ما در برنامه نود "فیگو" را آوردیم،یک تلویزیون خارجی2کارشناس ایرانی را!



  اخبار ورزشی ,خبرهای  ورزشی ,رئال مادرید

 

روزنامه شرق در مطلبی با اشاره به حضور لوئیس فیگو در برنامه نود نوشت:آن‌چنان که در رسانه‌ها آمده، صداوسیما بابت این حضور صد ‌هزار یورو معادل ٥٠٠ ‌میلیون تومان به‌عنوان دستمزد به وی پرداخت کرده است که اگر با هزینه سفر، اقامت و هزینه‌های مقدماتی انجام این سفر و خرده‌ریزها جمع شود، بالغ بر ٦٠٠‌ میلیون تومان خواهد شد.

 

با یک حساب سرانگشتی می‌شود دریافت که با این مبلغ می‌توان تعداد زیادی از منازل مسکونی آسیب‌دیده در زلزله کرمانشاه را باز‌سازی کرد كه البته از سوي آقاي فردوسي‌پور چنين رقمي تكذيب شد. سؤال مهم‌تر آنکه آیا حضور فیگو در این برنامه دستاوردی داشت؟ او جز نقل خاطرات کهنه هیچ مطلبی را عنوان نکرد که اندکی به آگاهی فوتبال‌دوستان اضافه کند. صداوسیما می‌توانست با یک‌هزارم این مبلغ مانند همیشه دو نفر از کارشناسان برجسته فوتبال کشورمان را که تعدادشان هم کم نیست به این برنامه دعوت کند تا بینندگان بتوانند نکات بسیار آموزنده‌ای را از آنان بشنوند. نکته جالب‌تر اینکه یکی از تلویزیون‌های خارجی که به همین مناسبت برنامه زنده داشت، دو کارشناس ایرانی را به برنامه خود آورده بود که به‌مراتب بهتر از فیگو نکات فنی را درباره تیم فوتبال ایران و حریفانش در جام جهانی تجزیه و تحلیل کردند. 

 

البته انتظار نداریم صداوسیما طبق روش معمول خود به این نقد پاسخ دهد، اما شاید این بار با توپ پر پاسخ دهد که این مبلغ نه از بودجه صداوسیما که مثلا از سوی فلان اسپانسر پرداخت شده است. در جواب باید گفت درهرصورت پول این مملکت بوده که بدون کوچک‌ترین بازدهی، از کشور خارج شده است است؛ آن هم در زمانی که می‌شود با چنین پولی نیاز بسیاری از زلزله‌زدگان را برطرف کرد. اگر اندک انصافی در کار باشد صداوسیما و به‌ویژه شخص فردوسی‌پور باید برای این اشتباه بزرگ از مردم عذرخواهی کند.

 

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و حتی بروسیا دورتموند تا اندازه ای در دقایق ابتدایی بهتر کار کرد؛ اما این رئالی ها بودند که در دقیقه 8 به گل رسیدند. روی حرکت خوب کریس رونالدو و ارسال او به محوطه جریمه بود که توپ با دخالت ایسکو به بورخا مایورال رسید و او هم با یک ضربه دقیق، کار را تمام کرد. 

 

برتری رئال بعد از این گل ادامه داشت و تنها 4 دقیقه بعد، کریس رونالدو اختلاف را به دو گل افزایش داد. ستاره پرتغالی که با پاس متئو کوواچیچ صاحب موقعیت شده بود، با یک ضربه تماشایی از روی خط محوطه جریمه، توانست حساب کار را 2-0 کند.

 

بعد از این گل بازی متعادل تر شد و زردها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، پیش کشیدند و می توانستند در دقیقه 25 یکی از گل های خورده را جبران کنند؛ اما نه اوبامیانگ و نه پولیشیچ، هیچ یک نتوانستند از ارسال رافائل گریرو استفاده کنند.

 

در دقیقه 32، رئال می توانست به گل سوم برسد؛ ولی مایورال نتوانست از موقعیت بسیار خوبی که رونالدو برایش ایجاد کرد، استفاده کند. 

 

در دقایق پایانی نیمه اول، دورتموندی ها پیش کشیدند و سرانجام در دقیقه 43، یکی از گل های خورده را جبران کردند. روی ارسال مارسل اشملزر از سمت چپ، اوبامیانگ با یک ضربه سر شیرجه ای توانست اختلاف را به حداقل برساند. در ثانیه های پایانی اتفاق خاصی رخ نداد و رئال با برتری 2-1 به رختکن رفت. 

 

نیمه دوم را دورتموند بهتر آغاز کرد و تنها سه دقیقه از این نیمه سپری شده بود که اوبامیانگ کار را به تساوی کشید. روی یک حرکت هماهنگ تیمی بود که توپ در محوطه جریمه رئال به اوبامیانگ رسید و بعد از اینکه کیلور ناواس ضربه اول او را برگشت داد، مهاجم گابنی رئال با یک ضربه چیپ، کار را تمام کرد. 

 

 رئالی ها که برتری شان را از دست رفته می دیدند، پیش کشیدند و می توانستند در دقیقه 52 به گل سوم برسند؛ ولی رونالدو نتوانست از موقعیت خوبی که ایسکو برایش ایجاد کرده بود، استفاده کند.

 

چند دقیقه بعد نوبت دورتموند بود که روی دروازه رئال خطرساز شود و چیزی نمانده بود که اوبامیانگ هت تریکش را تکمیل کند؛ اما حضور به موقع ناچو، دروازه رئال را بسته نگه داشت.

 

رئالی ها که نمی خواستند در این دیدار خانگی امتیاز از دست بدهند، بر فشار حملات شان افزودند؛ اما موقعیت های شان یکی بعد از دیگری از دست می رفت. در دقیقه 79، کریس رونالدو توانست دروازه دورتموند را باز کند؛ اما داور به دلیل آفساید آن را نپذیرفت. 

 

اما سرانجام در دقیقه 81، رئال به گل سوم رسید. روی یک رفت و برگشت بود که توپ در محوطه جریمه دورتموند به لوکاس واسکز رسید و او هم با یک ضربه نه چندان محکم، توپ را به گوشه دروازه دورتموند فرستاد.

 

در دقایق پایانی هر دو تیم تلاش زیادی برای رسیدن به گل های بعدی انجام دادند؛ اما توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با برتری 3-2 رئال به پایان رسید. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------