ریز و درشت ۲ اتهام جعلِ پیاپی علیه استقلال، حمله مدعیان ناقص بود؟



پرونده اتهام جعل علیه باشگاه استقلال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
رسانه‌ای شدن نامه‌ها و اسناد با محوریت جعل علیه باشگاه استقلال در فاصله زمانی کم سوال برانگیز است. 

به گزارش فارس، طی روزهای اخیر و به خصوص پس از دربی، حواشی مختلفی در خصوص جعل امضا برای باشگاه استقلال ایجاد شده که هجمه‌های زیادی را علیه این باشگاه به وجود آورده است. 

 

عدم قطعیت جعل با اعلام یک دستور موقت توسط فدراسیون فوتبال 

می‌توان گفت آتش ماجرا از رسانه‌ای شدن نامه دبیرکل فدراسیون فوتبال به رئیس حراست این فدراسیون روشن شد که به وسیله این نامه، هدایت ممبینی مدعیست باشگاه استقلال از سربرگ فدراسیون فوتبال و امضای شخص او سواستفاده کرده، درحالیکه باشگاه استقلال معتقد است تنها پیش نویسی را برای درخواست مساعدت از فیفا آماده کرده و در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده است. 

 

بااینحال حکم کمیته اخلاق مبنی بر محرومیت ۲۰ روزه مدیر روابط بین‌الملل باشگاه استقلال، اعلام گزارش جعل از سوی حراست فدراسیون فوتبال و هچنین اعلامِ اقرارِ سروش مهاجری، این تصور را به وجود آورده که فدراسیون فوتبال تخلف باشگاه استقلال را پذیرفته اما دستور موقت صادر شده نشان می‌دهد هیچ قطعیتی در این ماجرا وجود ندارد و تنها به لزوم بررسی‌های بیشتر اشاره می‌کند. 

 

ادعای خانی برای جعل و استقبال استقلال برای ورود حراست وزارت ورزش

علاوه براین، صبح روزگذشته علیرضا خانی با رسانه‌ای کردن یک قرارداد برای تهیه مسکن بلانکو، نشان داد اختلافات درونی استقلال بیش از آنچه که در گذشته تصور می‌شد، بالا گرفته است. پیش از این نیز با رسانه‌ای شدن یک پیش نویسِ هیات مدیره استقلال برای برکناری نکونام، احتمال اختلاف بین خانی و خطیر، رنگ و بویی جدی پیدا کرده بود. البته حواشی خانی برای استقلال محدود به بخش مدیریت نیست و حتی جواد نکونام سرمربی تیم هم در یکی از کنفرانس‌های خبری نشان داد نسبت به او نظر مثبتی ندارد. 

 

ادعای خانی مبنی بر جعل امضا و اثر انگشت خودش توسط خطیر و دیگر عضو هیات مدیره استقلال، می‌رفت که پس از ماجرای سربرگ فدراسیون، هفته‌ای سنگین و پرفشار را برای مدیران استقلال ایجاد کند؛ اما دفاعیه این باشگاه با ارائه مصوبه هیات مدیره و متمم قرارداد مَسکن بلانکو، توپ را به زمین طرف مقابل فرستاد. حالا حراست وزارت ورزش به ماجرای 2 اتهام جعل علیه استقلال ورود کرده که این اتفاق با استقبال استقلال روبرو شد و این باشگاه ابراز امیدواری کرد با ورود حراست وزارت ورزش این هجمه‌ها و اتهامات به پایان برسند.

 

ادعای ممبینی و 2 راهیِ پیش نویس یا جعل

در ماجرای جعل سربرگ فدراسیون فوتبال و امضای هدایت ممبینی، باشگاه استقلال با توجه به اینکه نمی‌تواند به طور مستقیم با فدراسیون جهانی فوتبال مکاتبه کند، معتقد است به دلیل تعطیل بودن بخش روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه، به درخواست خود فدراسیون تنها «پیش نویسی» را برای فدراسیون فوتبال تنظیم کرده تا مهلت ارسال نامه به فیفا را از دست ندهد. این پیش نویس حتی در سربرگ فدراسیون هم نوشته نشده چرا که باشگاه هیچ دسترسی به آن نداشته است. به این ترتیب پس از ارائه پیش نویس، اقدامات بعدی توسط خود فدراسیون انجام و نامه برای درخواست مساعدت درپرداخت مطالبات دستیاران ساپینتو به فیفا ارسال شده است. ضمن اینکه هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد بعد از عمل جعل، مورد جعل شده را برای فرد یا نهادی که امضا یا سربرگش جعل شده ارسال کند!

 

وقتی بلانکو با یک متمم خانه دار شد!

درماجرای قرارداد مسکن بلانکو، در وهله اول باید به این نکته توجه داشت که هیات مدیره باشگاه استقلال طی یک مصوبه در تاریخ 27 تیر، اختیار امضای اوراق و اسناد را به فرشید سمیعی، عضو حقوقی و نایب رئیس هیات مدیره باشگاه تفویض کرده است. بنابراین هنگام عقد قرارداد مسکن بلانکو، سمیعی به جای خانی امضا و اثر انگشت خود را ثبت می‌کند چرا که دفتر املاک برگه قرارداد را با محلی برای امضای خانی چاپ کرده بود اما چون امکان تصحیح و چاپ مجدد برگه قرارداد وجود نداشته، این قرارداد با ارائه یک متمم به مدیران استقلال، امضا می‌شود که در آن قید شده مهر و امضای سمیعی به جای خانی معتبر است. بنابراین نه تنها امضا و اثرانگشتی از طرف خانی روی برگه زده نشده، بلکه نایب رئیس هیات مدیره امضا و اثرانگشت شخصِ خودش را پای قرارداد ثبت کرده است. به این ترتیب سو استفاده از امضا و اثرانگشت خانی نیز نمی‌تواند واقعی باشد.

 

پرونده اتهام جعل علیه باشگاه استقلال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
پرونده اتهام جعل علیه باشگاه استقلال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

از طرفی گفته می‌شود پس از تصویب تفویض امضا به سمیعی، خانی بازهم اسناد دیگری را امضا کرده که برخلاف تصمیم جمعی مدیران باشگاه بوده و ممکن است این مورد نیز به نهادهای مربوطه مانند حراست وزارت ورزش گزارش شود تا بررسی‌های لازم پیرامون آن صورت بگیرد.

 

چرا 2 ادعای جعلِ پیاپی علیه استقلال؟

ماجرای قرارداد مسکن بلانکو مربوط به شهریور سال جاری بوده و مشخص نیست که چرا تاکنون هیچ صحبتی دراین مورد نشده بود. این مساله وقتی سوال برانگیزتر می‌شود که سندی مربوط به 3ماه  قبل نزدیک به زمان ماجرای سربرگ فدراسیون فوتبال و ادعای جعل توسط ممبینی، رسانه‌ای می‌شود. آیا خانی در این مدت هم هیچ اطلاع و آگاهی از وجود متمم در قرارداد مسکن بلانکو پیدا نکرده است؟ ضمن اینکه گفته می‌شود اسناد دیگری از باشگاه استقلال نیز ممکن است در اختیار خانی قرار داشته باشد که شاید به مرور و البته به همین شکل به طور ناقص، رسانه‌ای شوند.

 

به نظر می‌رسد هم نامه ممبینی به حراست فدراسیون فوتبال و هم شکایت خانی، از یک دریچه رسانه‌ای شده‌اند که اتفاقا آن موضوع نیز مورد اعتراض باشگاه استقلال قرار دارد و آن‌ها قصد دارند شکایتی را نیز در این مورد و علیه افراد دخیل، تنظیم کنند.

 

باید دید که در نهایت بررسی نهادهای ذیربط در 2 پرونده اتهام جعل علیه باشگاه استقلال که به فاصله زمانی کم نسبت به هم رسانه‌ای شده‌اند چه نتیجه‌ای را در برخواهد داشت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------