مرگ تلخ یک خبرنگار / یک اتفاق بد دیگر برای دایی!



اخبار,اخبارورزشی,علی دایی


 اخبار ورزشی - مرگ تلخ یک خبرنگار / یک اتفاق بد دیگر برای دایی!

بیشتر اتفاقات این هفته تحت تاثیر اتفاقی قرار گرفت که پس از دو هفته دوباره جامعه ورزش را عزادار کرد.

  صعود فوتبال ایران در رده‌بندی فیفا اولین اتفاق خوب در این هفت روز ورزش بود. اتفاقی که به فاصله چند ساعت سایه سنگین یک سانحه و بعد از آن یک مرگ باورنکردنی را به خود دید. "مهدی نفر"، خبرنگار فعال و خوش نام ورزشی پنجشنبه شب هفته گذشته بر اثر یک سانحه رانندگی درگذشت. این اتفاق تاسف‌بار پس از دو هفته (دو هفته پیش جامعه ورزش مرگ حسین معدنی، حسین خواجه‌وندی فرنگی کار تیم نوجوانان و ناصر احمدپور، سردبیر ورزشی را به خود دید)، دوباره جامعه ورزش عزادار شد.

حادثه اتوبان بابایی و مرگی که به همراه داشت، تمام اتفاقات بعد از خود را تحت تاثیر قرار داد. اتفاقاتی که اتفاقا خبرهایی خوبی هم برای ورزش ایران داشتند اما مهمترین اتفاقات ورزشی این هفت روز در ذیل بخوانید:

صعود یک پله‌ای تیم ملی در رنکینگ فیفا
فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) پنجشنبه گذشته جدیدترین رنکینگ خود را منتشر کرد. این رنکینگ حکایت از این داشت که تیم ملی ایران در رده 48 دنیا قرار گرفته است. این جایگاه با یک پله صعود برای فوتبال ایران ثبت شد. بر اساس این رنکینگ و در میان تیم‌های آسیایی، ایران بعد از ژاپن دومین تیم برتر قاره کهن در رده‎‌بندی فیفا به حساب می‌آید.

درگذشت یک خبرنگار خوش‌نام ورزشی
"مهدی نفر"، خبرنگار خوش‌نام ورزشی نویس پنجشنبه شب گذشته در اثر یک سانحه رانندگی در اتوبان بابایی جان خود را از دست داد. مراسم تشییع شادروان نفر یکشنبه گذشته با حضور نماینده دولت، معاون رئیس جمهور در وزارت ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و جمع زیاد دیگری از اهالی ورزش و رسانه از ورزشگاه شیرودی به سمت قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) برگزار شد.


جشن سرخ‌ها و اعتراض آبی‌ها
هشت دیدار هفته سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال طی روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته برگزار شد. در جریان این هفته از رقابت‌ها بازیکنان سپاهان در دیداری که آبی‌پوشان پایتخت نسبت به قضاوت فغانی در آن معترض بودند به برتری 3 بر یک دست یافتند و در صد جدول رده‌بندی باقی ماندند. دو تیم سایپا و گسترش فولاد به تساوی بدون گل برابر هم رضایت دادند تا دو تیم در این فصل از مسابقات همچنان بدون برد باشند. البته دیدار تیم‌های پیکان و نفت مسجد سلیمان هم بدون اینکه گلی در بر داشته باشد به پایان رسید و بدین ترتیب پیکان بازهم بدون برد ماند. همچنین دیدار تیم‌های پدیده مشهد و صبای قم هم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در ا ین هفته از رقابت‌ها راه‌آهن برای دومین‌بار در دیدار خانگی متحمل شکست شد. این تیم اینبار در مصاف با فولاد خوزستان یک بر صفر شکست خورد. تراکتورسازی اما در اولین دیدار روز دوم این هفته از مسابقات لیگ برتر با یک گل ملوان بندرانزلی را شکست داد. پرسپولیس هم در این هفته از رقابت‌ها به اولین پیروزی خود دست یافت و موفق شد با یک گل برابر ذوب‌آهن به برتری دست یابد. تیم نفت تهران هم آخرین برنده این هفته از مسابقات بود. این تیم در زمین صنعتی خوزستان با نتیجه 2 بر یک برتری بازی را به سود خود رقم زد.

شمشیرباز گروگان گرفته شده آزاد شد
حامد صداقتی، ملی‌پوش شمشیربازی ایران که اردیبهشت‌ماه گذشته در ماجرای حمله اشرار به گروگان گرفته شده بود شنبه گذشته به دنبال پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولان قضایی و تلاش ماموران انتظامی و امنیتی آزاد شد. وی طی مدت 108 روزی که در اسارت به سر برد، روزهای سختی را سپری کرد که پس از آزادسازی به برخی از آنها اشاره داشت.

باشگاه استقلال از فغانی شکایت کرد
باشگاه استقلال شنبه گذشته و یک روز پس از شکست تیم فوتبال این باشگاه مقابل سپاهان در هفته سوم لیگ برتر، طی نامه‌ای به رئیس سازمان لیگ مراتب اعتراض و شکایت خود از قضاوت داور این  دیدار یعنی فغانی اعلام کرد. در بخشی از این نامه آمده بود: "این برای اولین‌بار نیست که آقای علیرضا فغانی با سوت‌های پر اشتباه و واکنش‌های عجیب و عصبی تصمیماتی را اتخاذ می‌کند که زیان و ضرر آن مستقیما متوجه باشگاه استقلال می‌شود و نکته عجیب این است که بیشتر این اتفاق‌ها در مسابقات استقلال مقابل سپاهان رخ می‌دهد"!

تعیین مهلت باشگاه‌ها برای صدا و سیما
نشست مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال با رئیس فدراسیون فوتبال، رئیس سازمان لیگ برتر و اعضای هیات رئیسه فدراسیون شنبه گذشته برگزار شد. در پایان این نشست مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری با صادر کردن بیانیه‌ای، مهلت 8 روزه‌ای به صداوسیما برای پرداخت حق پخش قانونی فوتبال دادند. در این بیانیه همچنین تاکید شده در صورت عدم توافق بین طرفین، اجازه ورود دوربین به ورزشگاه‌ها داده نخواهد شد.

 سه شکست والیبال ایران در خاک آمریکا
تیم ملی والیبال ایران که به منظور برگزاری چند دیدار با تیم ملی آمریکا عازم این کشور شده بود، طی چهار دیدار برگزار شده متحمل سه شکست شد. ملی‌پوشان والیبال ایران پس از اینکه نتایح دیدارهای اول و دوم مقابل آمریکا را به ترتیب 3 بر یک و 3 بر صفر واگذار کردند، شنبه گذشته در سومین دیدار تدارکاتی موفق شدند با نتیجه 3 بر 2 به برتری دست یابند. آنها اما در چهارمین دیدار که بامداد یکشنبه گذشته برگزار شد دوباره مقابل قهرمان لیگ جهانی 2014 تن به شکست دادند. این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به پایان رسید.

مدافع کاستاریکایی در جمع سرخپوشان
"مایکل اومانیا"، مدافع ملی‌پوش کاستاریکایی یکشنبه گذشته پس از پشت سر گذاشتن تست‌های پزشکی با عقد قراردادی دو ساله به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست. اومانیای 31 ساله در  جام جهانی فوتبال 2014 برزیل در ترکیب تیم ملی کاستاریکا قرار داشت.

اعلام ترکیب اعزامی تیم فوتبال امید به اینچئون
نلو وینگادا، سرمربی تیم فوتبال امید دوشنبه گذشته ترکیب 12 نفره این تیم برای حضور در بازی‌های آسیایی را اعلام کرد. بر این اساس روزبه چشمی، محمدرضا اخباری، کاوه رضایی، محمد ناصری، مهدی مهدی‌پور، یوسف وکیا، علی کریمی، مهدی شریفی، یعقوب کریمی، وحید حیدریه، حجت صدقی، محمد دانشگر، فرشید اسماعیلی، شهریار شیروند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی، آرش رضاوند، محمدرضا خانزاده، احسان پهلوان و محسن مسلمان بازیکنانی هستند که در این بازی‌ها به میدان خواهند رفت.

در هفته چهارم لیگ برتر چه نتایجی رقم خورد؟
هفته چهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر سه شنبه شب با برگزاری هفت دیدار آغاز شد. در جریان این رقابت‌ها سپاهان، صدرنشین جدول رده‌بندی در تهران با سه گل مغلوب نفت تهران شد. استقلال تهران در حالیکه یک بر صفر از سایپا عقب افتاده بود در نهایت با نتیجه 3 بر 2 به برتری دست یافت و نسبت به هفته قبل یک پله صعود کرد. پیکان در تبریز با یک گل مغلوب گسترش فولاد شد. تراکتورسازی تبریز هم که برای دیدار با پدیده به مشهد سفر کرده بود با پذیرفتن یک گل متحمل نخستین شکست خود در این فصل از مسابقات شد.

فولاد خوزستان در دیدار خانگی برابر صنعتی خوزستان با به ثمر رساندن یک گل صاحب امتیاز کامل بازی شد. صبای قم دیگر تیم برنده در این هفته از مسابقات بود که با 2 گل نفت مسجد سلیمان را شکست داد. تنها دیدار این هفته که برنده‌ای نداشت و با تساوی به پایان رسید دیدار دو تیم ذوب‌آهن و راه‌آهن بود. این دیدار با نتیجه 2 بر 2 در اصفهان تمام شد.

هفته چهارم مسابقات لیگ برتر چهارشنبه با دیدار تیم های پرسپولیس و ملوان بندرانزلی به پایان رسید. در این دیدار شاگردان علی دایی دومین شکست فصل خود را متحمل شدند و برابر ملوان 2 بر یک نتیجه را واگذار کردند تا به رده یازدهم جدول رده بندی سقوط کنند.

اخبار ورزشی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------