کرانچار: از ابتدا هم گزینه قهرمانی لیگ نبودیم/ با کی‌روش نیاز به صحبت رو در رو داریم



  اخبار ورزشی ,خبرهای  ورزشی , کرانچار

سرمربی سپاهان از تغییرات تیمش و اهداف نیم فصل دوم صحبت می‌کند. 

به گزارش ایلنا، سپاهان در نیم فصل نخست لیگ برتر نتایج قابل قبولی کسب نکرد و از همین رو نیاز به تغییراتی در نیم فصل در این تیم حس می‌شد که با جذب دو بازیکن جدید در پست دروازه‌ و خط میانی و اضافه شدن دو مربی به کادرفنی به نظر می‌رسد این تغییرات به شکل محسوسی اعمال شده باشد. با زلاتکو کرانچار، سرمربی سپاهان در خصوص نتایج نیم فصل نخست و تغییرات این تیم و برنامه‌های نیم فصل دوم صحبت کردیم که می‌خوانید:

 

اشکالی در شیوه بازی سپاهان وجود ندارد

نتایج ما در نیم فصل اول برگرفته از کیفیت بازی ما نبود و هرکس بازی‌های ما را دیده باشد این را تایید می‌کند که نتایج سپاهان ارتباطی با شیوه بازی نداشت. با این وجود نیاز به تغییراتی در سطح تیم احساس می‌شد که با پایان نیم فصل لیگ برتر کلید خورد و بازیکنانی که مورد نظر ما بودند جذب شدند تا در نیم فصل دوم بتوانیم نتایج متفاوتی کسب کنیم.

 

 از ابتدا هم گزینه قهرمانی نبودیم

ما گزینه قهرمانی در لیگ برتر نیستیم و از ابتدا هم نبودیم. اول فصل هم عنوان کرده بودم که قهرمانی در لیگ برتر نیاز به ثبات و برنامه ریزی دارد و این ثبات در حال حاضر ایجاد شده است و باید برنامه ریزی‌های لازم هم انجام شود تا تیم در یک حرکت رو به جلو به این منظور قدم بردارد. در حال حاضر ما فقط به دنبال کسب نتایج خوب و ارتقا رتبه تیم هستیم.

 

بازیکنان برزیلی انتظار مرا برآورده نکردند

سه بازیکن برزیلی در نیم فصل نخست داشتیم که به هیچ وجه انتظارات را برآورده نکردند. لی اولیویرا خرید من نبود ولی در 6 دیدار فصل گذشته که من به تیم آمده بودم عملکردی متفاوت با نیم فصل نخست فصل جاری داشت و نمی‌دانم چرا از نظر کیفی عملکردش افت کرد. به هر حال دروازه‌بانی امتیازات زیادی در نیم فصل نخست از ما گرفت و مجبور به قطع همکاری شدیم. دفاع و هافبک برزیلی ما هم برخلاف کارنامه موفق خودشان عمل کردند و به همین منظور مجبور به قطع همکاری و جذب نفر جدید شدیم.

 

 دروازه‌بان ایرانی می‌خواستم

از همان ابتدا نظر من روی جذب گلر ایرانی بود ولی خرید آنها در نیم فصل کار دشواری است چرا که تحت قرارداد باشگاه‌هایشان بودند و آنها هم راضی به آزاد کردن بازیکنان نبودند. باشگاه تلاشش را در این زمینه به کار گرفت ولی موفق نشد تا مجبور شویم سراغ گلر خارجی برویم. ابراهیم عالمه کارنامه روشنی دارد و فکر می‌کنم انتظارات ما را به خوبی برآورده کند.

 

حسنی را ابتدای فصل هم می‌خواستم

ادون حسنی که بازیکن با کیفیتی در کشور آلبانی است و در تمام رده‌های ملی بازی کرده در ابتدای فصل مورد نظر من بود ولی درگیر بازی‌های لیگ کشورش بود و برای همین سراغ گزینه بعدی یعنی رافائل کرایولارو رفتیم که انتظارات از سوی او برآورده نشد. در حال حاضر فرصت خوبی برای جذب حسنی پیدا کردیم و او را به خدمت گرفتیم و حتم داریم او سطح بازی خط هافبک تیم را یک پله بالا می‌برد.

 

خط دفاع ما تکمیل است

با وجود اینکه ژایرو رودریگز قرارداش با ما فسخ شد ولی نیاز به جذب بازیکن جدید در این پست نداریم، ما نیم فصل نخست عزت‌الله پورقاز را در اختیار نداشتیم ولی او در حال حاضر آماده اضافه شدن به ترکیب است و با وجود او خط دفاع ما تکمیل است.

 

کیفیت بازی شریفی و حسن‌زاده در زمین مشخص می‌شود

مهدی شریفی به تیم بازگشته است و مسعود حسن‌زاده هم مدت زیادی از میادین دور بوده است. این دو بازیکن کیفیت کار خود را در زمین مسابقه نشان خواهند داد و باید منتظر باشیم و ببینیم می‌توانند انتظارات را برآورده کنند و همان بازیکنانی باشند که از آنها سراغ داریم.

 

اضافه شدن مربیان ایرانی تصمیم باشگاه بود

باشگاه اصرار زیادی داشت مربیان ایرانی به کادرفنی اضافه شوند و من هم به این تصمیم احترام گذاشتم. از ابتدا هم وقتی این موضوع مطرح شد نظر من روی نیم فصل بود تا تمرکز تیم برهم نخورد. من پیش از این با کریم قنبری سابقه همکاری داشته‌ام و با هم سپاهان را قهرمان کردیم و به خوبی روی او و توانایی‌هایش شناخت دارم و امیدوارم بتواند به مجموعه کمک کند.

 

نبرد سپاهان با سایپا است، نه کرانچار با دایی

دیدار ما با سایپا حساسیت بالایی دارد چرا که کسب 3 امتیاز در اولین بازی نیم فصل دوم خیلی مهم است. هر بار که من با تیمی بازی دارم که مربی آن علی دایی است موضوع پرسپولیس مطرح می‌شود ولی این تقابل سپاهان با سایپا است نه تقابل کرانچار با علی دایی. ما اگر 3 امتیاز این دیدار را کسب کنیم چرخشی به سمت جلو خواهیم داشت تا شروعی برای نتایج متفاوت رقم بزنیم.

 

مصاحبه حسام فتاحی نظر خودش بود

دوست ندارم به کشمکش میان حسام فتاحی و باشگاه ورود کنم. او خودش مسئول مصاحبه‌ای است که انجام داده و نظر خودش بود که چنین صحبت‌هایی مطرح کند و خودش هم باید در مورد آن پاسخگو باشد. من نظری در این مورد ندارم و در بین این موضوع هم نبودم.

 

 از حذف پرسپولیس شگفت‌زده نشدم

جام حذفی محلی است که در آن نتایج دور از انتظار رقم می‌خورد و این همیشه در تمام لیگ‌های دنیا دیده شده است. تجربه نشان داده در این رقابت‌ها نباید از هیچ نتیجه‌ای غافلگیر شد. صنعت نفت بازی خوب و شجاعانه‌ای از خودش به نمایش گذاشت و البته فرصت‌های زیادی هم برای پرسپولیس از دست رفت تا در نهایت چیزی رقم بخورد که دیده شد.

 

کی‌روش باید با مربیان صحبت کند

من مخالف برنامه‌های کی‌روش نیستم بلکه دقیقاً نمی‌دانم او چه می‌خواهد. این حق طبیعی باشگاه‌ها است که زمان ریکاوری بازیکنانشان را در اختیار داشته باشند. از طرفی شاید بازیکنان شاغل در تهران مشکلی برای رفت و آمد به تیم ملی نداشته باشند ولی برای بازیکنان شهرهای دیگر این موضوع مشکل است. من یک مربی خارجی هستم و از این رفتارها ناراحت نمی‌شوم ولی مربی ایرانی شاید با چنین موضوعی ناراحت شود. حقیقتاً نیاز است که کی‌روش یک جلسه رو در رو با مربیان تیم‌ها داشته باشد و گفت‌وگویی رو در رو صورت بگیرد تا به جمع‌بندی برسیم.

 

 صعود برای تیم ملی غیرممکن نیست

ایران در گروه سختی در جام جهانی قرار گرفته است ولی در فوتبال چیزی غیرممکن نیست و تیم ملی می‌تواند به عنوان تیم دوم گروه صعود کند. این موضوع نیاز به برنامه‌ای دقیق و بازی‌های تدارکاتی دارد. اسپانیا و آرژانتین دو مدعی اصلی قهرمانی در جام جهانی هستند و ایران هم می‌تواند گزینه صعود به جمع 16 تیم باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------