از شاعری فردوسی پور تا دیکتاتور شدن عزیزمحمدی/ شبی که فوتبال شرمنده شد



 

از شاعری فردوسی پور تا دیکتاتور شدن عزیزمحمدی/ شبی که فوتبال شرمنده شد

 

عادل فردوسی پور شب گذشته برنامه نود با سوالی درباره دعوت از از بازیکنان ایرانی تبار شاغل در لیگ های اروپایی و دعوتشان به تیم ملی اجرا کرد.

گزارش برنامه شب گذشته به شرح زیر است:

* تقلید دروازه بان دوم از دروازه بان اول تیم ملی

هفته گذشته و در بازی استقلال و شیرین فراز، سید محمدی رحمتی با کلاهی که به سر داشت،در درون دروازه ایستاد.

شهاب گردان دروازه بان دوم تیم ملی نیز به تقلید از حرکت رحمتی، در بازی ذوب آهن و شهرداری با کلاه به میدان رفت. به نظر می رسد با شروع فصل سرما بسیاری از سنگربانان لیگ برتری را از این پس با این قیافه ببینیم.

* اوج کثیفی در دستگردی

شرایط بسیار بد و اسفبار ورزشگاه دستگری شب گذشته به تصویر کشیده شد. در دیدار نفت تهران و شاهین افراد غیر مسوول در جایگاه خبرنگاران حضور داشتند. محل کنفرانس خبری را نیز که آب گرفته بود و همین طور از سقف سوراخ آن آب چکه می کرد.  همین مسائل نیز باعث شد تا خبرنگاران کنفرانس مطبوعاتی را تحریم کنند؛ چرا که نفتی ها پیش از این فول داده بودند این نواقص را برطرف نمایند.

* داستان استاندار مهمان نواز گیلان

در اواخر نیمه اول دیدار پرسپولیس و داماش اتفاق جالبی رخ داد. استاندار گیلان به یکباره با هیات 10 نفره همراه به درون زمین رفت و با نیمکت نشینان دو تیم دست داد.

سلیمانی ناظر بازی نیز که به شدت عصبانی بود، گفت: استاندار اگر می خواهد خیر مقدم بگوید، به رختکن برود و با بازیکنان چای، میوه وشیرینی بخورد. این برای اولین بار بود که چنین چیزی را می دیدم.

* فوتبال به زیر شلاق رفت

حمیدرضا صدر روی خط تلفنی برنامه آمد و گفت: تاسف بار استن که فوتبال در این زمان که در منگنه است، حالا آن را به خاطر یک حرکت زشت به زیر شلاق ببریم. این اتفاق را نباید تعمیم بدهیم. فضای فوتبال برخواسته از فضای نابهنجار جامعه سات. ما ظاهری حرفه ای داریم، اما بازیکنانی با منش حرفه ای نداریم. انتظار داریم بازیکنانی با این دستمزد و توجه زیاد زیادی کهبه آنها می شود، همیت حرفه ای را داشته باشند. بیاییم به مبانی حرفه ای بودن بپردازیم.  از خانواده فوتبال می خواهم از این حادثه به عنوان یک فرصت استفاده کنند و مسائل را بررسی نمایند. این اتفاق روح فوتبال را جریحه دار کرد.

* رییس کمیته انضباطی پرسپولیس و فرار از واقعیت

سالارکیا رییس کمیته انضباطی پرسپولیس نیز دیگر میهمان تلفنی نود بود. او درباره مصاحبه ای که کرده بود، اظهار داشت: می خواستم جو را آرام کنم و به همین دلیل در ابتدا انکار کردم. نصرتی قسم خورد که نمی خواست این کار را انجام بدهد. ما نیز آنچه باعث آرامش هواداران خواهد شد را انجام می ددهیم.

* فردوسی پور شاعر شد

مجری نود دیشب طبع شعری خود را بروز داد و درباره برکناری محمود خوردبین این بیت را سرود: گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری."

بلافاصله خوردبین با نود تماس گرفت و عنوان کرد: رویانیان در جریان این اتفاق نبود. قائم مقام باشگاه گفت به جلسه کمیته انضباطی بروم، اما من قبول نکردم. او نیز گفت دیگر به باشگاه نروم. رویانیان نیز وقتی فهمید، دیگر نخواست به قائم مقام خود ضربه بزند.

* حسن زاده: رای یک هفته دیگر صادر می شود

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره حرکت دو مدافع پرسپولیس گفت: یک بچه زیر 7 سال نیز این کار را انجام بدهد، تقبیح می کنیم و مشخص شد توان ذهنی بازیکنانی که مدعی کاپیتانی تیم ملی هستند، چقدر پایین است. می خواهیم با تانی و فرصت پیش برویم. به همین دلیل فعلاً دستور موقت و شدیدی را صادر کردیم تا آنها تااطلاع ثانوی محروم باشند. هنوز جزییانی وجود دارد که باید بررسی شود و ما تصاویر دیگری داز سایر زوایا داریم که باید ببینیم.

او افزود: فکر می کنم رای نهایی اواسط هفته آینده صادر شود. وقتی حکم را بدهیم، همه چیز گویا است. بنابراین منتظر رای باشید. از پروین و رویانیان تقدیر می کنم. همین که آنها به اعتقادات مردم احترام گذاشتند و رای باشگاه در اولین فرصت صادر شد، قابل تقدیر است.

حسن زاده همچنین از رسانه ها نیز خواهش کرد که دیگر به این موضوع نپردازند و آن را اشاعه ندهند.

رییس کمیته انضباطی زاده اظهار داشت: فکر می کنیم بیش از دو نفر در این موضوع دخیل هستند. ما از عدالت خارج نمی شویم وقول می دهم به زودی رایی بدهیم که متناسب با اتفاقی بوده که احساسات مردم را جریحه دار کرده است.

* ژانگولر بازی در یاسوج

در جریان دیدار شهرداری یاسوج و تراکتورسازی تبریز، تماشاگران میزبان دست به اجرای حرکات جالبی زدند که دوربین نود آنها را به تصویر کشید. یکی از آنها روی دست خود و آن هم در وسط میدان مسابقه حرکت می کرد که همین موضوع باعث شد فردوسی پور از آن به عنوان "حرکات ژانگولری" یاد کند.

* عنایتی 70 کیلویی، بازیکنی که کارگر بود

میهمان حضوری برنامه دیشب رضا عنایتی بود. او گفت: در ابتدا قرار نبود فوتبالیست شوم. من تا 21 سالگی در شرکت فرش مشهد کار می کردم. در مسابقات کارگری میثاقیان بازی مرا دید و پسند کرد.

وی درباره رکود گلزنی اش افزود: آرش برهانی هنوز جوان است و می تواند رکورد مرا ارتقا بدهد. (فردوسی پور نیز گفت الگر برهانی قهر نکند)

عنایتی درباره لاغر بودنش گفت: همه چیز می خورم، اما چند سال است که 70 کیلو هستم. نه یک کیلو بیشتر می شوم و نه یک کیلو کمتر. اگر تمرین هم نکنم، چاق نمی شوم، بلکه لاغرتر خواهم شد. بدنم نسبت به کالری سوزاندن واکنش نشان نمی دهد.

مهاجم اسبق استقلال اظهار داشت: از شالکه و هانوفر پس از آقای گل شدن در ابومسلم پیشنهاد داشتم، اما رد کردم. کاش این کار را نمی کردم. در سه فصل حضور در استقلال 80 میلیون پول گرفتم.

او درباره حضورش در تیم ملی نیز گفت: برانکو به من فرصت نداد و اعتماد نکرد. اگر به مرور زمان از من استفاده می کرد، شاید می تواستم جای دایی را پر کنم. البته هرگز قابل قیاس با دایی نیستم. بعد زا او دیگر مهاجم نوک خوب نداریم.

* پیروانی، دشمن یاب می شود

غلام پیروانی سرمربی نفت آبادان که تیمش به صبا 3-2 باخته بود، از پشت تلفن به فردوسی پور گفت: برخی می خواهند مربی خودشان را به نفت بیاورند و به همین دلیل علیه من شعار می دهند. اینها دشمن نفت هستند. هیات مدیره پشت من است و اگر قرار به جدایی ام باشد، با نظر آنها خواهد بود، نه شعار چند نفر.

تماشاگرنماها با مشت به صورت یکی از بازیکنانم زدند و دهانشان را پاره کردند.

پیروانی گریزی نیز به ماجرای شیث و نصرتی زد و عنوان کرد: باید ستار العیوب باشیم. شما هم آبرو داری کنید.خانه خدا هم ننوشته هر کسی گناهکار است، نیاید. او این بیت را نیز خواهند:  دیدم همه‌جا بر در و دیوار حریمت ، جایی ننوشتی كه گنه‌كار نیاید.

* اعتراض عادل به دستمزدش

فردوسی پور به افزایش حقوق داوران نیز در قسمتی از برنامه اشاره کرد. او که می خواست به پول دریافتی خودش و عوامل برنامه اش نیز اشاره کند، عناون کرد: "به دستمزد همه اشاره شد به جز همکاران ما و ما (منظور خودش بود)

* رییس سازمان لیگ دیکتاتورشد

ماجرای کوتاه کردن موی سر بازیکن مس کرمان پیش از دیدار با راه آهن دیگر موضوعی بود که عادل به آن پرداخت. مجری نود با عزیزالله محمد تماس کرد تا شرح موضوع را از زبان او بشنود. رییس سازمان لیگ نیز که به نظر می رسید از خواب بیدار شده، گفت: شما می خواهید از این بازیکنان دفاع کنید. شما القا می کنید که ما چکشی عمل می کنیم که البته این طور نیست. ما به فخرالدینی از صبح تذکر دئادیم که شکل موهایش را تغییر بدهد، اما این کار را نکرد. شما القا می کنید که ما دیکتاتور و نظامی هستیم.به خدا اینطور نیست. شما به جای آنکه الگوسازی کنید، با مساله دار ها مصاحبه می کنید.

فردوسی پور نیز که متوجه شد حریف عزیزمحمدی نمی شود، ماجرا را فیصله داد و از رییس سازمان لیگ خداحافظی کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------