احتمال دارد کمک مالی به فدراسیون فوتبال بیشتر از ۱۰ میلیارد شود



  اخبار ورزشی ,خبرهای   ورزشی ,فدراسیون فوتبال

معاون مالی وزارت ورزش با بیان اینکه فدراسیون فوتبال تا به امروز بودجه خوبی گرفته است، گفت: شاید مجموع کمک مالی به فوتبال از ۱۰ میلیاردی که وعده داده شده بود بیشتر شود. 

به گزارش مهر، ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان امروز در مصاحبه خبری در رابطه با مسائل مرتبط به حوزه مدیریت خود به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه تا به امروز چند درصد بوجه به فدراسیون ها اختصاص داده شده است، گفت: طی چهارماهی که من مدیریت این معاونت را در اختیار گرفتم، چهار مرحله تخصیص بودجه به فدراسیون ها داشته ایم. البته بودجه تخصیصی به فدراسیون ها براساس فصل مسابقات آنها و برنامه هایی که داشته اند متفاوت بوده است اما در کل تا به امروز و به طور میانگین ۷۲ درصد بودجه در اختیار فدراسیون ها گذاشته شده است.

 

«داورزنی در نشست هفته گذشته خود  اعلام کرد که میزان بودجه تخصیصی به فدراسیون ها ۶۰ درصد بوده است اما شما امروز این رقم را ۷۲ درصد اعلام کرده اید.» فرامرزیان در پاسخ به این پرسش گفت: از زمان نشست داورزنی تا به امروز یک مرحله تخصیص به فدراسیون ها انجام شده و این تفاوت آمار به همین دلیل است.

 

معاون مالی وزارت ورزش همچنین یادآورشد: فدراسیون فوتبال یکی از فدراسیون هایی است که بیشترین تخصیص را تا به امروز داشته است. کاراته، هندبال، چوگان و اسکی هم فدراسیون هایی هستند که تا به امروز بودجه خوبی گرفته اند. فدراسیون هایی مانند کشتی هم به لحاظ میزان بودجه تخصیصی، وضعیت خوبی دارند اما در کل تا پایان سال فدراسیون هایی که طی سالهای گذشته بودجه کمتری گرفتند بیشتر شارژ مالی خواهند شد.

 

فرامرزیان همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه کمک ۱۰ میلیاردی که قرار بود برای حضوردر جام جهانی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گیرد چه شد؟ اظهار داشت: تمام کمک ها براساس بازی ها، اردوهای تدارکاتی  و هزینه کمپ ها پیش بینی می شود. هیچ مشکلی هم وجود ندارد. چه بسا میزان بودجه تخصیصی و کمک مالی به فدراسیون فوتبال از آنچه شما به آن اشاره کردید هم بیشتر شود. ما براساس برنامه پول می دهیم، نگاهمان براساس شاخص است.

 

ژاله فرامرزیان در بخش دیگری از نشست خبری امروز خود با بیان اینکه بودجه وزارت ورزش برای سال آینده در مجموع ۵ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: بودجه در دو بخش هزینه ای و تملک پیش بینی می شود. براساس رایزنی های صورت گرفته در بخش هزینه ای ۲۵ درصد افزایش داشته ایم. در کل هدف این است که کاهش نداشته باشیم. از ردیف هایی که قابلیت جذب منابع وجود دارد، پیش بینی داشته ایم اما روی موارد غیرواقعی حساب باز نمی کنیم. بر همین اساس پنج درصد افزایش بودجه داشته ایم. این افزایش بودجه ای که داشته ایم قابل تحقق ا ست.

 

معاون وزیر ورزش در امور مالی همچنین در رابطه با موضوع حسابرسی فدراسیون ها و کنترل آنلاین آنها گفت: در واقع بحث شفاف سازی که در حوزه مدیریت من تأکید زیادی روی آن وجود دارد، همین است. طبق اطلاعات در فدراسیون ها، هر یک از آنها با یک شیوه حسابرسی مواجه هستند. به دنبال این هستیم یک مدل سیستم را برای حسابرسی مورد توجه قرار دهیم و در واقع استفاده از حسابرسی مشترک و آنلاین در قالب همین کار انجام می شود. اولین کاری که انجام دادیم این بود که از فدراسیون ها برنامه گرفتیم، مکاتبه بدون کاغذ تا پایان سال یکی از برنامه هایی است که باید محقق شود.

 

فرامرزیان در مورد تفاهم نامه مالی با فدراسیون ها تصریح کرد: ما شاخص ها را در قالب برنامه فدراسیونها تعیین می کنیم و متناسب با آنها به فدراسیونها بودجه می دهیم. در واقع ردیف اعتباری بودجه باید صرف همین کارشود. برای سال آینده هم تخصیص بودجه به فدراسیون ها براساس همین کار صورت می گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------