ادعای درویش: دسیسه‌ نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود | انتقاد عنایتی به داوری پرسپولیس - پیکان



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به اظهارات کمیته داوران درخصوص وقت‌های اضافه دربی واکنش تندی نشان داد.

رضا درویش پس از برتری ۲ بر صفر پرسپولیس مقابل پیکان در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال، گفت: به شما خبرنگاران خسته نباشید می‌گویم که در سرما و گرما و با کمبود امکانات فعالیت می‌کنید. بچه‌ها بازی بسیار خوبی انجام دادند و اگر از موقعیت‌های‌شان استفاده می‌کردند حداقل ۵، ۶ گل زده بودند. خدا را شکر پرسپولیس کم کم به شرایط آرمانی برمی‌گردد و هواداران حتما قبول می‌کنند. اگر صبر کردند، دیدند که تیم شرایط خوبی خواهد داشت.

 

وی در مورد پایان یافتن قرارداد ۱۰ بازیکن پرسپولیس پس از پایان فصل و عدم پاسخ مثبت یکسری از آنها برای تمدید قرارداد تصریح کرد: اصلا چنین چیزی نبوده است. به صورت ضمنی به بازیکنان اعلام کرده‌ایم که پس از تعطیلات مذاکره می‌کنیم. در این مدت درگیر گرفتن بازیکن، باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات، گرفتاری‌های روزمره و ... بودیم و فرصت برای اینکه وارد مذاکره با بازیکنان شویم، نبود. بازیکنان یقین بدانند اینجا خانه‌شان است و پس از تعطیلات مذاکرات را شروع خواهیم کرد. ضمن اینکه باید ببینیم تکلیف مالکیت باشگاه و بودجه چه خواهد شد.

 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به اظهارات اسبقیان معاون وزارت ورزش و جوانان برای واگذاری پرسپولیس و استقلال به دو بانک غیردولتی گفت: ما هم مثل شما این موضوع را شنیده‌ایم ولی هنوز عملیاتی نشده است. در جلسه کارگروه مجوز حرفه‌ای بودیم که وزیر ورزش اعلام کرد حتما این دو باشگاه واگذار می‌شوند، پرسپولیس مقدم‌تر است، چون قبلا اعلام شده بود پرسپولیس به وزارت رفاه واگذار شده است، شاید هم با هم این دو باشگاه واگذار شوند.

 

درویش در خصوص چالش‌های مدیریتی‌اش در سال ۱۴۰۲، یادآور شد: پرسپولیس سختی و چالش‌های خودش را دارد. این باشگاه بدهی‌های زیادی حتی از سال ۱۳۷۵ داشت و باید آن را حل می‌کردیم. در این فوتبال مشخص نیست چه کسی تصمیم می‌گیرد. برای من جالب است به رئیس کمیته داوران می‌گویم وقت را همه می‌بینند ولی چرا داور ۷ دقیقه گرفته و بالغ بر ۲۰ دقیقه باید وقت اضافه گرفته می‌شد؛ پاسخ داد معمولا ۷، ۸ دقیقه بیشتر نمی‌گیرند. این حرف منطقی است؟ باری به هر جهتی تصمیم می‌گیرند. ما به پشتوانه هواداران و بازیکنان روزهای بهتری خواهیم دید. باز هم در کورس قهرمانی هستیم و اگر دسیسه‌ای انجام ندهند قهرمان خواهیم شد.

 

وی در رابطه با مبلغی که پرسپولیس بابت حق تبلیغات محیطی گرفته است، گفت: اثر خبرهایی که تهیه می‌کنید، چیست؟ من در چند مصاحبه که مزاحم شما شدم در این باره صحبت کردم، آیا اثری داشت؟ این موضوع نشان می‌دهد برای‌ تصمیم گیرندگان هیچ رسانه‌ای اهمیتی ندارد. تا الان یک ریال نداده‌اند. امسال نه؛ سال گذشته چه شد؟ سال قبل‌تر از آن چه شد؟ مگر نگفتند چک تیمی ۵۰ میلیارد برگشت خورده است؟ ما هم سهم داریم و می‌خواهیم بدانیم سهم‌مان چه شد.

 

درویش اظهار کرد: مطلبی نیست که پنهان بماند. من که ۵۵۰ میلیون تومان اجاره برای هر بازی خانگی به شرکت و توسعه می‌دهم، تبلیغات برای فرد دیگری است و بلیت‌فروشی‌مان نیز نصفش برای بابت طلبی که فدراسیون دارد، برداشته و بخشی نیز به شرکت و توسعه داده می‌شود. آن وقت هوادار توقع دارد بهترین بازیکنان را بگیریم ولی درآمدمان کجاست؟ جا دارد از اسپانسرهای‌مان تشکر کنیم که گره‌گشا بودند. اگر این آب باریکه‌ها نبود تیمی که ۳۰، ۴۰ میلیون هوادار دارد، محل درآمدش باید از کجا تأمین می‌شد؟ تیم رقیب هم همین شرایط را دارد. من این حرف‌ها را زدم و همه می‌شنوند ولی کسانی که باید کار انجام دهند، گوش‌شان را گرفته‌اند.

 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: فوتبال یا به ناکجاآباد می‌رود و باید فکری به حال آن کنند. بررسی کنند محل در آمد فوتبال در دنیا کجاست. تا چه زمانی باید با اسپانسری قرارداد ببندیم و پول را بگیریم و دوباره بخواهبم برای اینکه پنجره‌ نقل‌وانتقالاتی‌ باز شود، دوباره پول بگیریم. تیم باید سوای پیراهن درآمد دیگری داشته باشد. قول می‌دهم این حرف‌هایی را که زدم، کسی که باید بشنود، صلاح نیست بشنود. ما و رقیب ما اینها را می‌گوییم ولی کاری انجام نمی‌شود. باید یا وابسته کارخانه‌های صعنتی باشیم یا به بنگاه‌های تجاری متصل شویم. من نمی‌توانم از حقوق باشگاهم صرف نظر کنم. کسی نمی‌تواند از این آب باریکه که متعلق به من است، بردارد و گزارشی ندهد.

 

وی در پاسخ به این سوال که منظورش مهدی تاج است یا حیدر بهاروند، گفت: فرقی نمی‌کند. آن جایی که پول تبلیغات دور زمین را گرفته، مهم است. شخص مهم نیست و افکاری که نمی‌گذارد به حق‌مان برسیم، مهم هستند. جالب است از یکی از مسئولان پرسیدیم پول تبلیغات چطور تقسیم می‌شود که گفت بین همه تیم‌ها تقسیم خواهد شد. من ۳۰ بازی در ورزشگاه آزادی و پخش مستقیم برگزار کرده‌ام، با تیمی که فقط ۴ بازی پخش مستقیم داشته است، می‌توانیم یکسان باشیم؟

 

 

عنایتی در انتقاد به داوری پرسپولیس - پیکان: تا وقتی هوادار نداشته باشیم، همین است

 به گزارش ایسنا، رضا عنایتی، سرمربی پیکان، پس از شکست ۲ بر صفر امروز (یکشنبه) مقابل پرسپولیس در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: امروز بازی آنطور که انتظار داشتیم در زمین رقم نخورد و جا دارد به پرسپولیس بابت کسب سه امتیاز امروز تبریک بگویم. چیزی که مد نظر داشتیم نشد ولی بد نبودیم. دو روز قبل از بازی سه بازیکن تاثیرگذار ما دچار مصدومیت شدند و امروز با کمبود بازیکن مواجه بودیم. کار سختی مقابل تیمی که ۸۰ درصد بازیکنانش ملی پوش هستند داشتیم، امروز از جوانان استفاده کردیم و خداراشکر دیدیم که بچه‌ها تمام توان خود را گذاشتند ولی آنچه می‌خواستیم نشد. با این حال از بازیکنانم تشکر کنم. تمام پتانسیل و انرژی خود را گذاشتند، چند روزی استراحت می‌کنیم. سال نو را به همه تبریک می‌گویم. چند روز استراحت می‌کنیم و با انرژی بیشتر کار را دنبال می کنیم تا نتایجی که درخور شأن پیکان است را کسب کنیم.

 

در مورد صحنه مشکوک برخورد توپ با دست مهدی ترابی در محوطه جریمه گفت: آقای اسماعیلی (مدیر رسانه‌ای پیکان) درمورد داوری صحبت کردند، من خیلی حرف نمی‌زنم. داوران خیلی کم طاقت شدند، در صحنه‌ای که من کارت گرفتم، ببینید به داور چه گفتم. گفتم چرا شما که دیدید، نظر نمی‌دهید و به داور کمک نمی‌کنید.

 

او افزود: قرار نیست که ما اصلا حرفی نزنیم، مگر می‌شود با داور چهارم حرف نزنیم. به کمک داور همین را گفتم که شما دیدید پس چرا نگفتید؟ مگر این فحش یا توهین است؟ در صحنه‌ای که در سیرجان توپ به سر بازیکن ما خورد و بعد به دست بازیکن ما خورد، پنالتی گرفتند. اینجا توپ درست به دو دست برخورد کرد، حالا کارشناسان درمورد آن صحبت می‌کنند. ما آنقدر از این صحنه‌ها داشتیم، نمی‌خواهم حرف بزنم. تیمی که تماشاگر نداشته باشد، همین است. هیچکس به آن نمی‌پردازد. بازیکن ۱۶ ساله و ۱۷ ساله بازی بدهید هم هیچ کس به شما نمی‌پردازد. داوری هم همین شکل است. ما عادت نداریم و گفتیم احترام و باز هم احترام می‌گذاریم. به جامعه داوری احترام می گذاریم و امیدوارم در سال جدید یک رویکرد جدید ادامه بدهیم و فوتبال ما روز به روز بهتر شود.

 

او درمورد مصدومیت حامد پاکدل گفت: بله حامد یکی دو بار با شانه به زمین افتاد و متاسفانه ما بازیکن نداریم. او جزو بازیکنان تاثیرگذار ماست و دیدم که به خاطر تیم درد می‌کشد. خودم در این موارد زرنگ هستم و نخواستم ریسک کنم چون بازی حساسی پیش رو داریم و تعویض کردیم که ریکاوری شود و شرایط خوبی به دست بیاورد چون بازیکن فوق العاده تاثیرگذاری برای ماست.

 

"پرسپولیس می‌تواند مدعی قهرمانی باشد؟" عنایتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا عنوان کرد: تیم‌هایی که در لیگ ما شرایط خاصی دارند مشخص هستند. استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور. همیشه تیم‌های ما سه تکه هستند. پنج تیم اول به دنبال قهرمانی‌، پنج تیم دوم برای وسط جدول و پنج تیم سوم برای نیفتادن می‌جنگند. این متاسفانه اتفاقی است که در لیگ ما وجود دارد. اگر از ابتدای لیگ از کسی بخواهید این سه تیم را جدا کند، به راحتی این کار را می کند. پرسپولیس یکی از مدعیان قهرمانی است که بازیکنان فوق العاده با کیفیتی دارد و امروز روز خوب پرسپولیس جلوی ما بود و ما هم فوتبال رو به جلو بازی کردیم. البته من از نحوه بازی فوتبالمان راضی نیستم چون به مراتب بهتر از این هم بازی کرده بودیم.

 

سرمربی پیکان درمورد اینکه تیمش ضدفوتبال بازی نکرد، گفت: در تیم‌هایی که بودم دیدید، با تیم‌هایی به لحاظ نفری ضعیف‌تر هم مقابل تیم‌های بزرگتر قرار گرفتم ولی یک فلسفه‌ای دارم که به هر قیمتی نتیجه را نمی‌خواهم. می‌خواهم آن‌هایی که فوتبال را می‌بینند و آن را می‌فهمند جنبه خوب آن را ببینند. بچه‌های ما امروز یک مقداری در شوک بودند چون نبودن سه بازیکن تاثیرگذار در بازی می‌تواند شرایط شما را تغییر دهد که افشین صادقی ۱۷ ساله امروز مقابل پرسپولیس بازی کرد. این‌ها برای من خوشایند است. کار خودمان را انجام می دهیم که زیبا بازی کردن در فوتبال است و هر نتیجه‌ای می‌تواند در فوتبال رخ دهد.

  

ویه‌را: مشکل بزرگ پرسپولیس را قبول دارم/ خوشحالم لیگ تعطیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، اوسمار ویه را در نشست خبری پس از پیروزی دو بر صفر پرسپولیس مقابل پیکان در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال گفت: ابتدا سال نو را به تمام مردم ایران تبریک می‌گویم. باید بگویم با توجه به تعطیلات نوروز و بازی‌های فیفا دی فرصت خوبی برای تیم ما هست چون پنج بازی فشرده داشت.

 

سرمربی پرسپولیس افزود: امروز بازی حساسی داشتیم. دیدار پس از دربی بود که ابتدا برایمان حالت احساسی داشت و خوب نبود اما هرچه از زمان بازی گذشت توانستیم خوب باشیم. از بازیکنان پرسپولیس بابت عملکرد آنها راهی هستم.

 

او تاکید کرد: در نیمه دوم حمله‌های تیمی ما بیشتر شد اما متأسفانه آنطور که بودیم نتوانستیم از این حمله‌ها استفاده کنیم. پیکان تیم خیلی خوبی در دفاع است. خدا را شکر توانستیم در حمله‌ها و بازی رو به جلو از فضاهای خالی استفاده کنیم و گلزنی داشته باشیم. به هواداران هن بابت حضور آنها و بردی که کسب کردیم تبریک می‌گویم.

 

ویه را درباره عدم استفاده پرسپولیس از موقعیت‌های گلزنی گفت: من موافق هستم که مشکل داریم اما شاید به خاطر خستگی و فشردگی بازی‌ها همین اتفاق می‌افتد. اگر فرصت نمی‌ساختیم بیشتر نگران می‌شدم.

 

او درباره عدم حضور علی نعمتی در ترکیب امروز با وجود عملکرد ایده آل در دربی پایتخت گفت: به تمام بازیکنانم کاملا مطمئن هستم که چه توانایی‌هایی را از خودش نشان می‌دهد. علی نعمتی تقریبا تمام بازی‌ها حضور داشت و نیم فصل هم دفاع چپ بازی کرد اما چون فرشاد فرجی چون در دو پست قبلی به خوبی بازی کرد احترام گذاشتیم تا او بازی کند.

 

ویه را درباره اینکه آیا نگران برهم خوردن تعادل تیمش پس از تعطیلات لیگ برتر و بازی‌های ملی نیست، گفت: نه! ۲۱ روز تا بازی با گل گهر مانده است. بازیکنان می‌توانند از لحاظ ذهنی و بدنی آماده شوند. بازی در تیم ملی برای هر بازیکنی افتخار است.

 

او در پایان درباره استقبال هواداران از شیوه بازی اوستون ارونوف خاطرنشان کرد: وقتی بازیکنان جدید اضافه می‌شوند نیاز به زمان دارند که هوادار و اصحاب رسانه شاید جزئیات را نبینند اما عبدالکریم حسن و ارونوف روز به روز بهتر می‌شوند.

 

ویه را درباره اتمام قرارداد بازیکنان پرسپولیس در پایان فصل گفت: قرارداد من هم تمام می‌شود! وقتی چیزی نگویند نمی‌توانم حرفی بزنم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------