احتمال آلوده بودن مکمل رکابزنان دوپینگی/طعم مکمل‎های‌شان فرق داشت



  اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی ,دوپینگ
به گفته مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‎سواری اینکه کسی چیزی به مکمل رکابزنان دوپینگی اضافه کرده باشد یک احتمال است، به خصوص اینکه آنها می‎گویند طعم مکمل‎های‎شان فرق داشت! 

به گزارش مهر، بیش از یک ماه از برگزاری رقابتهای دوچرخه سواری قهرمانی آسیا در بخش پیست و اعلام نتیجه تست های به عمل آمده در این رقابت ها از سوی فدراسیون جهانی دوچرخه سواری می گذرد. در این بین نام دو بانوی رکابزن ایران نیز به عنوان نفراتی که نتیجه تست دوپینگ آنها مثبت بود، اعلام شد.

 

 سال گذشته نیز در رقابتهای قهرمانی آسیای هندوستان ابراهیم حاجی زاده تست اش مثبت شده بود تا نام نمایندگان ایران دو سال پیاپی در لیست دوپینگی های اتحادیه جهانی دوچرخه سواری قرار بگیرد. 

 

 مائده نظری و فاطمه هداوند رکابزنان سرعت ایران هستند که نتیجه تست دوپینگ آنها مثبت اعلام شده و این در حالی است که توسعه ورزش بانوان یکی از برنامه های فدراسیون دوچرخه سواری است.

 

در هر صورت طبق اعلام فدراسیون جهانی دوچرخه سواری این دو رکابزن به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ شان، تا ارائه مستندات لازم از انجام هر گونه فعالیت محروم بوده و به نوعی به صورت تعلیق به سر خواهند برد.

  اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی ,دوپینگ

فاطمه هداوند و مائده نظری در حالی محکوم به استفاده از مواد نیروزا شده و نام شان در فهرست دوپینگی های فدراسیون جهانی دوچرخه سواری قرار گرفته که در سال ۹۶ در مسابقات مختلف اعم از کاپ ها، لیگ، بازیهای داخل سالن و قهرمانی آسیای مالزی درخشیده بودند. شاید به همین دلیل است که محسن سلگی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری کشورمان در واکنش به مثبت شدن نتیجه تست دوپینگ این دو رکابزن تاکید کرده که موضوع را از خودشان پیگیری کنید.

 

سلگی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تست این نفرات در میان بیش از ۳۰ نفری که در رقابتهای قهرمانی آسیای مالزی از آنها تست گرفته شده، مثبت اعلام شده است. ما که نمی توانیم در هر شرایطی در کنار ورزشکاران باشیم، کنترل می کنیم ولی باز هم تست ها مثبت می شود. 

 

وی ادامه داد: این دو رکابزن از سوی فدراسیون جهانی تعلیق هستند و باید مستندات خود را ارائه دهند. قرار است امروز به فدراسیون بیایند. ما نمی توانیم کاری برای آنها انجام دهیم. از روز اول هم گفته ایم کسی که نتیجه تستش مثبت شد، اگر نامش را در سایتها بزنند ما کاری نداریم. فعلا وثیقه های آنها را تا زمان قطعی شدن و اعلام نهایی پاسخ تست ها به اجرا نمی گذاریم چون هنوز تست آنها اثبات قطعی نشده و قرار است مستندات خود را ارائه دهند. 

 

مدیر تیم های ملی در خصوص اینکه «آیا احتمال مثبت شدن تست های دیگری نیز وجود دارد یا خیر؟»، گفت: بعید می دانم؛ رقابتهای قهرمانی آسیای مالزی آخرین رویداد آسیا بوده و اگر تست رکابزنی مثبت بود، نامش در آخرین لیست اتحادیه جهانی قرار می گرفت. مسابقات قهرمانی جاده آسیا در میانمار هم قبل از این رقابتها بود که از همه رکابزنان ایرانی تست گرفته شد. 

 

وی در مورد اینکه «آیا احتمال این می رود که مکمل های غذایی این دو ورزشکار آلوده بوده باشد؟»، نیز تصریح کرد: خودشان می گویند که مکمل هایی که استفاده می کردیم طعم دیگری می داد و به سرمربی تیم ملی هم گفته ایم ولی بهتر است که این مسئله را از خودشان بپرسید. اینکه شاید کسی چیزی در مکمل هایشان ریخته است یک احتمال است، به هر حال ورزشکار حرفه ای باید از خود مراقبت کند. به هر حال نمونه هایی که مثبت شده متعلق به این افراد است و دیگر نمی توان کاری کرد. کمی هم این مسئله مشکوک است چون این ها ورزشکاری نیستند که بخواهند از این ماده استفاده کنند. معمولا ورزشکاران حرفه ای تر که بخواهند مقامی بیاورند از این مواد استفاده می کنند.

 

سلگی تاکید کرد: ما در اردوها نیز از این دو نفر تست گرفته بودیم اما مشکلی نداشت و بعد از آن چه اتفاقی افتاده نمی دانم. این تست ها موقت است و صد در صد نیست. احتمال اینکه جواب تست تغییر کند، کم است. مگر اینکه کسی بخواهد در بحث مکمل ها چیزی را گردن بگیرد و یا اینکه بتوانند مستنداتی را ارائه دهند تا شاید مجازات شان کم شود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------