کی‌روش:زنده‌باد ایران، بازیکنانم جنگیدند/مقابل اسپانیا طور دیگری بازی می‌کنیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت:بازیکنانم برای این برد جنگیدند و فقط باید بگویم زنده باد ایران.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از روسیه، کارلوس کی‌روش بعد از بازی ایران و مراکش اظهار داشت: مراکش تیم خوبی بود و شاید ما شانسی بردیم اما مهم پیروزی ایران بود که به ان دست پیدا کردیم.

 

وی افزود: فقط این را بگویم که زنده باد ایران چون مطمئن هستم بازیکنان ما جنگیدند.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش در ادامه به نشست خبری آمد و در مورد این پیروزی اظهار داشت:بازیکنان ما شجاعانه بازی کردند و خودشان را خوب نشان دادند. 4 سال پیش همین اتفاق مقابل آرژانتین رخ داد و من حالا به آنها افتخار می‌کنم.

 

کی‌روش در حالی که خبرنگاران حاضر در سالن برای وی دست زده و او را تشویق کردند پیرامون عملکرد تیمش گفت: بعد از سال‌ها که در این کار بودم می‌دانم اولین بازی همیشه دشوار است ولی در عین حال ما خوب بازی کردیم. ما تیم مراکش را خوب آنالیز کردیم و آنها هم مطمئنا از ما شناخت خوبی داشتند. ما می‌دانستیم که مراکش در ابتدای بازی خوب شروع خواهد کرد و حملات زیادی را تدارک می‌بیند اما استراتژی ما کاملا روشن بود و ما می‌خواستیم اول یک شکست روانی برای آنها ایجاد کنیم.

 

وی تاکید کرد: ما می‌خواستیم بازیکنان مراکش را در وسط زمین نگه داریم که این کار هم صورت گرفت البته اولین فرصت‌ها در اختیار آنها قرار گرفت. هر چند با چند فرصت آنها را ترساندیم. در نیمه دوم چند شانس داشتیم و با وجود اینکه آنها بازیکنان خوبی داشتند فکر نمی‌کردند چنین بازی سختی داشته باشند. این برای اولین بار در این چند ماه اخیر برای آنها بود و مراکشی ها سورپرایز شدند. حالا وقت استراحت ما است و برای بازی های بعد آماده می‌شویم.

 

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا شما اولین مربی پرتغالی هستید که به پیروزی رسیدید گفت: نمی‌دانم خبرنگار پرتغالی اینجا هست ولی دومین مربی پرتغالی هستم که توانستم اولین بازی را ببرم. روزتو اولین مربی بود که در جام جهانی اولین دیدار را برده بود.

 

وی در ادامه با زبان پرتغالی به خبرنگاران گفت: روزتو یک مربی عالی بوده و با توجه به آسیب های روانی که در دوران کاری او در مورد مساله اسپانیا برایش ایجاد کردند.

کی‌روش در خصوص اینکه آیا شما می‌توانید تاریخ ساز شوید گفت: الان وقت استراحت ما است و ما باید به این فکر کنیم.

 

به گزارش فارس، کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگار ایرانی در خصوص اینکه شما برد را به حریف تحمیل کردید و آیا با این شیوه در بازی های بعد هم بازی می‌کنید، گفت: خیر، ما مقابل اسپانیا با شیوه متفاوتی بازی می‌کنیم. مراکش بازی و سبک خاصی داشت و هدف ما این بود مهارت آنها را کنترل و ناامید کنیم. می‌دانستیم موقعیتی در نیمه اول نداریم اما باید بدانیم اسپانیا تمام بازیکنانش گلزن هستند؛ از دروازه بان گرفته تا مدافعان و مهاجمان.

 

وی با اشاره به اینکه این برد را به مردم هدیه داده است، گفت: این برد را به طرفداران واقعی ایران هدیه می‌کنم نه کسانی که تظاهر می‌کنند که طرفدار ایران هستند. آنهایی که در برنامه های آماده سازی تیم ملی تداخل ایجاد می‌کنند.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه استراتژی تیمش چه بود گفت: ما استراتژی خودمان را داشتیم ولی چیزی که لازم است که درباره‌اش حرف بزنم این است که نگرش بازیکنانم عالی بود، آنها روح فوق العاده ای داشتند و فکر می‌کنم با یک آمادگی به اینجا می آییم.مثلا برخی تیم ها حاضر نبودند با ما بازی دوستانه انجام بدهند. ما فقط آموزش می‌دهیم و بازیکنان اجرا کننده هستند. من فکر می‌کنم وظیفه من است که به شما بگویم اجازه بدهید بچه های من فوتبالشان را بازی کنند. این بازیکنان فقط می‌خواهند از طریق فوتبال خودشان را نشان بدهند. این غیر منصفانه است که با بازیکنان تیم من مثل همه تیم های دنیا برخورد نشود.

 

خبرنگاری گفت: من بغض شما را دیدم و خیلی خوشحالم که حقانیت شما ثابت شد ولی بعد از بازی با استرالیا اصلا شخصی مثل شما را ندیدم که کی‌روش در واکنش به این موضوع گفت:اولین نکته این است که من درس زندگی‌ام را گرفته ام و آن این است که سوپرمن در کارتون‌ها است و هیچکس سوپرمن نیست. یک گروهی از مردم وقتی متحد هستند می‌توانند ابر مرد داستان ایجاد کنند.انتظاراتی که ما داشتیم این بود،وقتی قرعه کشی شد فقط 2 گزینه داشتیم که یا جام جهانی را عوض کنیم یا امیدمان را نگه داریم. ما سعی داشتیم بازی را انجام دهیم و شاید تصور این بود که ماموریت ما غیر ممکن است اما ما باید آن را ممکن کنیم. این تنها روشی است که با احترام به تیم مقابل بازی کنیم. از آنها نباید انتظار داشت که تسلیم شوند و مردم هم باید با نگرش مثبت به ما کمک کنند. برخی همکاران شما گفتند اگر شما 99 دقیقه هم دفاع کنید و این کار اصلا مشکلی ندارد. ما حتی می‌خواستیم یک ثانیه فرصت را هم از دست ندهیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار RTP پرتغال در خصوص اینکه چه کاری کردید که نگرش بازیکنان تغییر کند گفت: بهترین دارو برد است، وقتی می‌برید روحیه و اشتیاق رشد می‌کند ولی این برد برای ما تمام شد و چیزی برای جشن گرفتن نداریم. این برد می‌تواند مسئولیت ما را بیشتر کند. باید خیلی متواضع و متحد بمانیم چون فقط با اتحاد می‌شود مبارزه کرد.ما می‌توانیم در مقابل اسپانیا و پرتغال با امید و تعهد به میدان برویم. ما تلاش می‌کنیم که این بازی ها را ببریم. بازیکنان من هیجان دارند و ما باید به بازیکنان بگوییم مسئولیت ما خیلی بیشتر شده است.

 

به گزارش فارس، سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه آیا ما فینال جام جهانی را بردیم چون شما گفته بودید بازی با مراکش فینال جام جهانی است، گفت:با کمال احترام این بازی معجزه نبود، من یک کلمه از جمله شما را اصلاح می کنم و می گویم  ما بردیم چون تمرکز داشتیم و 90 دقیقه مبارزه کردیم، طبیعتا این بخشی از بازی است. بعضی مواقع کمی خوش شانس تر هستید اما این بازی و برد معجزه نبود. اگر این بازی برای ما فینال باشد پس 2 بازی دیگر بازی نهایی عالم است! چون این دو تیم بسیار عالی هستند. آنها ملیت‌های مختلفی دارند و این بازی ها به نظرم نوعی فینال عالم محسوب می‌شود. ما برای طرفداران بازی می‌کنیم و به اینجا آمده ایم که جزئی از نمایش بزرگ جهانی باشیم. بودن در اینجا خیلی مهم است و نمی‌خواهیم خودمان را بفروشیم. فقط می‌خواهیم لذت ببریم.همین.

 

کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگار روس مبنی بر اینکه ورزشگاه را چطور دیدید،گفت: این زمین و رختکن‌هایش عالی بودند. تمام استادیوم فوق العاده بود، این موضوع در جام جهانی خیلی عالی بود. اجازه بدهید مردم روسیه و سازمانش را تحسین کنم.روس‌ها با ما کار کردند و خیلی با ما همکاری کردند. از همه آنها تشکر می‌کنم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------