قدم آخر برای توافق‌ با کروش



اخبار,اخبارورزشی,تيم‌ملي

 

 اخبار وررزشی - قدم آخر برای توافق‌/کروش پیشنهاد مالی فدراسیون را پذیرفت

 کروش از کفاشیان خواسته تیم ملی تا جام ملت‌ها باید تمام فیفا دی‌ها را بازی کند.

كارلوس كروش پيشنهاد مالي فدراسيون فوتبال را پذيرفت اما اين براي تمديد قرارداد كافي نيست. همان‌طور كه مسئولان اعلام كرده‌اند، مسائل مالي در اولويت دوم كروش قرار دارد اما اولويت اول چيست؟ به گزارش خبرورزشی؛سرمربي تيم‌ملي اصرار دارد بازيكنانش را در زماني كه مي‌خواهد، در اختيار داشته باشد.

 

در سال‌هاي گذشته، كروش بارها از فدراسيون قول گرفت اما سرانجام در زمان موعد مجبور شد به شخصه با باشگاه‌ها بجنگد. او قبل از جام‌جهاني‌ هم به‌رغم وعده فدراسيون، نتوانست تمامي بازيكنانش را در اختيار داشته باشد و به همين دليل مجبور شد روي بعضي از نام‌ها خط قرمز بكشد. شرط اصلي كروش براي تمديد قرارداد، حل اين مشكل است. از روز 19 دي ماه امسال، رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا در استراليا آغاز مي‌شود و تيم‌ملي تا زمان شروع رقابت‌ها، 6 فيفا دي در پيش دارد.


درماه‌هاي سپتامبر، نوامبر و اكتبر ايران مي‌تواند 6 مسابقه رسمي انجام دهد. كروش تأكيد دارد در هر 6 فرصت، تيم‌ملي بايد به ميدان برود. همچنين او نزديك به 45 روز براي رقابت‌هاي جام ملت‌ها زمان مي‌خواهد‌؛ اين زمان صرف اردوي قبل و همچنين حضور در رقابت‌ها مي‌شود. تاريخ نشان مي‌دهد فدراسيون فوتبال در گذشته اين فرصت را به تيم‌ملي داده است. در دوره سرمربيگري برانكو ايوانكوويچ تيم‌ملي 20 روز قبل از آغاز رقابت‌هاي جام ملت‌هاي چين به آلمان سفر كرد. پس از آن سه روز در تهران استراحت داشت و راهي مسابقات شد.

 

در آن برهه، ليگ‌برتر نزديك به 40 روز تعطيل بود. در زمان مربيگري افشين قطبي هم شرايط خوبي براي تيم‌ملي مهيا شد. 10 روز قبل از سفر نهايي به قطر، راهي اين كشور شد و اردو زد. سپس براي استراحتي سه روز به تهران بازگشت. 4 روز قبل از مسابقات هم ايران به دوحه رفت و نزديك به 16 روز در اين كشور بود. فدراسيون نزديك به 30 روز زمان در اختيار آن تيم قرار داد.

كروش كه از تمام اين فرصت‌ها و برنامه‌ها با خبر است، براي جام ملت‌ها زمان كافي مي‌خواهد‌؛ به ويژه وقتي ايران به زمان برگزاري رقابت‌ها نزديك شد. نكته اينجاست كه جام ملت‌ها به شدت با ليگ ايران تداخل دارد و در صورتي كه فدراسيون اولويت را روي تيم‌ملي بگذارد بايد نزديك به يك ماه و نيم ليگ را تعطيل كند. كروش با علم به اين موضوع، اولويت اول را «تعهد رئيس فدراسيون براي در اختيار داشتن بازيكنان در زمان تعيين شده» قرار داده است.

 

تيم‌ملي روز 21 دي ماه اولين بازي خود را با بحرين برگزار مي‌كند و طبيعتاً كروش علاقه‌مند است ايران از سه هفته قبل از رقابت‌ها استارت نهايي خود را بزند. البته سرمربي تيم‌ملي در سفر به برزيل، قصد دارد برنامه‌هاي پيشنهادي‌‌اش را از اولين روز كار تا پايان رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني‌ روسيه ارائه دهد‌؛ اتفاقي بي‌نظير كه تا به حال در فوتبال ايران رخ نداده است. بايد ديد اين‌گير آخر براي تأمين خواسته كروش، رفع مي‌شود يا نه.
 اخبار ورزشی  - خبر آنلاین 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------