیگری از ابتدا بازی می‌کردیم اما تمام شده و به حریف تبریک می‌گویم. می‌توانم به همه شما لبخند بزنم ولی این دلیلی است که امشب باختیم؟

 

کلینزمن درباره اینکه آیا اردن می‌تواند قهرمان جام ملت‌ها شود، هم عنوان کرد: بله، آنها روز شنبه شانس دارند. باید ببینیم بین ایران و قطر چه تیمی برنده می‌شود ولی اردن شانس قهرمانی دارد.

 

 شوک به اردنی‌ها پس از صعود به فینال؛ ستاره تیم مصدوم شد؟ 

 تیم ملی فوتبال اردن امشب در اولین دیدار مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل کره جنوبی به برتری ۲ بر صفر رسید و برای اولین بار به فینال این تورنمنت رسید.

موسی التعمری، ستاره اردنی‌ها که در این بازی پاس گل اول تیمش را ارسال کرد و با زدن گل دوم به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد، همراه با حسین عموطه در نشست خبری شرکت کرد.

 

این بازیکن در زمان خروج از نشست لنگ لنگان سالن را ترک کرد که نشان دهنده آسیب دیدگی‌اش در جریان بازی با کره بود.

 

با این وضعیت باید دید آیا ستاره تیم مونت پلیه فرانسه به فینال جام ملت‌ها که شنبه برگزار می‌شود خواهد رسید؟

 

صحبت‌های سرمربی اردن بعد از تاریخ‌سازی بزرگ

سرمربی تیم ملی اردن گفت: مهم‌ترین چیزی که به بازیکنانم گفتم این بود که به کره جنوبی بیشتر از چیزی که باید احترام نگذارید. باید از حضور در زمین لذت ببریم.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حسین عموطه پس از صعود اردن به فینال جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: به همه تبریک می‌گویم. به هر کسی که امروز در این پیروزی نقش داشت، خصوصا بازیکنان تبریک می‌گویم. آنها نمایشی قهرمانانه داشتند. شاید از الان وارد فاز جدید فوتبال شده‌ایم.

 

وی ادامه داد: در ابتدای جام از سختی‌های مختلفی صحبت کردم اما ما عالی بودیم. با وجود این موفقیت، به زیرساخت، افزایش سطح بازیکنان و همچنین کار روی تیم‌های پایه نیاز داریم. وقتی به ژاپن و کره نگاه می‌کنید، بازیکنان گرانقیمت را می‌بینید. حال باید ببینیم که چطور می‌توانیم بازیکنانی بسازیم که در لیگ‌های مطرح بازی کنند.

 

سرمربی تیم ملی اردن ادامه داد: بیرون از اینجا به خبرنگاری گفتم که کره جنوبی ایکس‌فاکتور داشت. بر اساس پنج بازی گذشته، کره هشت گل خورد و یازده گل زد. پس می‌دانستیم می‌توانیم گل بزنیم. می‌دانستیم می‌توانیم دست به ضد حمله بزنیم. در نیمه اول پنج موقعیت داشتیم. وقتی گل اول را زدیم، گل دوم هم آمد و توانستیم از نتیجه محافظت کنیم.

 

عموطه عنوان کرد: به عنوان مربی و بازیکن باید وظیفه‌مان را انجام بدهیم. همه چیز مهم است و حالا به فینال رسیده‌ایم. باید در سه روز به سرعت آماده شویم. انگیزه ما افزایش یافته و جزئیات خاصی وجود دارد که باید بهتر شویم. با کره جنوبی در دور گروهی ۲-۲ مساوی کرده بودیم. به بازیکنانم گفتم که به حریف بیشتر از چیزی که نیاز است، احترام نگذارید.

 

وی درباره اینکه آیا انتظار این درخشش را داشت، گفت: هیچکس چنین چیزی را انتظار نداشت؛ خصوصا من! از مشکلات صحبت کردم. اینکه نتوانستیم خوب آماده شویم. حتی نتایج دوستانه‌مان خوب نبود. وقتی شما وارد زمین می‌شوید خیلی چیزها را مربی و هوادار را نمی‌تواند کنترل کند و در اختیار بازیکن است. مثل شانس‌های مشابهی که یک بار گل می‌شود و یک بار نمی‌شود. در نتیجه متغیرهای زیادی وجود دارد. همان طور که گفتم در بازی اول مقابل کره اشتباه‌هاتی داشتیم که امروز نداشتیم. نتیجه یک بازی بر اساس تلاش شما رقم می‌خورد.

 

او خطاب به مردم اردن گفت: وظیفه‌مان را انجام دادیم. در همه شرایط جدی بودیم. دستاورد امروز توسط همه کسب شد. همه افراد تیم، هواداران و مدیران در این نتیجه نقش داشتند. شاهزاده علی نقش روانشناس را در تیم ما داشت.

 

سرمربی تیم ملی اردن درباره عملکرد بازیکنان در تیم ملی هم عنوان کرد: همانطور که گفتم، مهم‌ترین چیزی که به بازیکنانم گفتم این بود که به کره جنوبی بیشتر از چیزی که باید احترام نگذارید. باید از حضور در زمین لذت ببریم، از هر ثانیه‌مان لذت ببریم. به‌شدت متمرکز هستیم. اینگونه به پیروزی رسیدیم.

 

عموطه تصریح کرد: قبول کردیم که بازی را قوی شروع کنیم. می‌دانستیم که باید از توانایی‌هایمان استفاده کنیم. می‌دانستیم که باید حواسمان به دفاع باشد؛ چرا که از کیفیت کره جنوبی آگاه بودیم. همزمان حواسمان به حمله و دفاع بود. کره جنوبی یک تیم فوق‌العاده است که با کلینزمن می‌توانست به فینال برسد اما ما شایسته بودیم.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------