۱۰ نما از خاطرات آبی‌ها با منصوریان؛تنها استقلالی تیم پرسپولیسی!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

علیرضا منصوریان بازیکن سابق و شماره ۱۰ استقلال سرانجام مربی استقلال شد. با هم مروری داریم بر اتفاقات مهمی که در زندگی ورزشی منصوریان رخ داده است.

۱۰
منصوریان در فصل ۹۴-۹۳ با تیم نفت ۱۶ برد، ۱۰ مساوی و ۴ شکست و ۵۸ امتیاز کسب کرد. در این مسابقات نفت ۴۵ گل زد و ۲۸ گل خورد اما در فصل ۹۵-۹۴ منصوریان و نفت ۱۳ برد، ۱۰ مساوی و ۷ شکست کسب کردند و با ۴۹ امتیاز دو پله نسبت به سال قبل سقوط کند. این تیم ۳۰ گل زد و ۲۱ گل خورد و دومین دفاع برتر لیگ را از آن خود کرد.

۹
نام علی‌منصور در یکی از بازی های تیم ملی به عنوان سرمربی آمده است. این مسابقه پس از جام ملت های آسیای ۲۰۱۱ و رفتن افشین قطبی از تیم ملی با روسیه برگزار شد و منصوریان که پیش از آن دستیار افشین قطبی بود، در دورانی که تیم ملی سرمربی نداشت، سمت سرمربی را بر عهده گرفت.

۸
اولین تجربه مربیگری منصوریان در پاس همدان بود که وی در ۱۰ بازی هدایت این تیم را برعهده گرفت. در این مسابقات او تنها یک برد به دست آورد و با سه مساوی و شش شکست معدل ۱۰ درصد امتیاز از هر بازی را به دست آورد.

۷
آخرین باری که منصوریان پیراهن استقلال را به تن کرد مربوط به فینال جام حذفی فصل ۸۷-۸۶ است. در این بازی دو تیم استقلال تهران و پگاه گیلان در استادیوم آزادی به مصاف هم رفتند و تیم استقلال در وقت اضافی به برتری دست یافت. پس از این قهرمانی منصوریان از فوتبال خداحافظی کرد. از نکات جالب اینکه پس از قهرمانی، منصوریان جام را به خانه خود برد و به همراه پسرش در کنار جام عکس یادگاری انداخت.

۶
دو گل از گل های منصوریان در تیم ملی جنجالی تر از همه گل هایش بود. یکی از آنها در سال ۷۶ در دیدار مقدماتی جام جهانی ۹۸ مقابل قرقیزستان به ثمر رسید. این گل حاصل حرکت خداداد عزیزی بود که در موقعیت تک به تک توپ را به سمت دروازه فرستاد. توپ نزدیک خط دروازه رسیده بود که منصوریان با یک تکل در جلو دروازه خالی آخرین ضربه را به توپ زد و گل را به نام خود ثبت کرد. همچنین در زمان مربیگری تومیسلاو ایویچ در تیم ملی منصوریان یک ضربه پنالتی به تیر دروازه کویت کوباند. توپ روی خط فرود آمد اما احمد ابهران داور مسابقه اعلام گل کرد و کار به جایی رسید که کویتی ها می خواستند به نشانه اعتراض زمین بازی را ترک کنند.

۵
در سال ۱۳۷۷ و زمانی که مسئولان باشگاه بایرلورکوزن به تهران آمده بودند تا با مهدی پاشازاده قرارداد امضا کنند، منصوریان در استادیوم آزادی پس از گلزنی به صنعت نفت آبادان یک شادی گل ویژه کرد تا شماره ۸ وی در ذهن تمام حاضران در استادیوم از جمله مسئولان لورکوزن ثبت شود. او پس از گل پشت خود را به جایگاه کرد و با دو دست خود شماره اش را نشان داد.

۴
منصوریان به عنوان بازیکن در ۲۲۱ بازی برای استقلال به میدان رفت و ۲۴ گل نیز برای این تیم به ثمر رساند. وی اولین بار در دیدار دوستانه استقلال مقابل تیم ملی عمان بازوبند کاپیتانی این تیم را به بازو بست.

۳
در نیمه دهه ۷۰ و زمانی محمد مایلی کهن مربی تیم ملی بود منصوریان در لیگ سنگاپور به ایران بازگشته بود تنها استقلالی تیم ملی بود. تیمی که اکثر نفراتش را بازیکنان پرسپولیس تشکیل می دادند. اولین بازی ملی او در سال ۱۳۷۵ در تساوی دو بر دو مقابل کویت برگزار شد. محل این بازی تبریز بود. همچنین گلی که او در برابر سریلانکا در همان سال به ثمر رساند اولین گل ملی او بود.

۲
او در اسفند ۷۵ راهی تیم بالیستر سنترال سنگاپور شد و عنوان چهارم لیگ سنگاپور را با این تیم کسب کرد. وی پس از جام جهانی و بازی های آسیایی ۹۸ راهی تیم اشکودا زانتی یونان شد و پس از آن راهی آپولون شد. منصوریان در یونان ۳۱ بازی در لیگ انجام داد و یک گل نیز به ثمر رساند. وی در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ به تیم سن پائولی آلمان پیوست و یک سال بعد حضور در بوندسلیگا را با این تیم تجربه کرد اما تنها چهار بار در بوندسلیگا به میدان رفت و سن پائولی نیز در همان فصل به جایی بازگشت که از آن آمده بود؛ یعنی لیگ ۲.

۱
اولین باری که علیرضا منصوریان برای استقلال بازی کرد مربوط به سال ۷۴ و زمانی بود که نصرالله عبداللهی سرمربی استقلال بود. پس از سه هفته عبداللهی از مربیگری استقلال برکنار شد و پورحیدی به عنوان سرمربی استقلال منصوب شد. منصوریان یکی از اولین لژیونرهای دهه ۷۰ تیم استقلال است.

 

اخبار ورزشی - نود

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------