بنیاد خیریه مسی با کارتل مواد مخدر رابطه دارد؟



اخبار,اخبارورزشی,لیونل مسی

سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا در حال رسیدگی به یک پرونده است که در آن قرار است فعالیت‌های بنیاد خیریه لیونل مسی بررسی شود.

به گزارش روزنامه اسپانیایی موندو، بنیاد خیریه ستاره آرژانتینی بارسلونا که برگزار کننده دیدارهای خیریه در سرتاسر آمریکای جنوبی و ایالات متحده با هدف جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه برای افراد بی‌بضاعت در سرتاسر جهان است، به پولشویی و داشتن رابطه به کارتل مواد مخدر «والنسیا» در مکزیک مشکوک است.

بنیاد مسی و دوستان با برگزاری بازی‌هایی که در آنها گروهی از بهترین ستارگان حال حاضر و پیشکسوت دنیای فوتبال به صورت داوطلبانه حضور پیدا می‌کنند، برای کودکان دارای مشکلات جسمی کمک‌های خیریه جمع‌آوری می‌کند. با این حال نشریه موندو ادعا می‌کند که گروهی از بازرسان در حال بررسی پرونده‌ای هستند که هدف آن شفاف‌سازی در مورد اتهامات نسبت داده شده به برخی از بازیکنان از جمله لیونل مسی، خوسه مانوئل پینتو (دروازه‌بان پیشین بارسلونا)، دنی آلوز و خاویر ماسچرانو برای به جیب زدن درآمدهای حاصل از محل برگزاری این بازی‌های خیریه و نپرداختن مالیات درآمدهایشان است.

سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا در خصوص آغاز بازرسی‌هایش هیچ بیانیه‌ای منتشر نکرده اما گزارش‌ها حاکی از آن هستند درآمدی که از بازی‌های خیریه بنیاد مسی حاصل شده است، هرگز صرف امور خیریه نشده و در عوض به حساب یک کارتل مواد مخدر در مکزیک واریز شده است. خود مسی هم هنوز در خصوص اتهاماتی که به بنیاد خیریه او نسبت داده می‌شود اظهارنظر نکرده است. این نخستین باری نیست که مسی مورد بازجویی قرار می‌گیرد. ماه اکتبر سال 2014 نیز کاپیتان آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا به فرار از پرداخت مالیات محکوم شده بود. مسی و پدرش رقمی معادل شش میلیون دلار به اداره مالیات اسپانیا پرداخته‌اند اما هنوز از این اتهام تبرئه نشدند و در صورتی که مجرم شناخته شوند، ممکن است به شش سال حبس محکوم شوند.


 اخبار ورزشی  - تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------