شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر سوئد/ کی‌روش باباخت از ایران رفت!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوئد در شرایطی با پیروزی زردپوشان اروپایی به پایان رسدی که از این دیدار تدارکاتی به عنوان آخرین بازی تیم ملی با کارلوس کی روش نام برده شده بود.

تیم های ملی فوتبال ایران و سوئد از ساعت 22 روز سه شنبه در ورزشگاه فرندز شهر استکلهم به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 3 بر یک به سود سوئد به پایان رسید. زلاتان ابراهیموویچ(11)، مارکس برگ(20) و اوله تویون(89) برای سوئد و جواد نکونام(24 - پنالتی) برای ایران گل زدند.

تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار تدارکاتی با ترکیب علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، هاشم بیک زاده، سیدجلال حسینی، مسعود شجاعی(88 کریم انصاریفرد)، جواد نکونام(74 امید ابراهیمی)، مرتضی پورعلی گنجی(46 امیرحسین صادقی)، وحید امیری(79 رامین رضائیان)، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه(62 وریا غفوری) و رضا قوچان نژاد(90 مسعود حسن زاده) به میدان رفت.

این بازی با حملات تیم سوئد اعلام شد و در شرایطی که ایران به فکر گل نخوردن بود، این حریف زردپوش بود که در دقیقه 11 توسط ابراهیموویچ به گل نخست رسید. در این صحنه توپ ارسالی از جناح راست با خروج ناقص حقیقی مواجه شد و زلاتان که در تیر دوم جاگیری کرده بود با ضربه ای سر دروازه ایران را باز کرد.

بعد از این گل بازهم سوئد تیم برتر میدان بود و با پاس های کوتاه و هماهنگ بازیکنانش به دروازه ایران نزدیک شد و در دقیقه 20 به گل دوم رسید. در این صحنه توپ ارسالی از جناح چپ را زلاتان با سر مقابل پای مارکس برگ انداخت و این بازیکن به ضربه ای محکم دروازه ایران را برای بار دوم باز کرد.

در دقیقه 24 حرکت زیبای وحید امیری با خطای مدافعان سوئد درون محوطه جریمه همراه بود که داور نقطه پنالتی را نشان داد و جواد نکونام این توپ را به گل تبدیل کرد تا فاصله کمتر شود.

با رد و بدل شدن سه گل در 25 دقیقه اول این بازی دو تیم همچنان برای رسیدن به گل تلاش کردند. در این میان بازیکنان ایران با اعتماد به نفس بیشتری به بازی ادامه دادند. در این دقایق تیم ملی ایران چشم به ضد حملات و استفاده از فضاهای خالی پشت مدافعان سوئد داشت. اما در نهایت نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

در شروع نیمه دوم ابراهیموویچ روی نیمکت نشست تا فشار روانی از روی دوش تیم ملی ایران برداشته شود. از سوی دیگر کی روش دست به تعویض زد و در قلب خط دفاعی امیرحسین صادقی را جانشین مرتضی پورعلی گنجی کرد. با این حال شرایط تیم ملی نسبت به نیمه اول کمی بهتر شد و بازیکنان با آرامش بیشتری توپ را به گردش در می آوردند.

یکی از بهترین موقعیت های ایرانی در نیمه دوم در دقیقه 58 به دست آمد و طی آن پرتاب اوت آندرانیک تیموریان با ضربه آرام قوچان نژاد از بین پاهای دروازه بان سوئد رد شد اما تیر دروازه اجازه نداد دروازه این تیم باز شود و بازی به تساوی کشیده شود.

دقایق باقی مانده برای ایران بهتر سپری شد و شاگردان کی روش حملات جسورانه تری را روی دروازه میزان پی ریزی کردند اما درون محوطه جریمه چندان موفق نبودند و نتوانستند از موقعیت هایی که ایجاد کردند برای رسیدن به گل تساوی استفاده کنند.

در 10 دقیقه پایانی تیم ایران تلاش بیشتری کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند و کار را به تساوی کشاند. در این دقایق مسعود شجاعی یکی از بهترین بازیکنان ایران بود و در میانه میدان توانست به خوبی کار تیم ملی را راه بیندازد اما در خط حمله زور بازیکنان ما به خط دفاعی سوئد نرسید.

در حالی که تیم ملی ایران برای رسیدن به گل تساوی تلاش می کرد در دقیقه 89 این سوئد بود که روی ارسال از جناح راست و در شرایطی که تنها یک مهاجم درون محوطه جریمه بود همین بازیکن با ضربه سر دروازه ایران را برای سومین بار باز کرد تا کی روش با شکستی سنگین تیم ملی ایران را ترک کند.

دوستانه - بين المللي
ژاپن    5 - 1    ازبكستان   
کره جنوبي    1 - 0    نيوزلند   
چين    1 - 1    تونس   
تاجيکستان    2 - 3    سوريه   
1ستوني    1 - 1    ايسلند   
سوئيس    1 - 1    آمريکا   
روسيه    0 - 0    قزاقستان   
موريتاني    2 - 0    نيجر
ليختن اشتاين    1 - 0    سن مارينو   
عراق    1 - 0    جمهوري دموکراتيک کنگو    

 

اخبار ورزشی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------