توضیحات ساکت درباره حذف تیم امید از آسیا/با کی‌روش هم مشورت کرده بودیم!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی, محمدرضا ساکت

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال می‌گوید که ریسک حضور تیم امید در مسابقات انتخابی قهرمانی زیر ۲۳ سال را این فدراسیون پذیرفته بود.

 به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ محمدرضا ساکت، رئیس سازمان تیم‌های ملی و سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال گفت: بر اساس یک برنامه‌ریزی میان مدت در کمیته فنی، مشورت با کی‌روش و همچین طرح موضوع در  هیئت رئیسه فدراسیون، مقرر شد تا تیم زیر 20 سال ایران در مسابقات قرقیزستان حضور داشته باشد.

 

همانطو که می‌دانید مسابقات زیر 23 سال قهرمانی آسیا در دو مرحله مقدماتی (تیرماه در قرقیزستان ) و مرحله نهایی (بهمن ماه در  چین) برگزار و تیم زیر 20 سال ایران در مرحله مقدماتی به رقابت با حریفان خود پرداخت.

 

وی ادامه داد: سیاست‌گذاری و هدف فدراسیون فوتبال حضور در المپیک 2020 توکیوست و تلاش فدراسیون فوتبال شکستن طلسم حضور در المپیک است. برای این کار نیاز به یک برنامه‌ریزی سه ساله داریم. بر همین اساس پس از طرح موضوع در کمیته فنی و توسعه فوتبال و مشورت با سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان، مقرر شد تا این تیم به رقابت‌های قرقیزستان اعزام شود. این موضوع  نیز قبل از اعزام توسط فدراسیون مطرح و اعلام شد. علی‌رغم ریسک فنی با اندیشه راهبردی این تصمیم گرفته شده و خود را برای هر شرایطی آماده کرده است.

 

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال ادامه داد: معتقدم این تیم با بازیکنان و کادر پرتلاشی در قرقیزستان حضور پیدا کرد و نباید به هیچ‌وجه مورد تخریب رسانه‌ها قرار بگیرد. در واقع فدراسیون فوتبال از ابتدا ریسک حضور این تیم در مسابقات فوق را پذیرفت و یک برنامه‌ریزی میان مدت و یک سازماندهی خوب برای المپیک 2020 در نظر گرفت. بدون شک این تیم مورد حمایت و توجه جدی فدراسیون تا المپیک 2020 خواهند بود و در واقع تیم ایران را در مسابقات پیش‌رو یاری می‌کنند.

 

رئیس سازمان تیم های ملی در ادامه بیان کرد: برای اینکه بتوانیم طلسم چندین ساله را بشکنیم، نمی‌توانیم با یک کار شش ماهه یا یکساله برنامه‌ریزی کرده و به هدف خود برسیم. در همین راستا بازیکنان زیر 20 سال برای حضور در مسابقات قرقیزستان انتخاب شدند. در واقع این بازیکنان، همان ملی‌پوشانی هستند که در تیم فوتبال جوانان و در جام جهانی حضور داشته و به جز چهار بازیکن زیر 23 سال که به این تیم اضافه شدند، تیم کاملاً جوانی به مسابقات اعزام شد و در واقع اعتقادی برای استفاده از سهیمه سه بازیکن بزرگسال خود در این مسابقات نبود و استفاده نشد.

 

ساکت گفت: کارشناسان صاحب سبک حتماً تصریح می کنند برای اینکه یک هدف بزرگتر را به مرحله اجرا برسانیم باید مسیر طولانی و سختی را پشت سر بگذاریم و برای طی کردن این مسیر طولانی و سخت، بازیکنان زیر 20 سال را انتخاب کردیم تا در سال 2019 بتوانند برای شرکت در المپیک 2020 به رقابت با حریفان خود بپردازند.

 

ساکت در ادامه خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود دلسوزان فوتبال به این موضوع توجه کنند. از دو ماه قبل در کمیته فنی و توسعه فوتبال، مشورت‌هایی که با کی‌روش صورت گرفت و همچنین برنامه‌ریزی های موجود، تصمیم گرفته شد تا این تیم برای مسایقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا اعزام شود. لذا به هیچ وجه کادر فنی و این تیم نباید تخریب شوند. بدون شک  این تیم مورد حمایت قرار خواهد گرفت و در اردوهای متفاوت حضور خواهد داشت تا مجموعه آماده و کامل را به المپیک 2020 توکیو اعزام کنیم.

 

وی با هدف اینکه  فدراسیون فوتبال تلاش می کند موضوع المپیک 2020 را بعد از سال ها فتح کنیم، گفت:  قصد فدراسیون حضور در المپیک است و در این راستا از هیچ تلاشی برای رسیدن به هدفمان دریغ نمی کنیم.

 

وی ضمن تقدیر از باشگاه‌هایی که با تیم ملی امید همکاری داشتند، اظهار داشت: از باشگاه‌های مختلفی که  همکاری لازم را با این تیم داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنیم و در مورد استثنائی که وجود داشت، اقدامات لازم در کمیته انضباطی صورت گرفته تا  رسیدگی نهایی انجام شود.

 

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال ادامه داد: این تصمیم‌گیری با احتمال هر نتیجه‌ای برای فدراسیون قابل تصور بود. گروه  ایران به یک گروه سه تیمی  تبدیل شد و قرار داشتن در گروه سه تیمی ریسک و شرایط خاص خود را دارد. اما بر اساس برنامه‌ریزی که از قبل صورت گرفته، با جدیت تمام فدراسیون بر روی تصمیم خود هست تا برای هدف خود که همانا حضور در المپیک 2020 است، از هیچ تلاشی دریغ نکنیم. معتقدم این بازیکنان باید مورد حمایت قرار بگیرند. چرا که در میدانی سخت به مصاف رقبای خود رفته و از لحاظ سنی 3 تا 4 سال از حریفان خود کوچکتر بودند. ضمن اینکه کادر فنی و نماینده کمیته جوانان در این مسابقات به جلسه کمیته فنی جهت بررسی و تبادل نظر دعوت شده‌اند.

 

رئیس سازمان تیم های ملی در پایان گفت: این تیم کماکان به عنوان جامعه اصلی هدف فوتبال ما در المپیک 2020 مورد توجه، حمایت و برنامه‌ریزی خواهد بود. بدون شک این سیاست فدراسیون فوتبال، سازمان تیم‌های ملی، کمیته فنی و توسعه فوتبال کشور است که به عنوان یک نگاه میان مدت و برنامه استراتژیک، حضور موفق تیم ملی امید را برای شرکت در المپیک 2020 توکیو فراهم کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------