رجبی: آقای نکونام استقلال باید هر سال قهرمان شود/ ما خائن نیستیم، عاشق استقلالیم



استقلال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
پیشکسوت استقلال گفت: چرا نباید بگوییم استقلال قهرمان می‌شود، اگر من دیدم تیمی که مدعی قهرمانی است و آن را بر زبان بیاورم خائن هستم. نکونام به عنوان سرمربی استقلال باید خوشحال باشد که از تیمش تعریف و تمجید می‌کنند.
به گزارش ایرنا، رضا رجبی در سن ۱۸ سالگی پیراهن استقلال را پوشید و ۱۱ سال با پیراهن آبی‌های پایتخت به میدان رفت. رجبی یکی از مدافعان مستحکم استقلال در دهه ۵۰ و ۶۰ محسوب بود که در سال‌های دور نقش غیر قابل انکاری را در موفقیت‌های آبی‌پوشان تهرانی ایفا کرد.

 

رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا حرف‌های جالبی بر زبان آورد. متن این گفت‌وگو در زیر می‌خوانید.

 

پیروزی مقابل استقلال خوزستان، نظر شما چیست.

اگرچه کسب سه امتیاز کامل این مسابقه برای استقلال مهم بود و توانست در بیرون از خانه سه امتیاز به دست آورد اما همچنان روی حرفی که درباره استقلال زدم هستم.

 

کدام حرف؟

عملکرد استقلال از نظر آماری خوب بوده اما از نظر فنی نمی‌توان به این تیم نمره قبولی داد، عملکرد فنی استقلال از نظر فنی با استانداردهای روز فاصله زیادی دارد. نه حرکات ترکیبی در استقلال وجود دارد، نه مالکیت توپ در زمین حریف می‌بینیم، جواد نکونام و هواداران فهیم استقلال به خوبی می‌دانند که استقلال خوب و با انرژی بازی نمی‌کند.

 

فنی‌تر صحبت کنید. این اشکالات تاکتیکی و فنی که پیشکسوت استقلال از آن حرف می‌زند کجاست؟

استقلال در فاز هجومی با ضعف زیادی همراه است، این حرف را به خاطر نحوه بازی تیم در بازی‌های گذشته می‌گویم، در این ۱۹ مسابقه‌ای که استقلال در لیگ برتر پشت سر گذاشته است در فاز هجومی و به عبارت ساده‌تر ۳۰ متر جلو که فوتبالی‌ها می‌دانند از چه چیزی حرف می‌زنم با اشکالات زیادی روبروست. نکونام و همکارانش باید روی این موضوع کار کنند، مگر می‌شود در بازی مقابل تیم انتهای جدولی استقلال خوزستان یک موقعیت گل نداشته باشد! امروز حرف اول را در فوتبال انتقال می‌زند؛ برایتان مثالی می‌زنم در بازی با مس رفسنجان که منجر به شکست استقلال شد محرم نویدکیا شگرد فوق‌العاده‌ای انجام داد که باعث شد سند شکست آبی‌ها امضا شود.

 

مس رفسنجان در انتقال می‌دانست چه می‌خواهد، نویدکیا سه مهاجم خود را در فاز هجومی نگه داشت و این سه بازیکن با حضور در فاز تهاجمی اجازه نمی‌دادند مدافعان استقلال جلو بکشند، با هفت نفر دفاع می‌کرد و فضا را گرفت، انتقال توپ در سریع‌ترین زمان صورت می‌گرفت، گل‌های این تیم حاصل همین اندیشه بود.

 

اما این تیم برنده می‌شود و صدرنشین است؟

ضمن احترام به جواد نکونام باید بگویم استقلال در جریان بازی تغییر مثبتی نداشته و یک شکل بازی کرده است، یک روز با کاشته برنده شده، روز دیگر چشمی شوت استثنایی می‌زند تا استقلال برنده به رختکن برود، گاهی اوقات تیمی ۱۰ موقعیت گل بر روی دروازه حریف ایجاد می‌کند اما یک بر صفر برنده‌ می‌شود بعد از این مسابقه می‌توان گفت در روزی که موقعیت‌های زیادی وجود داشت یک بر صفر نتیجه بازی بود و یا تیمی چهار - پنج موقعیت گل دارد اما شکست می‌خورد باز هم این ایرادی ندارد، پرسپولیس در بازی با فولاد خوزستان روی دو اتفاق دو گل دریافت کرد اما در ادامه چهار گل زد و شش گل دیگر هم نزد.

 

در دربی باید استقلال چطور بازی کند؟

باید منطقی بازی کند، جلوی این پرسپولیس نباید دفاع کرد و ضمن آنکه استقلال نمی‌تواند ۹۰ دقیقه دفاعی بازی کند. اگر استقلال بخواهد فقط دفاع کند روز سختی را تجربه خواهد کرد.

 

 

استقلال را در این فصل مدعی قهرمانی‌ می‌دانید؟

استقلال همیشه مدعی قهرمانی بوده و اگر غیر از این باشد باید تعجب کرد! این تیم در این فصل هم مدعی قهرمانی است و می‌تواند جام بگیرد.

 

جواد نکونام گفته است هرکسی داخل و خارج باشگاه می‌گوید این تیم باید قهرمان شود، به استقلال خیانت می‌کند.

از آن حرف‌هاست، از آن حرف‌هایی که از فردی به نام جواد نکونام که سال‌ها در لالیگا فوتبال بازی کرده بعید است، اگر کسی نظر خودش را بگوید خائن است؟ اگر بازیکنان دور هم جمع شده و تیم را ارنج کنند باز هم مدعی قهرمانی در لیگ برتر خواهد بود، چرا نباید بگوییم استقلال قهرمان می‌شود؟ اگر من دیدم تیمی که مدعی قهرمانی است و آن را بر زبان بیاورم خائن هستم، او به عنوان سرمربی استقلال باید خوشحال باشد که از تیمش تعریف و تمجید می‌کنند و آن را در حدی می‌دانند که می‌تواند قهرمان شود.

 

شاید او با این حرف‌ها می‌خواهد فشار را از روی تیمش بردارد؟

چرا باید منفی فکر کنیم، جواد نکونام باید خدارا شکر کند سرمربی تیمی هست که همه می‌گویند باید قهرمان لیگ برتر شود، من ۱۲ سال در استقلال بازی کردم و هر سال هواداران می‌گفتند این تیم باید قهرمان ایران شود، من با آقا جواد نکونام حرفی دارم.

 

چه حرفی؟

من رضا رجبی که ۱۲ سال پیراهن استقلال را پوشیدم و در پنج رده ملی سابقه بازی کردن دارم، میلیاردی پول نگرفتم، عمر و جوانی‌ام را برای استقلال گذاشتم، مراسم هفتم پدرم از مسجد با پیراهن مشکی به رختکن استقلال آمدم و لباس عوض کردم و به زمین رفتم تا بازی کنم.

 

من دوست دارم نکونام در ادبیات و مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهد دقت لازم را داشته باشد و در نتیجه‌گیری موفق باشد. شما پول می‌گیرید ولی وقتی استقلال به مس رفسنجان می‌بازد جلوی من را در خیابان می‌گیرند. خدا به شما که فوتبالیست قابلی هم بودید لطف کرده که شدید سرمربی استقلال، باور کنید در این فوتبال افرادی هستند که قلک خود را می‌شکنند تا بتوانند برای تماشاتی بازی‌ها به ورزشگاه بروند. خودم در نوجوانی برای دیدن بازی‌های استقلال کتک خوردم.

 

 

کتک؟

من به خاطر استقلال کتک هم خوردم. هیچ وقت فراموش نمی‌کنم در سن ۸ سالگی کنار ورزشگاه آب و نان بربری می‌فروختم تا پول خرید بلیت بازی‌های این تیم را تهیه کنم.

 

این اختلاف نکونام و خطیر دیگر تکراری شده است؟

واقعا همین طور است، به خدا قسم دیگر خسته شده‌ایم، این‌ رفتارها برای باشگاه استقلال زشت است، حق دارم که بخواهم از برخی اتفاقات ناراحت و دلسرد باشم. اینکه اختلافات تیم محبوب من به بیرون از خانواده منتقل شده ناراحت کننده است. من با علی خطیر زاویه دارم، اما نکونام نباید به مدیرعاملی تیمی که نام بزرگ استقلال را یک می‌کشد بی‌احترامی کند، او از واژه‌های نامناسب در مصاحبه‌های خود استفاده می‌کند، او یک قهرمانی در استقلال بگیرد بعد این رفتارها را انجام دهد.

 

جواد نکونام بیشتر عمر خود را در تیم پاس که بدون تماشاگر بوده پشت سر گذاشته و یک فصل و نیم در استقلال حضور داشته است، در این تیم همه توقع موفقیت دارند.

 

 

این حرف‌ها یعنی با وی اختلاف دارید.

با کی؟

 

جواد نکونام؟

به خدا نه؛ حرف‌های من از حب علی است نه بغض معاویه، الان تیم استقلال در صدر جدول است و نباید با این کارها لطمه زد، من به قلعه‌نویی که این همه جام دارد و برای خود اسطوره است گفتم برو تلویزیون و بابت حرف تیم ملی هر چند با بدشانسی بود از مردم عذرخواهی کن و او این کار را انجام داد، الان هم به نکونام می‌گوید دست از این رفتارها بردارد، الان چند روز دیگر دربی است چرا علی پروین و پیشکسوتان پرسپولیس به محل تمرین این تیم می‌روند اما من و دیگر پیشکسوتان این کار را انجام نمی‌توانیم دهیم، استقلال باید از این حاشیه ها بپرهیزد!


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------