وینفرد شفر: سرمربی تیم ملی با مربیان باشگاهی جلسه بگذارد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
سرمربی تیم فوتبال استقلال از فدراسیون فوتبال خواست جلسه ای بین سرمربی تیم ملی و مربیان باشگاهی برگزار کند. 

به گزارش مهر، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از بازی استقلال با صنعت نفت گفت: هر بازی برای ما مهم است. برای ما سه امتیاز بازی قبل بسیار مهم بود. شانس های زیادی برای گلزنی داشتیم ولی فقط یک گل زدیم. آن یک گل هم مقداری با شانس همراه بود ولی در فوتبال بدون شانس نمی شود برد و پیروز شد.

 

وی افزود: نکته مهم برای من پاس های پرتعداد به مهاجمان و وینگرها و کسب سه امتیاز بود .بعد از بازی با سایپا فشار زیادی روی بازیکنان ما ایجاد شد. خیلی‌ها راجع به تیم ما حرف زدند و فکر می‌کردند فوتبال را درک می‌کنند ولی فوتبال یک ورزش عمومی است و همه درباره این ورزش صحبت می کنند. امروز هم خودمان را اماده کرده ایم برای بازی با صنعت نفت. می‌دانیم که حریف‌مان بسیار سرسخت است و چند بازیکن این تیم بازی قبل از روی نیمکت کارت گرفتند. فردا به هوادارانمان نیاز داریم و امیدواریم فردا از تیم خودشان حمایت کنند و بتوانیم پیروز شویم.

 

سرمربی استقلال درباره بازیکنان جوان استقلال و استفاده از نفراتی که کمتر بازی کرده اند، گفت: این نکته مهمی برای استقلالی است که می خواهیم در آینده راجع به آن کار کنیم. با مدیرعامل هم برای ساختن استقلال در آینده صحبت کرده ایم. بازیکن جوان وقتی پیشرفت می کند که بازی کند نه اینکه در خانه یا روی نیمکت بنشیند. چند هفته پیش هم گفتم صیادمنش بازیکنی است که پتانسیل بالایی دارد ولی باید یاد بگیرد که مهاجم در لحظه درست حرکت کند و در چه موقعیتی کجا باشد.

 

وی افزود: فیلم بازی تیم امید در عمان را دیدم. صیادمنش آنجا خیلی دوید و نیاز به استراحت داشت. او قدم به قدم بهتر می شود و بازیکنی است برای آینده. سجاد آقایی مصدوم شده است.  رضا کریمی نیز مصدوم شده بود اما در عمان با تیم امید تمرین کرد در حالیکه باید به ایران بازمی‌گشت. آژاکس شرایط خوبی نداشت اما چند بازیکن جوان به این تیم اضافه شدند و اکنون شرایط خوبی دارند. هواداران و رسانه ها باید به بازیکنان جوان کمک کنند تا پیشرفت کنند و به تیم ملی برسند. بازیکن جوان باید یاد بگیرد اگر اشتباهی می کند، دفعه بعد کار را به سرانجام برساند.

 

سرمربی استقلال تاکید کرد: همیشه از بازیکنانم حمایت می کنم و همیشه مثل پدر پشت بازیکنانم هستم به شرطی که شخصیت خوبی داشته باشند. شما هم باید به آنها کمک کنید. صیادمنش در این سن یکی از بهترین استعدادهای فوتبال دنیا است و همیشه با او صحبت می کنیم که چه کارهایی را بهتر انجام بدهد. نمی شود برای آینده تیمی بسازید بدون بازیکن جوان. تعداد زیادی پیام دارم که هواداران می خواهند جوان ها پیشرفت کنند. امروز هم در تمرین با صیادمنش صحبت کردم که باید چه کارهایی را بهتر انجام بدهد. روزنامه ای در آلمان هست که نوشته است بایرن تیم پنجم آلمان است و مشکل بزرگی دارد چون فقط دو بازیکن جوان دارد در حالی که دورتمند بازیکنان جدید زیادی دارد که قدم به قدم به تیم اضافه شده اند. فوتبال پلی استیشن نیست که یک دکمه را فشار بدهید و برنده باشید. فوتبال تمرین و یادگیری و انگیزه می خواهد. 

 

شفر درباره اینکه چرا به ملی پوشان اجازه نداده است در ساختمان پک ریکاوری کنند، گفت: همیشه تیم ملی را حمایت می کنم. خودم در سه کشور مربی تیم ملی بوده ام. همیشه مشکلات مربیان ملی را می دانم ولی اینجا یک مقدار شرایط سخت تر است. بازی قبل مقابل بولیوی را دیدیم. فقط سرمربی استقلال در ورزشگاه بود. نمی دانم چرا. انگیزه و علاقه داشتم که بازی تیم ملی را ببینم. من یک مربی لیگ هستم و می خواستم بازیکنان خودم را در تیم ملی ببینم. 

 

وی ادامه داد: می خواستم این پیغام را به فدراسیون بدهم که تیم ملی بسیار مهم است. یادم است قبل از اینکه تیم ملی به جام جهانی برود، در یک سالن بزرگی برای مراسم بدرقه تیم ملی حضور داشتم. اگر وقت داشتم شاید به قطر هم می رفتم تا بازی با ونزوئلا را هم ببینم. تیم ملی نیاز به حمایت دارد. فدراسیون و باشگاه ها برای تیم ملی همه باید با هم کار کنند. این برای مربیان ملی و باشگاهی بسیار مهم است که با هم صحبت کنند درباره بازیکنان تیم های مختلف. این طبیعی است. در آلمان ۱۰ سال مربی بودم. دو سال در آلمان بکن باوئر، فوکس و تمام مربیان باشگاهی و ملی جمع می شدند و با هم صحبت می کردند. این یک اتفاق طبیعی است.

 

سرمربی استقلال اظهار کرد: بین تیم ملی و لیگ باید همکاری نزدیک وجود داشته باشد. موفقیت تیم ملی، موفقیت فوتبال ایران است. خودم هم الان در ایران و ایرانی هستم. بسیار خوشحالم وقتی مجید حسینی آمد زیر ۲۳ سال بودم و کم کم بازی کرد و در تیم ملی در جام جهانی هم فیکس بازی کرد. او در باشگاه ما خیلی خوب کار کرد و در تیم ملی فیکس شد. این دقیقا صحبت درباره بازیکنان جوان است. امید نورافکن هم همینطور. او هم به خاطر کاری که در باشگاهش انجام شد، ملی پوش شد.

 

شفر افزود: الان بازیکنان برای ریکاوری باید در اردوی تیم خودشان باشند. ما دکتر و امکانات بسیار خوبی داریم. قبل از بازی با السد قطر، ۶ بازیکن ما در تیم ملی بودند. یک بازیکن بازی کرد و بقیه نیمکت نشین و سکونشین بودند. ما خودمان یک بازی مهم داشتیم. نباید اینطور باشد. باید همیشه با هم در ارتباط باشیم و صحبت کنیم. نباید از طریق رسانه ها صحبت هایمان را به گوش هم برسانیم. باید در فدراسیون با هم گفتگو کنیم. فدراسیون فوتبال باید جلسه ای بین مربیان ملی و باشگاهی بگذارند. تمام تیم های ملی فوتبال در دنیا این کار را انجام می دهند. 

 

وی تاکید کرد: حتی می توانم شماره فدراسیون فوتبال آلمان را بدهم تا بپرسید سالی دو بار مربیان ملی و باشگاهی با هم جلسه دارند. خوشحال می شوم و امیدوارم تیم ملی در جام ملتهای آسیا قهرمان شود. شاید روزبه، وریا، آرمین، حسینی و پژمان را در تیم ملی داشته باشیم. باور کنید از این بابت خوشحال می شوم. 

 

سرمربی استقلال در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر ارائه لیست نفرات مدنظرش در نیم فصل به باشگاه، گفت: با مدیرعامل باشگاه در این ارتباط صحبت می کنم.

 

شفر همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا رابطه اش با کمیته فنی خوب است و با آنها قبل از هر بازی مشورت می کند؟ تصریح کرد: مشکلی با کمیته فنی ندارم. چه کسی گفته من مشکلی دارم؟ ما برای هر بازی با هم صحبت می کنیم. من یک بازیکنِ تیمی هستم! شایعاتی که در فضای مجازی هست، همه را باور نکنید! 

 

وی اظهار کرد: من مربی جوانی نیستم و به راحتی متوجه می شوم چه کسانی چه منظوری دارند و نمی خواهند باشگاه موفق باشد. استقلال یک باشگاه بزرگ و ویژه است و شاید ۴۰ میلیون هوادار در سراسر جهان داشته باشد. ما در قبال هواداران هم مسئولیت زیادی داریم. در بازی قبل در خوزستان، مقابل هتل و اتوبوس و در فرودگاه هواداران زیادی بودند که می خواستند کنار تیم باشند. من گذشته را می دانم. اینرا می دانم مدیرعامل باشگاه باید به خاطر اشتباهاتی که در گذشته رخ داده است باید خیلی کار کند ولی هدف ما ساختن استقلال جدید است که باید صبور باشیم. مثل تیم ملی هلند و باشگاه آژاکس که بازیکنان جوانشان دارند می آیند و قدم به قدم اضافه می شوند. نمی توانید بازی ها را ببرید اگر شکست نخورید. می دانم شاید بعضی ها طرفدار پرسپولیس باشند. این مهم نیست. بعد از بازی با سایپا هم خیلی از ما انتقاد کردند ولی ما به بازیکنانمان کمک می کنیم. باور کنید تیم جدید و بسیار قدرتمندی می سازیم.

 

سرمربی استقلال درباره مشکل گلزنی این تیم و آمار پایین گل های تیمش گفت: روح الله باقری در بازی قبل دو شانس خوب گلزنی داشت. یکی از آنها فرصت ۷۰ و دیگری ۸۰ درصدی بود ولی گلی که زد، شاید ۱۰ درصد موقعیت گلزنی محسوب می شد. شانس با ما همراه بود. گاهی اوقات شما به شانس نیاز دارید. داریم روی این مسائل و گلزنی کار می کنیم تا اعتماد به نفس بازیکنان بالاتر برود. خود الحاجی گرو هم صاحب موقعیت خوبی شد که از دست رفت. شاید اگر اعتماد به نفس بیشتری داشت، به سمت محوطه جریمه می رفت و حتی پنالتی می گرفت. ما هر بار روی گلزنی کار می کنیم. همیشه به فرشید باقری می گویم زمان گل زدنت می رسد. او خودش هم مشتاق است و علاقه دارد کار کند تا بتواند گل بزند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------