آیا قرار است کی روش از ایران برود؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
مسئولان فدراسیون فوتبال می گویند کی روش اینجا می ماند و رسانه های خارجی از رفتنش می نویسند.

 به گزارش خبرآنلاین؛ کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی بعد از بزرگترین موفقیت کسب شده تاریخ ایران در جام جهانی در پایین ترین سطح از محبوبیت قرار گرفته است. هواداران پرسپولیس در حمایت از علی کریمی و برانکو ، بعد از بردهای تیم های دیگر آسیایی در جام جهانی و بازی های زیبای ژاپن ، دیگر این سبک فوتبال ارائه شده از سوی تیم ملی زیر نظر کی روش را خالی از حس افتخار می دانند.

 

دعواها و بلواهای ایجاد شده هم مزید بر علت شده تا سرمربی را گوشه رینگ برده باشند. با این وجود در فاصله 6 ماه به جام ملتهای آسیا ، گزینه عبور از کی روش شاید یکی از بدترین انتخاب هاست. تازه اینکه کی روش بر اساس توان فوتبالی ایران و سطحی از آماده سازی که می شد برایش در نظر گرفت ، تیمی ساخته با بهترین راندمان. تقریبا همه تیم هایی که برابر اسپانیا بازی کردند ، با همین استراتژی به نتیجه رسیدند و حتی ژاپن هم تقریبا فلسفه فوتبالش چیزی شبیه به فلسفه در نظر گرفته شده از سوی تیم ملی ایران بود ، حالا با کمی جسارت هجومی بیشتر.

 

در این شرایط اما بحث اساسی ، ماندن یا نماندن سرمربی است. اگرچه او گفته بود برای شش ماه در ایران نمی ماند اما مذاکرات حین مسابقات ایران سبب شد تا دو طرف به نقطه مشترک برای ماندن برسند.

 

این اما منجر به عقد قرارداد نشد. در بازگشت کی روش به ایران اما این گمانه زنی که او می ماند ، در دل دعواهای با برانکو ، قوت بیشتری گرفت اما باز هم به نتیجه قطعی نرسید. او تقریبا یک هفته است که ایران مانده ولی دو طرف هنوز برگه ای امضا نکرده اند.

 

بحث درباره پیشنهادهای خارجی که دارد ، کم نیستند اما خود سرمربی اقلا نقشه راه آینده فوتبال ایران برای قهرمانی در جام ملتهای آسیا بعد از 42 سال را ترسیم می کند. هر روز جلسات طولانی با دستیارانش دارد برای طراحی سبک بازی و اردوهای آماده سازی.

 

در این شرایط شاید تنها عاملی که باعث قطع این همکاری شود ، احتمالا عدم توافق حرفه ای بر سر نحوه آماده سازی تیم ملی خواهد بود. بی تردید ماندن کی روش در راس کادرفنی تیم ملی ایران تغییری در سبک بازی و فلسفه بازی ما ایجاد نخواهد کرد. او همچنان بنای بازی اش را بر ندادن فرصت به حریفان و استفاده از فرصت ها خواهد گذاشت. البته شاید این بار در جام ملتها ، سبک بازی مان بشود سبک بازی با کره یا ازبکستان در مرحله انتخابی جام جهانی ، نه سبک بازی با تیم ملی اسپانیا و پرتغال.

 

احتمال رفتن کی روش از ایران ، خیلی زیاد نیست چون اقلا خود کی روش هم خیلی دوست دارد این جدایی با یک افتخار بزرگ همراه باشد . با یک جام . چیزی که می داند برای دستیابی به آن مسیری دشوار در پیش دارد اما چاره ای هم برای رسیدن به این عنوان غیر از یک بار برنامه سازی کامل ندارد. چون این بار هر اتفاقی غیر از قهرمانی سبب نمی شود که او محبوبیتش را در فوتبال ایران باقی نگه دارد!

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------