با مسن ترین بازیکنان جام جهانی 2014 آشنا شوید/پیرترین ایرانی کیست؟



اخبار,اخبار ورزشی,رقابتهای جام جهانی


 اخبار ورزشی - با مسن ترین بازیکنان جام جهانی 2014 آشنا شوید/ رحمان احمدی پیرترین ایرانی

ترکیب تیمهای حاضر در جام جهانی 2014 برزیل از بازیکنان باتجربه و جوان تشکیل شده است، میانگین سنی برخی از تیمها همچون کلمبیا نسبت به دیگر تیمها بالا است.

  برخی از تیمها با در اختیار داشتن بازیکنان مسن در شمار تیم های پیر جام جهانی 2014 برزیل قرار می گیرند این موضوع بهانه ای شد تا به مرور بازیکنان مسن جام جهانی 2014 برزیل بپردازیم که در ادامه از نظر خواهیم گذراند.
 
پیرترین بازیکن جام جهانی در ترکیب کلمبیا
تیم ملی کلمبیا 4 بازیکن بالای 24 سال در جام جهانی 2014 برزیل دارد نکته جالب درباره تیم ملی کلمبیا این است که در ترکیب این تیم یک بازیکن 42 ساله است که باید به وی لقب پیرمرد جام را داد.

 فاریدموندار گون دروازه بان دوم تیم کلمبیا است و اگر در جام جهانی 2014 بتواند بازی کند رکورد خوبی به جای خواهد گذاشت. زمانی که این بازیکن فوتبال خود را آغاز کرد، بازیکنانی مثل سردار آزمون و علیرضا جهانبخش از ایران هنوز متولد نشده بودند و این نکته از اتفاقات جالب این جام  خواهد بود.

ماریوپیس 38 سال لوئیز پررا 35 ساله و الکسین سوتو 34 ساله دیگر بازیکن مسن تیم ملی کلمبیا هستند.

 رحمان احمدی مسن ترین بازیکن ایران
رحمان احمدی و جواد نکونام هم جزو بازیکنان 33 ساله تیم ملی فوتبال ایران هستند در این میان رحمان احمدی دروازه بان تیم ملی چند ماه بزرگتر از نکونام  است بر این اساس احمدی مسن ترین بازیکن ایران در جام جهانی 2014 برزیل است.

 بازیکنان مسن میزبان جام جهانی
فولیوسزار دروازه بان تیم ملی برزیل 34 ساله و فرد مهاجم این تیم با 30 سال سن جزو مسن ترین بازیکنان تیم ملی برزیل در جام جهانی 2014 برزیل هستند .

 سه بازیکن مسن در ترکیب آرژانتین
ماکسی رودریگوئز 33 ساله، هوگوکاسپا گنارو 33 ساله، و مارتین دمیمکلس 33ساله مسن ترین بازیکن تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2014 برزیل هستند.

بازیکنان مسن هم گروه های ایران در جام جهانی
ژوزف بوبو 33 ساله بازیکن  مسن تیم ملی نیجریه در جام جهانی 2014 برزیل است امیر اسپاهیچ 34 ساله ؟ 33 ساله بازکین مسن تیم ملی بوسنی  و هرزگویین در جام جهانی 2014 برزیل هستند.

 مسن ترین بازیکنان در گروه A جام جهانی
تیمهای فوتبال برزیل کرواسی، مکزیک و کامرون در گروه A جام جهانی 2014 برزیل قرار دارند.

بازیکنان مسن برزیل را که نام بردیم ایویکا اولیچ 34 ساله و استیپ پلیکوشا 35 ساله جزو بازیکنان مسن تیم ملی کرواسی در جام جهانی 2014 برزیل هستند.

رافائل مارکز 35 ساله و خوزه دی خسوس کورونا 33 ساله بازیکنان مسن تیم ملی مکزیک در جام جهانی 2014 برزیل هستند.

 محمود وادریسو 34 ساله و ساموئل اتوئو 33 بازیکنان  مسن تیم ملی کامرون در برزیل هستند.


مورینیو سرمربی چلسی به شوخی گفته که در مورد سن اتوئو مطمئن نیست به هر حال اتوئو از امیدهای شیرهای رام نشدنی کامرون در جام جهانی به شمار می آید.

 
بازیکنان مسن در گروه B جام جهانی
تیم های اسپانیا، هلند، شیلی و استرالیا در گروه B جام جهانی 2014 برزیل قرار دارند.

 ژاوی هرناندز 34 ساله و آندراس اینیستا 30 ساله جزو بازیکنان با تجربه تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2014 برزیل هستند.

بی تردید این جام جهانی آخرین فرصت حضور ژاوی در جام جهانی خواهند بود این هافبک خلاق 34 ساله از شرایط مشابهی نظیر اینیست برخوردار بوده و می خواهد از عنوان قهرمانی اسپانیا در جام جهانی دفاع کند.

آندرس اینیستا 30 ساله شده است این بازیکن با گل خود اسپانیا را به قهرمانی  جام جهانی 2010 رساند اینیستا در تیم ملی بارسلونا به موفقیت خاصی نرسید البته این موضوع به آمادگی وی بستگی ندارد به طور حتم این بازیکن در اسامی تیم ملی کشورش همانند رقابت های سال 2010 خواهد درخشید.

 بازیکنان مسن نارنجی پوشان هلند
دریک گویت 33 ساله جزو بازیکنان مسن تیم ملی هلند در جام جهانی 2014 برزیل است.

همچنین آرین روبن ستاره 30 ساله باشگاه بایرن مونیخ و روبین فن پرسی مهاجم باشگاه منچستر یونایتد جزو بازیکنان باتجربه تیم ملی هلند در جام جهانی  هستند.

روبن 30 ساله در فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در ترکیب تیم ملی هلند حضور داشت این بازیکن این بار مصمم  است که بعد از سه عنوان نایب قهرمانی هلند در جام جهانی سرانجام این تیم را به فتح این رقابت ها برساند.

روبین فن پرسی نیر مانند روبن قصد دارد شکست در فینال 2010 را جبران کند این بازیکن با تیم منچستر یونایتد امسال شرایط خوبی نداشت و دچار مصدومیت  سختی شد ولی برای جام جهانی بی تردید آماده خواهد بود.
 
سه بازیکن مسن در تیم ملی شیلی
استبان پاردس 34 ساله،مارکوس گونزالز 33 ساله و جانی هررا 33 ساله جزو مسن ترین بازیکنان تیم ملی شیلی هستند.

تیم کاهیل 34 ساله و مارک برچیانو 34 ساله بازیکنان مسن تیم ملی استرالیا در جام جهانی 2014 برزیل هستند.
 
*بازیکنان مسن در گروه C جام جهانی
تیم‌های کلمبیا، یونان، ساحل عاج و ژاپن در گروه C جام جهانی 2014 برزیل قرار دارند.

تیم ملی کلمبیا که جزو مسن‌ترین تیم‌ها در جام جهانی است را قبلا ذکر کردیم.

لوکاس وینترا (33 سال)، گیراکاس کاراگونیس (37سال)، تئوفینیس گیکاس (33سال) و کاس تاس کاس تورانیس (34 سال) بازیکنان مسن تیم ملی یونان در جام جهانی برزیل هستند.

 دیدیه دروگبا (36سال)، کولوتوره (33 سال) و دیدیه نوکورا (33 سال) بازیکنان مسن تیم ملی ساحل عاج هستند. برای دیدیه دروگبا 36 ساله به احتمال زیاد این جام جهانی آخرین فرصت برای درخشش با پیراهن تیم ملی کشورش است. وی تاکنون 99 بازی ملی در کارنامه خود دارد و یکی از خطرناک‌ترین مهاجمان حاضر در جام جهانی به حساب می‌آید.

یحیی توره 31ساله در سه سال اخیر با منچستر سیتی دو مرتبه موفق به فتح لیگ جزیره شده است، وی 20 گل به ثمر رسانده است توره می‌خواهد در تابستان پیش رو در برزیل نیز با تیم ملی کشورش شگفتی ساز باشد همچنین یاسو هیتوراندو 34 ساله مسن ترین بازیکن تیم ملی ژاپن در جام جهانی 2014 برزیل است.

 
*مسن ترین بازیکنان در گروه D جام جهانی
تیم‌های فوتبال اروگوئه، کاستاریکا، انگلستان و ایتالیا در گروه D جام جهانی 2014 برزیل قرار دارند.

دیه گو لوگونو (34 سال)، دیه گو فورلان (34 سال)، سباستین آگوئرن (33سال) و دیه گوپرز (33 سال) بازیکنان مسن اروگوئه در جام جهانی 2014 برزیل هستند.
 
استیون جرارد 34 ساله بازیکن مسن تیم ملی انگلیس در جام جهانی است. جرارد بالیورپول در آخرین هفته‌ها از رقابت‌های لیگ جزیره نتوانست به قهرمانی دست یابد اما در این فصل وی عملکردی بسیار عالی داشته است این جام جهانی برای جرارد 34 ساله به احتمال زیاد آخرین تجربه خواهد بود.

 جیان لوئیجی بوفون (36 سال)، آندره بارزگالی (33 سال) و آندره پیرلو (34 ساله) بازیکنان مسن تیم ملی ایتالیا در جام جهانی برزیل هستند.

 بوفون با 131 بازی ملی رکوردار بازی ملی در ایتالیا به شمار می‌آید همچنان مرد شماره یک پراندلی در تیم ملی ایتالیا برای رقابت‌های جام جهانی است. از جام جهانی 2002 این دروازه‌بان 36 ساله سنگربان ایتالیا بوده که البته در سال 2006 موفق به فتح جام جهانی نیز شده است.

آندره پیرلو کارگردان تیم ملی ایتالیا در این جام جهانی 35 خواهد بود، ولی همچنان مغز متفکر تیم پراندلی در این رقابتها پیرلو خواهد بود وی 98 بازی ملی در کارنامه خود دارد بی‌تردید در جام جهانی برزیل از مرز 100 بازی ملی خواهد گذشت.

 *بازیکنان مسن در گروه E جام جهانی
تیم‌های فوتبال سوییس، اکوادور، فرانسه و هندوراس در گروه E جام جهانی 2014 برزیل قرار دارند.

 ادیسون مندز (35 سال) و والتر آیووکا (34 سال) بازیکنان مسن تیم ملی آکوادور در جام جهانی برزیل هستند.
میکائیل لاندرائو (35 سال) و پاتریس او را (33 سال) بازیکنان مسن تیم ملی فرانسه هستند.

 فرانک ریبری ستاره 31 ساله فرانسوی هم بعد از سپری کردن یک فصل سنگین در بایرن مونیخ همچنان به دنبال فرم ایده‌آل خود است. با دعوت نشدن سمیر نصری برای این رقابت‌ها تمرکز بیشتری بر روی او خواهد شد و او وظیفه سنگین تری را برعهده خواهد داشت.

دتیس اسکوبار 34 ساله مسن‌ترین بازیکن تیم ملی هندوراس در جام جهانی است.
 
*بازیکنان مسن در گروه G جام جهانی
تیم‌های فوتبال آلمان، پرتغال، غنا و آمریکا در گروه G  جام‌جهانی 2014 برزیل قرار دارند.

 هیروسلاوکلوزه (36 سال) و روماه و ایدنفلر (33 سال) بازیکنان مسن تیم ملی آلمان در جام جهانی هستند.

 کلوزه 36 ساله 131 بازی ملی در کارنامه خود دارد و برای چهارمین بار در تابستان سال جاری جام جهانی را تجربه خواهد کرد، علاوه بر این او بازدن یک گل دراین رقابت‌ها می‌تواند با رکورد رونالدوی برزیلی در تعداد گل‌های به ثمر رسانده در جام جهانی، برابری کند و همچنین رکورد تعداد گل‌های تیم ملی آلمان را نیز از آن خود نماید.

فیلیپ لام مدافع 30 ساله تیم ملی آلمان در فینال جام حذفی دچار مصدومیت جزئی شد و به همین دلیل دیرتر از سایر ملی پوشان آلمانی به اردوی آماده سازی جام جهانی اضافه خواهد شد این مدافع 30 ساله از مهره‌های کلیدی یواخیم لوو به حساب می‌آید با توجه به انتظارات بالا از تیم ملی آلمان در این رقابت‌ها، وی به عنوان کاپیتان وظیفه‌ای سنگین بر عهده خواهد داشت.

ریکاردو کاستا 33 ساله مسن‌ترین بازیکن تیم ملی پرتغال در جام جهانی برزیل است.


په په مدافع مستحکم پرتغال با 31 سال سن ستون خط دفاعی تیمش در جام جهانی است په په فصل بسیار خوبی با رئال مادرید پشت سر گذاشته و در فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور داشت.
 تیم‌ هاوارد (35 ساله) ونیک ریماندو (34 سال) مسن‌ترین بازیکنان تیم ملی فوتبال آمریکا در جام جهانی هستند.
 
*بازیکنان مسن در گروه H جام جهانی
تیم‌های فوتبال بلژیک، الجزایر، روسیه و کره جنوبی در گروه H جام جهانی 2014 برزیل قرار دارند.

سرگئی ایگنا سویچ 34 ساله مسن‌ترین بازیکن تیم ملی روسیه در جام جهانی است.

 گفتنی است، تیم‌های فوتبال کاستاریکا، سوئیس، غنا، بلژیک، الجزایر و کره جنوبی بازیکن 33 ساله یا مسن‌تر ندارند.
 اخبار ورزشی - باشگاه

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------