واکنش سامان قدوس به شایعه حضورش در استقلال و پرسپولیس



 سامان قدوس,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
هافبک ملی‌پوش برتنفورد در مورد مسائل مختلف خودش و تیم ملی فوتبال کشورمان صحبت‌های مهمی را انجام داد.

به گزارش برنا؛ وقتی سامان قدوس، ستاره ملی‌پوش ایرانی از باشگاه برنتفورد ‌خداحافظی کرد، کمتر کسی انتظار داشت تا این بازیکن بار دیگر با پیراهن این تیم در لیگ جزیره به میدان برود. ‌ ولی قدوس نه تنها دوباره به این تیم بازگشت بلکه با عملکردی بی‌نقص و گلزنی مقابل برنلی، بیش از پیش ‌محبوب هواداران برنتفورد شد. تا جایی که گل زیبای سامان به برنلی در ماه اکتبر به عنوان بهترین ‌گل ماه لیگ برتر انتخاب شد.

 

زمانی که از "برنتفورد" جدا شدی کمتر کسی فکر می‌کرد بار دیگر با پیراهن این تیم در لیگ جزیره به میدان بروی. لطفا در مورد دلیل جدایی از این باشگاه و بازگشت دوباره‌ به این تیم برایمان صحبت کن؟

زمانی که تصمیم به جدایی از برتنفورد گرفتم قصد داشتم تا بیشتر فوتبال بازی کنم چون فکر می‌کردم در فرم عالی به لحاظ ذهنی و بدنی قرار دارم. در آن زمان برنتفورد هم نمی‌توانست شرایط بهتری را در اختیارم بگذارد. بنابراین به تصمیم آنها احترام گذاشتم و با توافق طرفین از باشگاه جدا شدم. بعد در تابستان ۲ بازیکن برنتفورد در پست من مصدوم شدند. آنها می‌خواستند من دوباره به آنجا برگردم چون باشگاه کسی را می‌خواست که برای تیم خوب کار کرده و کاملا به سیستم و قوانین تیم آشنایی داشته باشد به همین دلیل دوباره تصمیم به بازگشت گرفتم.

 

بازگشت به "برنتفورد" فوق‌العاده بود به طوری که موفق شدی با گلزنی مقابل "برنلی" توجه هرچه بیشتر هواداران را به خودت جلب کنی و جایزه بهترین گل ماه اکتبر لیگ جزیره را هم برنده شوید. لطفا در مورد عملکردت برایمان صحبت کن؟

بله درست است، قبل از بازگشتم به برنتفورد به دلیل ملاقات با اعضای خانواده و دوستانم در سوئد انرژی و انگیزه بسیار زیادی پیدا کردم. وقتی به تمرینات اضافه شدم سخت کار کردم، تمامی توانم را برای بهتر شدن به کار گرفتم. به این دلیل که شانس بازی بیشتری برایم وجود داشت از آن به نحو احسنت استفاده کردم. خیلی خوشحالم که زحماتم نتیجه‌بخش بود توانستم آن گل را مقابل "برنلی" به ثمر برسانم جایزه ماه اکتبر لیگ جزیره را دریافت کنم.

 

در طی مدت زمان حضورتان در برنتفورد، ۴۳ بازی در لیگ برتر، ۴۳ بازی در چمپیونشیپ، ۹ بازی در جام اتحادیه و ۵ بازی در جام حذفی انگلیس انجام دادی. در دیدار اخیر تیمتان مقابل "شفیلد یونایتد" هم به رکورد ۱۰۰ بازی برای برنتفورد رسیدی. لطفا کمی در این مورد توضیح بده.

واقعیتش را بخواهید تا زمانیکه باشگاه این موضوع را به من نگفته بود اصلا نمی‌دانستم که ۱۰۰ بازی برای برنتفورد انجام داده‌ام. این یک دستاورد فوق العاده برای من است که بسیار به آن افتخار می‌کنم. امیدوارم بتوانم ضمن داشتن یک عملکرد خوب در برتنفورد بازی‌های بیشتری را برای تیمم انجام داده مثمرثمر واقعا شوم.

 

همانطور که خودت در ابتدای صحبت‌مان به آن اشاره کردی در این فصل به دلیل مصدومیت‌های زیاد بازیکنان برنتفورد مجبور به بازی در پست‌های مختلف شدی. ‌دفاع راست، دفاع چپ، وینگر راست، وینگر چپ. نظرت در این مورد چیست؟ خودت در کدام پست راحت‌تر هستی؟

نه راستش مشکلی ندارم. چون خیلی زود خودم را با پست جدیدی که قبلا در آن بازی نکردم تطبیق می‌دهم. جدا از آن برای کمک به تیمم هرکاری که از دستم بربیاید انجام می‌دهم. فکر می‌کنم همین موضوع دلیل خوبی بود که برنتفورد می‌خواست من را دوباره به تیم برگرداند چون مشکلی با بازی کردن در پست‌های مختلف ندارم. اگرچه هرجایی که مربی صلاح بداند بازی خواهم کرد اما پستی که خودم ترجیح می‌دهم بازی در خط هافبک است.

 

کنار چند لژیونر ایرانی مشهور مثل آزمون، طارمی و جهانبخش جزو موفق‌ترین بازیکن‌های ایرانی خارج از کشور هستی. باتوجه به عملکرد خوبتان در برنتفورد و در صورت جدایی از این تیم چقدر به دریافت پیشنهادات عالی از تیم‌های بزرگ امیدوار هستی؟

به هرحال هیچ چیز غیرممکن نیست. باتوجه به اینکه ۳۰ سال دارم در بهترین فرم خودم هستم فکر می‌کنم که در حال حاضر بهترین فوتبالم را ارائه می‌دهم تا جایی که بتوانم برای نزدیک شدن به اهداف و رویاهایم به تمرین و مبارزه ادامه خواهم داد. مابقی آن را خدا می‌سپارم امیدوارم که اتفاقات خوبی برایم رقم بخورد.

 

همیشه از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی ایران هم بودی، نظرتان در این مورد چیست؟ بسیاری از هواداران فوتبال به سبک بازی تو علاقه دارند؟

شما لطف دارید اما فکر نمی‌کنم اینطور باشد چرا که ما بازیکنان بزرگ زیادی در تیم ملی ایران داریم. می‌دانم که خیلی‌ها دوست دارند درباره من بیشتر بدانند اما راستش را بخواهید من خیلی پسر خجالتی هستم (می‌خندد). همیشه دوست دارم با عملکرد خوبم در تیم‌ملی باعث خوشحالی هواداران فوتبال و تمامی مردم عزیز ایران باشم تا زمانیکه آنها از سبک بازی من خوشحال و راضی باشند، دوست دارم در تیم ملی حضور داشته برای ن‌ها بازی کنم.

 

زمان حضور "کارلوس‌ کی‌روش"به تیم ملی دعوت شدی در سال‌های اخیر هم تجربه همکاری با ۲ مربی دیگر یعنی دراگان اسکوچیچ و امیر قلعه‌نویی را داشتی. کدام یک از این سه مربی بیشتر به تو اعتقاد داشتند؟

از زمان دعوتم به تیم ملی توسط آقای کی‌روش من خانواده‌ای جدید و دوستان فوق‌العاده‌ای پیدا کردم که خیلی دوستشان دارم تا عمرم خواهم داشت همیشه رفاقتم را با آنها حفظ خواهم کرد. در مورد همکاری با مربی‌ها هم باید بگویم که هر ۳ آنها مربیانی متفاوت از یکدیگر اما خوب و باتجربه هستند اما بین آنها سبک و تاکتیک مربیگری امیر قلعه‌نویی را خیلی دوست دارم و بیش از همیشه به خودم نزدیک می‌دانم چرا که احساس می‌کنم می‌توانم خودم را بیشتر از همیشه نشان بدهم. جدا از آن اعتمادی که امیرخان به من داشتند چیزی است که فکر می‌کنم مربیان دیگر آن را برایم انجام ندادند.

 

چیزی تا شروع رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باقی نمانده تورنمنتی که تیم ملی ایران برای حضور در آن چند اردو را پشت سر گذاشته است. چقدر به موفقیت ایران در این رقابت‌ها امیدوار هستی؟ فکر می‌کنی تیم ملی ایران بتواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود؟

این یک تورنمنت بسیار خوب با تعداد زیادی تیم و بازیکنان درجه یک است. من هربار که یک بازی را انجام می‌دهم به پیروزی در آن امیدوار هستم. البته این را هم باید بگویم که تیم‌ملی ایران با توجه به در اختیار داشتن بازیکنان باتجربه، درجه یک و کادر فنی فوق‌العاده در هر بازی عالی کار می‌کند. به شخصه امید و اعتماد زیادی به موفقیت این تیم در جام ملت‌ها دارم. بدون شک همه ما یک چیز می‌خواهیم و آن هم پیروزی و سربلندی تیم ملی و از همه مهمتر خوشحالی مردم عزیز ایران است.

 

تو همیشه از بازیکنانی هستید که در فصل نقل و انتقالات شایعه حضورش در تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس، استقلال و... وجود داشته. سوال من این است آیا تابه حال پیشنهاد جدی از تیم‌های لیگ ایران دریافت‌ کردی؟ آیا دوست داری روزی در لیگ ایران به فوتبال خودت ادامه بدهی؟

خیر. تا به حال از تیم‌های لیگ ایران پیشنهاد جدی دریافت نکرده‌ام هرچه در رسانه‌ها مطرح شده شایعه بوده است اما در مورد احتمال حضور در لیگ ایران باید بگویم که فعلا قصدی برای انجام این کار ندارم. اصلا هم نمی‌دانم که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد چرا که هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.

 

بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران را تماشا می‌کنی؟ شرایط لیگ ایران را چطور می‌بینی؟ بنظر شما شانس کدام تیم برای قهرمانی در لیگ برتر بیشتر است؟

راستش را بگویم بازی‌های لیگ برتر ایران را نمی‌بینم فقط صحنه‌های جالب و اتفاقات مهم‌ آن را تماشا می‌کنم اما معتقدم لیگ برتر ایران تیم‌ها و بازیکنان بسیار خوب زیادی دارد مردم ایران واقعا فوتبال دوست هستند.

 

به تازگی ازدواج کردی. گویا زندگی متاهلی باعث موفقیت و پیشرفت بیشتر تو در فوتبال شده.

خیلی ممنونم. بله، واقعا همینطور است. اگرچه الان مسئولیت بیشتری نسبت به قبل دارم اما تنها چیزی که قبل از یک بازی یا حتی تمرین به آنها فکر میکنم عالی بودن و کسب پیروزی، افتخار آفرینی برای خوشحالی خانواده و همسر عزیزم است. بدون شک آنها بزرگترین حامیان من در این مسیر مهم و سخت هستند.

 

پس از صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به اعضای تیم از طرف ریاست جمهوری حواله خودروهای خارجی داده شد که در چند روز گذشته این حواله‌ها توسط هیأت عمومی دیوان عدالت عمومی باطل شد دوست داشتم نظر شما را به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی در این مورد بدانم؟

واقعیتش را بخواهید من هم چیز زیادی در این مورد نمی‌دانم در جریان جزئیات آن نیستم. ترجیح می‌دهم تمام تمرکزم را روی فوتبالم بگذارم برای ارتقای آن تلاش کنم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------