آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت(93/05/13)



اخبار,اخبارورزشی, برنامه 90

 

 اخبار ورزشی - خداحافظي علي کريمي، بررسي کارتهاي معافيت
گزارشي از نخستين برنامه ليگ چهاردهم90

نخستين برنامه 90 با آغاز ليگ برتر چهاردهم روي آنتن رفت و خداحافظي علي کريمي، تعيين مالکيت باشگاه راه آهن، بررسي کارتهاي معافيت از خدمت جعلي برخي بازيکنان، مهمترين مواردي بودند که در کنار حواشي ليگ مورد بررسي قرار گرفتند.

مسابقه پيامکي اين برنامه به "خاطره انگيزترين تصوير فوتبالي علي کريمي" اختصاص داشت که شش تا از تاريخي ترين لحظات فوتبالي ستاره سابق فوتبال ايران در آن گنجانده شده بود.

در دقايق آغازين برنامه اولين حاشيه جالب رخ داد و خراب شدن مانيتور باعث شد که شرايط برنامه از روند معمول خود خارج شود هر چند که پس از دقايقي مانيتور به حالت عادي بازگشت.

اولين بازي که از هفته اول ليگ برتر پخش شد بازي صباي قم و ذوب آهن بود که با برد 2 بر يک صباي قم به پايان رسيده بود.

فردوسي پور که مانتيور استوديو پخش برنامه اش با مشکل روبرو شده بود پس از مطرح کردن اين مشکل در ادامه گفت:«سه ماه اينجا نبوديم همه چيز به هم ريخته است.نه اينترنت داريم و نه آنتن موبايل.اميدوارم دوستان رسيدگي کنند تا اين مشکل حل شود.»

پس از پخش شدن بخش 90 درجه، نوبت به اولين بحث جدي برنامه در مورد بررسي وضعيت لژيونرها رسيد. فردوسي پور پس از انتقاد از پيوستن دژاگه به العربي قطر، پرداخت پولهاي کلان توسط باشگاه هاي داخلي را يکي از عوامل اصلي کاهش لژيونرها دانست.

در گزارشي که پيرامون لژيونرها در برنامه پخش شد، به شرايط بازيکناني مثل بيت آشور، نکونام و داوري در باشگاه هايشان در خارج از فوتبال ايران پرداخته شد. در ادامه تصاويري از مراسم معارفه جواد نکونام پس از پيوستن مجدد به اوساسونا در برنامه پخش شد.

ابراهيم ميرزابيگي به عنوان کارشناس داوري در اين برنامه حضور يافته بود و به نقد داوري مسابقات ليگ پرداخت.

پس از اين بخش نوبت به بررسي حواشي دو بازي تراکتور – فولاد و سپاهان – پيکان رسيد. سپس اولين هاي ليگ چهاردهم معرفي شدند و آمار 2 بازي پخش شده مورد بررسي قرار گرفت. پس از اين دو بازي نوبت يکي از احساسي ترين لحظات برنامه بود، زماني که گزارشگر برنامه 90 به نمايش شرايط مرتضي شکرانه، داور سابق اصفهاني فوتسال پرداخت. اين داور پيشکسوت که در بستر بيماري بسر مي برد، نياز مبرمي به کمک هاي مالي داشت. اشک هاي تاثر بر انگيز بچه هاي اين داور صحنه هايي احساسي را رقم زد.

در ادامه داوري بازي صبا - ذوب آهن مورد بررسي قرار گرفت و ميرزابيگي پنالتي که براي تيم صبا گرفته بود را صحيح اعلام کرد. نوبت به داوري بازي سپاهان و پيکان رسيد و ميرزابيگي گل دوم سپاهان را که توسط سوکاي به ثمر رسيده بود را آفسايد اعلام کرد و گفت که بازي بايد با تساوي به پايان مي رسيد.

بخش ديگر برنامه 90 به کليپ زندگينامه علي کريمي ، ستاره سابق فوتبال ايران اختصاص داشت که به همه حواشي زندگي او از بازي به ياد ماندني او در جام رمضان با پيراهن فتح گرفته تا کتک زدن داور، اختلاف با علي دايي، حرکات تکنيکي بي نظير در آلمان و امارات و در نهايت روزهاي جنجالي او در استيل آذين و فوتبال ايران مورد بررسي قرار گرفت.

پخش حاشيه هاي بازي پرسپوليس و نفت تهران نيز از ديگر بخش هاي برنامه نود گذشته بود که در حاشيه آن بحث در خصوص فروش اينترنتي بليط هاي ورزشگاه آزادي و گزارشي از انتقاد شديد تماشاگران از اين مسئله پخش شد.

سپس داوري بازي پرسپوليس - نفت تهران مورد بررسي قرار گرفت و ميرزابيگي در ابتدا دليل تاخير حضور عاليشاه در نيمه دوم در تيم پرسپوليس را اشتباه اعلام شدن شماره تعويض دانست. کارشناس اين برنامه صحنه اخراج بازيکن نفت تهران را صحيح اعلام کرد. در صحنه اي که علي دايي معتقد بود بايد خطاي پنالتي اعلام مي شد ميرزابيگي گفت فاصله بازيکن با توپ بسيار نزديک بوده و نمي توانست خطاي هند پنالتي باشد. وي همچنين گفت اخراج کفشگري صحيح بوده است. در نهايت اعتراض دايي به وقت اضافه را به حق دانسته و اعلام شد وقت اضافه بازي 5 دقيقه و 10 ثانيه بوده است اما صالحي داور بازي 4 دقيقه وقت اضافه گرفته است.

پرونده بعدي برنامه 90 در ارتباط با کارت هاي معافيت جعلي بود.
فردوسي‌پور ضمن نمايش کليپي در اين رابطه گفت يک مشکل بزرگ در فوتبال ما اين است که باشگاه هاي فوتبال بعد از استعداد يابي و تلاش زياد براي پرورش بازيکنان جوان، درست در زمان شکوفايي بازيکن با مشکل خدمت دوران سربازي مواجه مي شوند و دو سال از بهترين سالهاي عمر بازيکن بايد در تيم هاي نظامي گذرانده شود، اين موضوع قابل بحث است.

اما اکنون يک رسوايي در سطح کلان رخ داده و رسما اعلام شده بيش از 100 بازيکن فوتبال کارت معافيت جعلي دارند. اين مشکل در هر کجاي دنيا اتفاق بيفتد باعث استعفا و اخراج تعداد زيادي از افراد مسئول در اين حوزه خواهد شد. نظام وظيفه، پليس به اضافه ده، اداره گذرنامه به خاطر دادن پاسپورت به اين بازيکنان و وزارت علوم به اين دليل که افراد با مدرک سيکل و بدون داشتن ديپلم را در دانشگاه پذيرفته است، بايد پاسخگو باشند.

عادل فردوسي پور ادامه داد طبق تحقيقات ما دو باند در اهواز به سادگي معافيت جعلي براي بازيکنان تهيه مي کردند، در سال 85 و 86 براي بازيکنان فوتبال حتي به بهانه قطع نخاع و يا ساير بيماريها کارت معافيت از خدمت تهيه شده است در حالي که در سلامت کامل مشغول بازي کردن بوده اند. همچنين در سالهاي 90 و 91 اين باند براي ساير بازيکنان انواع معافيت هاي قانوني از قبيل معافيت کفالت تهيه نموده است.

بختيار رحماني که يکي از متهمين اصلي اين پرونده به شمار مي رود روي خط برنامه گفت :"قبل از جام جهاني پاسپورت من خيس شده بود و به همين خاطر گذرنامه المثني برايم صادر شد تا بتوانم در جام جهاني حضور داشته باشم. من با پاي خودم در تهران مورد بازجويي قرار گرفتم. در کرمانشاه دوباره پرونده تشکيل شد و هيچ مشکلي وجود ندارد. من از چند امام جمعه در مورد حضور پدرم در جنگ تحميلي تائيديه گرفته ام."

هافبک فولاد با انتقاد از اخبار برخي رسانه ها بر عليه خود اذعان داشت:"دوست نداشتم که با آبروي من بازي شود. برخي سايت ها نوشته ان که بختيار رحماني مصدوميت پايش را بهانه کرده است تا از اين اتفاق قسر در برود.پس از عمل جراحي به برنامه نود خواهم آمد تا پايم را نشان بدهم."

پس از او نوبت سعيد حلافي، يکي ديگر از مظنونين بود تا از خود دفاع کند. وي گفت :" هيچ باندي در کار نبوده است. خودم شخصا هفت ماه براي گرفتن کارت معافيت تلاش کرده بودم."

مسابقه تيم هاي استقلال و راه آهن و حاشيه آن تشکيل دهنده بخش ديگري از برنامه نود بود که طي آن به مشکل آندرانيک تيموريان با اتوبوس باشگاه استقلال پس از اين بازي اشاره شد که ماجدي سرپرست اين تيم اين مشکل را يک مشکل کوچک عنوان کرد که خيلي زود حل شد.

بحث بعدي برنامه 90 در ارتباط با موضوع سقف بودجه 15 ميلياردي بود که براي باشگاه هاي ليگ برتري تعيين شده بود که دايي با 2 ميليارد و 100 ميليون تومان گرانترين فرد ليگ برتر بوده و بعد از آن مهدي رحمتي با يک ميليارد و 500 ميليون تومان در رده دوم قرار دارد. پس از پخش کليپي در مورد سقف قراردادها و پس از آن کليپي از مراسم برترين هاي ليگ، مهدي تاج، رئيس سازمان ليگ روي خط برنامه نود آمد و گفت که فقط سه باشگاه سقف بودجه را رعايت نکرده اند.

مبحث ديگر برنامه 90 به آخرين شرايط باشگاه راه آهن اختصاص داشت، باشگاهي که اين روزها شرايط مبهمي را از نظر مالکيت داشته و اخيرا براي دومين بار مزايده اين باشگاه بي نتيجه مانده است. استيلي، سرمربي اين تيم ابراز اميدواري کرد که هر چه زودتر مشکل راه آهن حل شود.

پس از آن نوبت قنبرپور، مديرعامل باشگاه نفت تهران بود که در تماس تلفني در مورد دريافت جايزه تيم اخلاق توسط فريادشيران، مربي سابق نفت صحبت کرد. وي از اين که پيش از اين مسئولان نفت تهران در جريان دريافت جايزه تيم اخلاق قرار نگرفته اند، انتقاد کرد.

در ادامه برنامه گزارشي از ديدار تيم هاي راه آهن - استقلال، سايپا - نفت مسجد سليمان و ملوان بندر انزلي و پديده و حاشيه ها و صحبت هاي مربيان تيمها پخش شد.

بخش هاي پاياني برنامه را مراسم تشييع جنازه ناصر احمدپور، خبرنگار فقيد و بخش 90 تا 90 تشکيل دادند که طي آن موارد مختلف فوتبال کشورمان از قبيل مراسم رونمايي از پيراهن پرسپوليس و گلايه هاي پيشکسوتان از برخي موارد بوجود آمده در اين مراسم پخش شد. پس از آن در گزارشي فوتبالدوستان خوزستاني از شرايط استاديوم الغدير انتقاد کردند.

در پايان نظرسنجي امشب بيش از يک و نيم ميليون نفر در آن شرکت کردند که گل علي کريمي در لباس پرسپوليس به استقلال با 31 درصد آراء، خاطره انگيزترين تصوير اين بازيکن در ذهن اهالي فوتبال لقب گرفت.
 اخبار ورزشی - ورزشی سه

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------