ناصر ابراهیمی: دلال ها فوتبال ایران را به این روز انداخته اند



ناصر ابراهیمی,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
ناصر ابراهیمی گفت: دربی که پرسپولیس و استقلال در هفته گذشته برگزار کردند یکی از بدترین و بی محتواترین دربی های تاریخ فوتبال ایران بود که از نظر فنی هیچ چیزی نداشت و تنها حاشیه و جنجال پیرامون این بازی وجود داشت.کار به جایی رسیده که مردم که ما را در خیابان می بینند عنوان می کنند چرا کیفیت فوتبال ایران تا به این اندازه افت کرده که دو تیم بزرگ ایران چنین بازی بی کیفیتی را از خود نشان می دهند

به گزارش آرمان ملی؛ افت کیفیت فنی تیم پرسپولیس در این فصل و عدم نتیجه گیری باعث شده موضوع تغییر سرمربی مدافع عنوان قهرمانی مطرح شود.

 
این در حالی است که نام برانکو ایوانکویچ همواره در کنار حواشی تیم پرسپولیس مطرح می شود.«آرمان ملی» برای بررسی دلایل افت کیفیت تیم پرسپولیس و احتمال تغییر سرمربی این تیم با ناصر ابراهیمی، مربی سابق تیم ملی و پرسپولیس گفت وگو کرده است. ابراهیمی معتقد است:« تغییر گل محمدی به هیچ عنوان صحیح نیست. چرا وقتی یک تیم نتیجه نمی گیرد همه کادر فنی را مقصر می دانند. این در حالی است که مدیریت باشگاه و بازیکنان در عدم نتیجه گیری پرسپولیس در این فصل نقش مهمی داشته اند. در ابتدا باید همه جوانب و دلایل ناکامی یک تیم را در نظر گرفت سپس به سراغ کادر فنی رفت. در شرایط کنونی عنوان می شود که پرسپولیس مهاجم ندارد و نسبت به مدیران و مربی تیم انتقاد می کنند که چرا مهاجم جذب نمی کنند. این در حالی است که باید پرسید پول خرید مهاجم قرار است از چه طریقی تأمین شود؟آیا اصلأ باشگاه پرسپولیس از چنین توانایی برخوردار است که بتواند یک مهاجم خوب خارجی جذب کند؟هنگامی که تیم هم شکست می خورد همه چیز را گردن مربی می اندازند. سوال این است که مگر مربی در زمین بازی می کند که وقتی شکست می خورد باید مربی را مقصر دانست؟». در ادامه ماحصل این گفت وگو را می خوانید.

 

*مهم ترین دلایل افت پرسپولیس را در این فصل چه می دانید؟

در این زمینه باید به عملکرد مدیریت باشگاه توجه کرد که در دوران مدیریت خود چه شیوه ای را در دستور کار قرار داده است.به هر حال ضعف های مشهودی در مدیریت باشگاه پرسپولیس مشاهده می شود که در نتایح هفته های اخیر این تیم تأثیرگذار بوده است. از سوی دیگر بازیکنانی که به پرسپولیس آمده اند با بازیکنان بیست سال پیش متفاوت هستند و مانند ستاره های بزرگ پرسپولیس و تیم ملی کیفیت لازم را از خود نشان نمی دهند.نکته مهمی که امسال در باشگاه پرسپولیس مشهود بوده کمبود بازیکن است که در طول فصل به شکل های مختلف خود را نشان داده و در عتدم نتیجه گیری این تیم نقش داشته است. این وضعیت نیز به عملکرد مدیریت باشگاه باز می گردد و نه کادر فنی. اگر مدیریت باشگاه بازیکنان مورد نظر داخلی و خارجی مورد نظر کادر فنی را جذب می کرد و سپس تیم نتیجه نمی گرفت باید عنوان می کردیم اشکال از کادر فنی است. این در حالی است که چنین وضعیتی وجود ندارد و مدیریت باشگاه بازیکنان مورد نظر کادر فنی را جذب نکرد.دربی که پرسپولیس و استقلال برگزار کردند یکی از بدترین و بی محتواترین دربی های تاریخ فوتبال ایران بود که از نظر فنی هیچ چیزی نداشت و تنها حاشیه و جنجال پیرامون این بازی وجود داشت.کار به جایی رسیده که مردم که ما را در خیابان می بینند عنوان می کنند چرا کیفیت فوتبال ایران تا به این اندازه افت کرده که دو تیم بزرگ ایران چنین بازی بی کیفیتی را از خود نشان می دهند.

 

*دلیل افت فوتبال ایران را چه می دانید؟

فوتبال ایران مانند گذشته بازیکن ساز نیست. در گذشته ما در لیگ های دسته پایین تر و یا در محلات بازیکنانی را پیدا می کردیم که سال ها برای تیم ملی بازی می کردند. این در حالی است که در شرایط کنونی این دلال ها هستند که برای تیم ها بازیکن انتخاب می کنند و به همین دلیل فوتبال کشور به این وضعیت افتاده است.امروز اگر به ترکیب تیم های پرسپولیس و استقلال توجه کنیم به این نتیجه می رسیم که حتی یک بازیکن تهرانی نیز در این دو تیم بازی نمی کنند و همه یا شهرستانی هستند ویا خارجی. سوال من این است که آیا در تهرانی که14 میلیون جمعیت دارد یک بازیکن وجود ندارد که بتواند برای این دو تیم بازی کند؟ این وضعیت نشان می دهد که استعدادیابی کنار گذاشته شده و بسیاری به دنبال این هستند که با تأسیس مدرسه فوتبال کاسبی کنند و از این طریق پول دربیاورند و یا با دلالی از فوتبال کشور به سود خود استفاده کنند.

 

*در شرایط کنونی موضوع تغییر آقای گل محمدی از سرمربی گری پرسپولیس مطرح شده است. به چه میزان این تغییر را صحیح می دانید؟

تغییر گل محمدی به هیچ عنوان صحیح نیست. چرا وقتی یک تیم نتیجه نمی گیرد همه کادر فنی را مقصر می دانند. این در حالی است که مدیریت باشگاه و بازیکنان در عدم نتیجه گیری پرسپولیس در این فصل نقش مهمی داشته اند. در ابتدا باید همه جوانب و دلایل ناکامی یک تیم را در نظر گرفت سپس به سراغ کادر فنی رفت. در شرایط کنونی عنوان می شود که پرسپولیس مهاجم ندارد و نسبت به مدیران و مربی تیم انتقاد می کنند که چرا مهاجم جذب نمی کنند. این در حالی است که باید پرسید پول خرید مهاجم قرار است از چه طریقی تأمین شود؟آیا اصلأ باشگاه پرسپولیس از چنین توانایی برخوردار است که بتواند یک مهاجم خوب خارجی جذب کند؟هنگامی که تیم هم شکست می خورد همه چیز را گردن مربی می اندازند. سوال این است که مگر مربی در زمینه بازی می کند که وقتی شکست می خورد باید مربی را مقصر دانست؟گل محمدی بارها عنوان کرده که نیاز به یک مهاجم درجه یک و تمام کننده دارد.بدون تردید اگر چنین ابزارهایی در اختیار وی قرار داشت تیم در چنین وضعیتی قرار نمی گرفت.

 

*نام برانکو برای سرمربی گری تیم پرسپولیس مطرح است. در این زمینه نظر شما چیست؟

مطرح کردن چنین مسائلی در مقطع کنونی هیچ مشکلی را حل نمی کند بلکه باعث به هم ریختن تمرکز کادر فنی تیم می شود. اگر هم قرار است تغییری صورت بگیرد باید در پایان فصل صورت بگیرد و در شرایطی که هنوز نیم فصل نیز به پایان نرسیده است.بیست سال پیش هنگامی که اقای قلعه نویی به عنوان سرمربی استقلال معرفی شد همان روز اول عنوان کرد برای سه سال از تیم استقلال انتظار قهرمانی نداشته باشید.وی در طول این سه سال روی تیم کار کرد که در نهایت در سال چهارم استقلال به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.فرض بگیریم امسال پرسپولیس قهرمان نشود و تیم دیگری به قهرمانی برسد.آیا اتفاق خاصی رخ می دهد؟مگر قرار است همیشه پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شود؟همه تیم ها در مقابل پرسپولیس و استقلال با انگیزه بازی می کنند و همین کار را برای این دو تیم سخت می کند.

 

دربی که پرسپولیس و استقلال در هفته گذشته برگزار کردند یکی از بدترین و بی محتواترین دربی های تاریخ فوتبال ایران بود که از نظر فنی هیچ چیزی نداشت و تنها حاشیه و جنجال پیرامون این بازی وجود داشت.کار به جایی رسیده که مردم که ما را در خیابان می بینند عنوان می کنند چرا کیفیت فوتبال ایران تا به این اندازه افت کرده که دو تیم بزرگ ایران چنین بازی بی کیفیتی را از خود نشان می دهند

 

*برخی عنوان می کنند گل محمدی هرچه از نظر فنی داشته در پرسپولیس انجام داده و چیز دیگری ندارد.آیا این موضوع را قبول دارید؟

خیر،چنین چیزی نیست و گل محمدی از نظر فنی مربی خوبی است همچنان با برنامه است. این بازیکنان تیم پرسپولیس هستند که تغییر کرده اند و باید خود را با برنامه های سرمربی تیم هماهنگ شوند. نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که سن برخی بازیکنان کلیدی پرسپولیس بالاست.اغلب بازیکنان پرسپولیس در جوانی در تیم های خارجی بازی کرده اند و امروز که سنشان بالا رفته دوباره به پرسپولیس بازگشته اند.به همین دلیل میانگین سنی بازیکنان پرسپولیس بالا رفته است.مربیان امروزی جرأت ندارند یک بازیکن جوان را از دست یک به تیم خود بیاورند.این در حالی است که خود این مربیان زمانی جوان بودند که فوتبالیست شدند.ما بسیاری از بازیکنان را از لیگ های پایین تر و یا شهرهای دیگر به پرسپولیس می آوردیم. نمونه آنها رضا اسدی بود که لیگ دسته سه به پرسپولیس آوردیم و سال ها برای پرسپولیس بازی کرد. این در حالی است که مربیان لیگ برتر از میدان دادن به بازیکنان جوان هراس دارند. امروز ما بازیکنانی در سطح ملی داریم که با تلاش خود به باشگاه های اروپایی رسیده اند. این در حالی است که در لیگ برتر کشور به دلیل مشکلاتی که وجود دارد نتوانسته ایم بازیکنان طراز اول بسازیم که بتواند به تیم ملی کمک کند. خط دفاعی پرسپولیس در سالی که گذشت ضعیف ترین عملکرد خود را نشان داد. این در حالی است که در سال های گذشته خط دفاعی پرسپولیس یکی از نقاط قوت این تیم به شمار می رفت.نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که مربیان در زمینه استعدادیابی موفق عمل نکرده وبه دنبال پیدا کردن استعدادهای دیگری نبودند. بنده به خاطر دارم هنگامی که ما کریمی را برای پرسپولیس انتخاب کردیم وی اصلا در لیگ بازی نمی کرد و بلکه ما وی را از لیگ های پایین تر انتخاب کردیم.بازیکنان بزرگ دیگری مانند شاهرخ بیانی،پنجعلی و زرینجه نیز همین وضعیت داشتند و از سطوح پایین کار خود را آغاز کردند و در نهایت به باشگاه های بزرگ و تیم ملی رسیدند.به همین دلیل من معتقدم مربیان در زمینه پایه و استعدادیابی عملکرد خوبی نداشته اند.

 

*کیفیت لیگ امسال نسبت به گذشته در چه شرایطی قرار دارد؟

واقعیت این است که کیفیت لیگ به جای اینکه افزایش پیدا کند همواره در حال کاهش است و امسال بازی هایی را مشاهده می کنیم که از نظر فنی هیچ حرفی برای گفتن ندارد و تنها حاشیه و جنجال است. متأسفانه بازی‌های خوبی را از تیم‌ها شاهد نیستم و کیفیت مسابقات بسیار پایین است.نحوه برگزاری مسابقات هم باعث شده تا مربیان نتوانند برنامه ریزی مدونی داشته باشند و همین موضوع هم باعث شده تا کیفیت لیگ برتر از گذشته هم پایین‌تر باشد.مشخص نیست مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون و دوستان او چه فعالیتی در این زمینه انجام داده اند. تاج از زمان کفاشیان در فدراسیون فوتبال بوده و سوال من این است که او چه کار مفیدی برای فوتبال ایران انجام داده است که بعدها باید از او به نیکی یاد کرد؟


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------