واکنش باشگاه پرسپولیس به بیانیه استقلال | محرومیت حسین کنعانی: در حد هیچ جلسه!



بیانیه نویسی استقلال و پرسولیس,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
باشگاه پرسپولیس می‌گوید ابراز نگرانی استقلال از داوری دربی یک فرار رو به جلو بوده است. 

 به گزارش ورزش سه، استقلال پس از شکست مقابل مس رفسنجان و حذف از جام حذفی، با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعتراض به تصمیمات داور، در خصوص داوری دربی نیز ابراز نگرانی کرد. حال باشگاه پرسپولیس جواب آن بیانیه را داد.

 

در اطلاعیه پرسپولیس آمده است: "قبل از هر چیز انتظار داریم رسانه‌های محترم و مسوولان ذی‌ربط در فدراسیون فوتبال توجه داشته باشند در شرایطی که هنوز یک هفته از رقابت‌های لیگ باقی مانده تا به هفته برگزاری دربی برسیم، شروع این ماجرا از جانب کدام باشگاه بوده است. چنانچه ادامه کار به بازی پینگ‌پنگ شبیه شود، مسئولیت آن با ما نیست و دفاع از خود یک حق بین‌المللی است.

 

ابتدا به مس‌ رفسنجان تبریک می‌گوییم که با ارائه یک بازی برتر و با شایستگی توانست به مرحله بعد جام حذفی صعود کند، اما باشگاه استقلال در پی حذف از این جام، بیانیه‌ای صادر و درست طبق پیش‌بینی دقیق ما در باشگاه پرسپولیس عمل کرد.

 

شناخت کافی درباره کادر فنی و کادر مدیریتی استقلال، منش‌های ایشان و حتی تلاش بر تاثیرگذاری وارونه در رسانه‌ها، برای ما جای تردید باقی نگذاشته بود که باید منتظر چه مسائلی باشیم.

 

در پی بازی اخیر استقلال در جام حذفی، قابل پیش‌بینی بود که این باشگاه با پرداختن به مسائل داوری این مسابقه و وارونه جلوه دادن اتفاقات در وهله نخست تلاش می‌کند ذهن هواداران خود را دچار خطا کند. در مرحله بعدی هم سعی می‌کنند با تاثیرگذاری‌ روی رسانه‌ها، فدراسیون و سازمان لیگ، از این موضوع برای گرفتن امتیازهای غیرمتعارف در لیگ برتر به ویژه در دربی استفاده کنند.

 

اما کیست که نداند،‌ تیمی که باید نگران بهره‌برداری رقبای خود با فشار به داوران، نه فقط برای دربی بلکه برای کل بازی‌های لیگ برتر باشد، پرسپولیس است. به ویژه که در دربی گذشته ثابت شد، داور مسابقه با پشتیبانی وی‌ای‌آر، جای برنده و بازنده را در آن روز و صدرنشین را در پایان نیم فصل عوض کرد و البته صدای داخل اتاق VAR هم که فاش نشد!

 

جالب‌تر اینجاست که غوغای کنونی آن باشگاه برای تأثیرگذاری روی داوران در حالی اتفاق افتاده که کارشناسی‌های بی‌طرفانه، بیانگر بروز اشتباهاتی به زیان مس رفسنجان است! علاقه‌ای برای ورود به جزئیات داوری این بازی نداریم، چون اعضا و ارکان پرسپولیس همیشه روی کار خود متمرکز بوده‌اند، اما نگاهی گذرا به اظهارات کارشناسان داوری مشخص می‌کند چه تیمی سود برده و در کمال ناباوری دنبال وارونه جلوه دادن حقایق است.

 

باشگاه استقلال در شرایطی درباره دربی گذشته، وی‌ای‌آر را مانع از بروز اشتباهات داوری خوانده‌ که درست بعد از بازی، مشخص شد برآیند نظرات کارشناسان بر ضرر و زیان پرسپولیس از داوری بوده است. گم شدن یک پنالتی و عدم اخراج هافبک استقلال در اوایل نیمه دوم به تنهایی برای قضاوت هر‌ هوادار بی‌طرفی کافی است.

 

باشگاه رقیب در حالی که مشخصا از تقابل با پرسپولیس ترس دارد، از حالا با بازی نخ‌نما شده، فرار رو به جلو کرده و به دنبال مشوش کردن فضا است. از فدراسیون فوتبال و‌‌ ارکان قضایی و انضباطی آن تقاضا داریم با رصد کردن اتفاقات اخیر و رویکرد باشگاه‌ها نسبت به داوری، برخورد جدی با این رویه و عاملان آن داشته باشند."

 

محرومیت حسین کنعانی: در حد هیچ جلسه!

 در حالی که دو هفته پیش و بعد از اتفاقات رخ داده در بیرون ورزشگاه امام خمینی اراک، کمیته انضباطی حسین کنعانی را با یک جلسه محرومیت مواجه کرده بود، باشگاه پرسپولیس اعتراض خود را به این حکم اعلام کرد.

 

بیانیه نویسی استقلال و پرسولیس,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

البته محرومیت حسین کنعانی به صورت تعلیقی اعمال شد اما با این حال باشگاه پرسپولیس شکایت خود را در خصوص این پرونده به کمیته استیناف ارائه کرد که این دادخواهی با مخالفت استیناف مواجه شد.

 

در خصوص این حکم آمده است: 

 با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید بعمل نیامده، مستنداً به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، عیناً تائید و اعلام می‌گردد. رأی صادره قطعی است.

 

با توجه به شش ماه تعلیقی بودن این حکم، در صورتی که کنعانی تا پایان فصل با هرگونه جریمه و حکم جدید از سوی کمیته انضباطی یا اخلاق مواجه شود، این محرومیت نیز اعمال خواهد شد.

 

نکته مهم البته جریمه ۲۰۰ میلیون تومانی این پرونده بود که حالا برقرار خواهد ماند و این بازیکن باید بخشی از قرارداد خود را به حساب فدراسیون فوتبال واریز کند.

 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------