برخی ستاره‌ها با لجبازی محو شدند/ یزدانی و تقوی تمام شده نبودند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,کشتی آزاد
پیشکسوت کشتی آزاد ایران معتقد است فدراسیون کشتی به دلیل لجبازی با برخی از کشتی‌گیران باتجربه و عنوان دار، باعث انزوا و محو شدن آنها شد. 

اکبر فلاح با توجه به دعوت از برخی چهره های نامدار کشتی آزاد به نخستین اردوی تیم ملی به مهر گفت: خوشبختانه شاهد تصمیم قشنگ و روحیه بخش سرمربی تیم ملی بودیم که از نفراتی مثل رضا یزدانی، مهدی تقوی، سید احمد محمدی و ... دعوت کرد تا در اردوی تیم ملی حضور یابند. طبیعتا این نفرات می توانند خودشان تصمیم بگیرند که آیا می توانند دوران موفقیت آمیز خود در تیم ملی را ادامه دهند یا خیر؟

 

وی تصریح کرد: ما در فدراسیون تحت ریاست رسول خادم به رغم اتفاقات و اقدامات سازنده و مطلوب، شاهد برخی تصمیمات غیرمنطقی و نوعی لجبازی با قهرمانان هم بودیم. متاسفانه نتیجه این لجبازی به دورماندن و محو برخی از ستاره های کشتی انجامید که می توانستند تا سالها برای ایران افتخارآفرینی کنند.

 

مربی سازنده کشتی کشورمان ادامه داد: رسول خادم می توانست به خوبی از این نیروهای باتجربه و عنوان دار استفاده کند اما این چنین نشد و این چهره ها به رغم داشتن چندین مدال جهانی و آسیایی و کوله باری از تجربه از حضور در عرصه ملی محروم شدند. کشتی گیرانی مثل رضا یزدانی و مهدی تقوی به هیچ عنوان تمام نشده نبودند اما در اثر لجبازی مسئولان کشتی مدتها از کشتی طرد شدند.

 

فلاح با اظهار امیدواری به بازگشت این چهره ها گفت: به جرات می توان گفت این نفرات هنوز ۳۰ درصد از توانایی های قبلی خود را برای تکرار افتخارات قبلی حفظ کرده اند و اگر خودشان بخواهند می توانند دوباره با ارتقای سطح آمادگی روحی و جسمی خود بدرخشند. مهم این است که به آنان احترام گذاشته شده و غلامرضا محمدی در حرکتی خوب و قابل تقدیر از این چهره ها  برای بازگشت به تیم ملی دعوت بعمل آورده است.

 

قهرمان اسبق کشتی جهان افزود: تجربه ثابت کرده هیچ مسئولی نمی تواند به دوران کشتی قهرمانان خاتمه دهد و این خود «کشتی» است که باید سرنوشت این قهرمانان را تعیین کند. ما باید به قهرمانان خودمان احترام بگذاریم و شرایط را طوری مهیا کنیم که خودشان تصمیم بگیرند بمانند یا بروند. اینکه با این چهره های ملی اینگونه برخورد شد و با لجبازی آنان را مدتها از صحنه محو کردیم به هیچ عنوان منطقی و اصولی نبود.

 

وی افزود: مطمئنا قهرمانان ملی امروز همان مربیان فردای کشتی ما هستند که باید مسیر رفتن از دنیای قهرمانی به عرصه مربیگری را به خوبی و با احترام طی کنند. این قهرمانان نباید با رفتار برخی مسئولان و مدیران کشتی از این رشته زده شوند و با سرخوردگی و ناامیدی از این عرصه خداحافظی کنند.

 

فلاح در پایان خاطر نشان کرد: به عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ کشتی که دستی بر آتش مربیگری دارم، از غلامرضا محمدی به عنوان سرمربی تیم ملی تشکر می کنم که شرایط بازگشت برخی قهرمانان را مهیا کرد. امیدوارم وی و همکارانش در کادر فنی بتوانند برنامه های خود را به خوبی اجرایی کنند و در نهایت به هدف اصلی خود در رقابتهای جهانی و المپیک برسند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین اردوی تیم ملی کشتی آزاد با سرمربیگری غلامرضا محمدی در روزهای ۲۶ آذر تا ۴ دی ماه با دعوت از ۳۵ آزادکار در خانه کشتی مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود. این در حالیست که در جمع نفرات دعوت شده به این اردو نام رضا یزدانی، مهدی تقوی و سید احمد محمدی هم وجود دارد که اهالی کشتی معتقدند این مساله به معنای بازگشت چهره‌های طردشده دوران ریاست رسول خادم است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------