آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دورتموند فینالیست لیگ قهرمانان شد/ تیر دروازه سد راه پاریسی‌ها

بورسیا دورتموند در بازی برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر پاری‌سن‌ژرمن به پیروزی رسید تا با برتری در مجموع دو بازی،…

یک گزارش باورنکردنی!



اخبار,اخبارورزشی,آگهی تبلیغاتی


 اخبار ورزشی - از حق پخش تلویزیونی تا درآمد صدا و سیما از فوتبال؛
یک گزارش باورنکردنی!

در برنامه 90 قبل و وسط این برنامه چیزی حدود 30 دقیقه تبلیغات پخش می شود. آن هم با هر ثانیه ای شش میلیون و اندی میلیون تومان!

 در ليگ انگليس اعلام شد كه حق پخش تلویزیونی لیگ برتر عدد باورنکردني پنج ميليارد پوند براي سه سال است! ما حق پخش تلويزيوني تعرفه آگهي هاي صدا و سيما را پيدا کرديم:

 هر ثانیه آگهی در تلویزیون ایران در طبقه یک، دو‌ هزار تومان و در طبقه 35 که بالاترین طبقه آگهی‌هاست، یک‌ میلیون‌ و80 ‌ هزار‌ تومان قیمت دارد. البته برای برخی از برنامه‌های بسیار پرمخاطب، به آخرین طبقه، ‌درصدی هم اضافه می‌شود.

این روزها، گران‌ترین آگهی به برنامه ورزشی 90 تعلق دارد که هر ثانیه آن هشت‌ میلیون‌ و 143 هزار و 200 تومان قیمت دارد.

انواع آگهی در قراردادهای سازمان صداوسیما شامل "گزارش آگهی" (رپورتاژ)، "حک آرم"، "دعوت به تماشا"، "زیرنویس"، "بین برنامه" و "بعد از برنامه" است.

در هر دو نوع قرارداد یک و دو که در اداره کل بازرگانی وجود دارد، هزینه هر ثانیه رپورتاژ در یک برنامه بین 60 تا 70 درصد نرخ طبقه آن برنامه است.

قیمت هر ثانیه حک آرم شرکت‌ها در یک برنامه 50 درصد نرخ طبقه آن است. قیمت دعوت به تماشای برنامه‌ها بسته به قبل، بین یا بعد برنامه متفاوت است و بین 80 درصد تا دو برابر نرخ طبقه برنامه‌هاست. نرخ هر ثانیه زیرنویس در یک برنامه به اندازه نرخ طبقه همان برنامه است. قیمت آگهی‌های بین برنامه، بین یک و نیم تا دو برابر نرخ طبقه همان برنامه است.

بنابراین، قیمت هر ثانیه آگهی در برنامه 90 با قرارداد نوع یک، 6 ‌میلیون‌ و 286 ‌هزار و 400 تومان است. قیمت آگهی بعد از یک برنامه هم بین 60 تا 80 درصد نرخ طبقه هر برنامه هزینه دارد.

این گزارش را خواندید؟ لطفا یک ماشین حساب از آن دست ماشین حساب ها که صفرهای زیادی دارد کنار خود بگذارید و محاسبه کنید که فوتبال برای صدا و سیما چقدر درآمد دارد.

 در برنامه 90 قبل و وسط این برنامه چیزی حدود 30 دقیقه تبلیغات پخش می شود. آن هم با هر ثانیه ای شش میلیون و اندی میلیون تومان!

هر هفته استقلال و پرسپولیس به میدان می روند و شما بگو ثانیه ای چهار میلیون تومان پول آگهی آنها باشد و تقریبا 25 دقیقه پیش و در میان دو نیمه آگهی پخش کنند. در این شرایط محاسبه کن 40 بازی این دو تیم داشته باشند در طول سال!

 محاسبه کن که در شبکه جهانی جام جم هم این ارقام و این آگهی ها پخش می شود. محاسبه کن پخش آگهی پیش و بین دو نیمه تمام بازی هایی که از شبکه استانی روی آنتن می رود. محاسبه کن سود حاصل از پیامک های وسط بازی ها و برنامه 90 را، محاسبه کن سود حاصل از تبلیغات زیر نویس تمامی کانال های تلویزیونی را وسط فوتبال و لیگ برتر!

 رقم درآمد تلویزیون از فوتبال اصلا قابل محاسبه نیست. خودتان سعی کنید تا ببینید به کجا می رسید؟ تصور کن تنها ده درصد از درآمد صدا و سیما را به عنوان حق پخش به خود فوتبال بدهند! آن وقت من و شما می مانیم و مارادونا و کلمنته روی نیمکت و آبراموویچ روی چمن!

 تبلیغات تلویزیونی هم دوباره تعرفه اش بالا می رود و باز پول روی پول! راستی می‌دانید که حق پخش تلویزیونی که این روزها به فوتبال پرداخت می شود چقدر است؟ تنها 22 میلیارد تومان!

 اخبار ورزشی - روزنامه نود
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------