فیفا پرسپولیس را ناامید کرد: فقط سپاهان شانس دارد



پرسپولیس ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
فقط سپاهان می‌تواند با کسب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا، در جام جهانی باشگاه‌ها حضور یابد که امری بسیار دشوار است. 

 به گزارش ورزش سه ، هفته پیش بود که شورای فیفا در جده تشکیل جلسه داد و روش برگزاری رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۵ را تشریح کرد. مسابقاتی که قرار است برای نخستین بار با حضور ۳۲ تیم برگزار شود و تیم‌های قاره‌های مختلف به مصاف هم بروند.

 

شورای فیفا به اتفاق آرا استفاده از روش رتبه‌بندی باشگاه‌ها را به عنوان بخشی از اصول کلیدی برای تعیین حضور آنها در این مسابقات را تصویب کرد. علاوه بر اینکه قهرمانان جام باشگاه‌های هر قاره در این مسابقات حضور خواهد داشت، سهمیه‌ای برای تعیین یک نماینده دیگر براساس رنکینگ قاره‌ای نیز اعلام شد.

 

حالا امروز فیفا اقدام به انتشار نخستین رنکینگ رسمی باشگاهی قاره‌های مختلف کرده تا براساس آن، نماینده‌هایی که قرار است از طریق این رتبه‌بندی در جام جهانی باشگاه‌ها شرکت کنند، مشخص شود.

 

به طور مثال، از قاره آسیا چهار تیم در این مسابقات شرکت می‌کنند. سه تیم از طریق قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا مشخص می‌شود که در حال حاضر تیم‌های الهلال عربستان و اوراوا ردز ژاپن به دلیل قهرمانی در دو فصل گذشته جواز حضور در این مسابقات را به دست آورده‌اند و قهرمان فصل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ نیز نماینده سوم آسیا خواهد بود.

 

پرسپولیس ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

نماینده چهارم نیز از طریق رتبه‌بندی قاره در جام جهانی باشگاه‌ها حضور خواهد یافت. این سهمیه به برترین تیم قاره اعطا می‌شود و طبیعتا چنانچه رتبه نخست در اختیار الهلال یا قهرمان امسال مسابقات باشد، به رتبه‌های دوم یا سوم آسیا می‌رسد.

 

در رنکینگ اعلام‌شده از سوی فیفا، در حال حاضر الهلال با ۹۷ امتیاز صدرنشین است و دایره سبز پررنگ مقابل این تیم و اوراوا ردز نشان دهنده قطعی بودن حضور آنها در مسابقات است. پوهانگ استیلرز نیز با ایستادن در رده دوم آسیا، توانسته است به عنوان برترین تیم از لحاظ رتبه‌بندی قاره، جواز حضور در این پیکارها را کسب کند.

 

چنانچه پوهانگ در مسابقات امسال قهرمان شود، سهمیه چهارم به تیم بعدی رنکینگ یعنی اولسان هیوندای می‌رسد. اگر هم الهلال امسال قهرمان شود، از آنجایی که این تیم قبلا به دلیل قهرمانی در فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان حضور در جام جهانی باشگاه‌ها را تضمین کرده، سهمیه‌های سوم و چهارم مجددا به پوهانگ و اولسان می‌رسد.

 

در حال حاضر، تنها سپاهان به عنوان نماینده ایران می‌تواند با قهرمانی در رقابت‌های امسال ACL، جواز حضور در جام جهانی باشگاه‌ها را کسب کند که امری سخت و دشوار محسوب می‌شود. ضمن اینکه در رنکینگ فیفا پرسپولیس در رتبه ۱۰ آسیا ایستاده و عملا هیچ شانسی برای حضور در این مسابقات ندارد.

 

با توجه به عملکرد تیم‌های ایرانی در فصول بعدی لیگ نخبگان و سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا، آنها می‌توانند امیدوار به صعود در رتبه‌بندی فیفا باشند تا حتی در صورت عدم کسب قهرمانی آسیا، بتوانند براساس این رنکینگ راهی جام جهانی باشگاه‌ها شوند.

 

در ادامه نیز می‌توانید رتبه‌بندی برترین تیم‌های باشگاهی به تفکیک هر قاره را ببینید.

 

دایره‌های سبز پررنگ به معنای قطعی شدن مجوز حضور در جام جهانی باشگاه‌هاست.

 

پرسپولیس ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
 
پرسپولیس ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
 
پرسپولیس ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
 
پرسپولیس ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
 
پرسپولیس ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
 
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------