حاضرم مستخدم استقلال شوم! / این پرسپولیس کجا و پرسپولیس هایی که ما بردیم کجا



اخبار,اخبارورزشی , پرویز مظلومی

سرمربی سابق استقلال گفت: «استقلال من 60 گل زد و ما 65 متیاز گرفتیم و دوم شدیم. چطور می‌گفتند من ترسو هستم؟»

  پرویز مظلومی یکی از گزینه‌های جانشینی امیر قلعه‌نویی است. او که با 4 برد در دربی همچنان بین هواداران محبوب است، می‌گوید یکی از دلخوری‌های اصلی هواداران شکست رفت و برگشت استقلال در دربی است.

 مظلومی همچنین درباره آینده استقلال حرف‌های جالبی می‌زند و می‌گوید این تیم مثل بوکسوری است که هنوز ناک‌اوت نشده است.
 
اظهارات مظلومی را در ادامه می خوانید:


* شما هم جزو گزینه‌های استقلال برای فصل بعد هستید.
- بله، دست‌شان درد نکند.

* استقلال شرایط سختی دارد و فصل آینده توقعات هواداران بسیار زیاد خواهد بود.

- اگر یادتان باشد سال اول که من به استقلال آمدم شرایط بدتر از این بود. همان فصل با یک امتیاز اختلاف، قهرمانی لیگ را از دست دادیم ولی دربی را رفت و برگشت بردیم. همان سال قهرمان حذفی هم شدیم.

 * این فصل هواداران به خاطر شکست در دربی بسیار ناراحت هستند.
- بله این ناراحتی هم طبیعی است. بالاخره فوتبال است و این نتایج پیش می‌‌آید. خود ما 4 دربی پشت‌سر هم را بردیم. البته این پرسپولیس کجا و پرسپولیس‌هایی که ما بردیم، کجا. به هیچ‌وجه قابل قیاس نیستند. تیم‌های قبلی قوی‌تر بودند. می‌شد استقلال رفت و برگشت نبازد ولی به هر صورت این اتفاق افتاده است. فوتبال است. من هم مثل تمام هواداران از شکست‌ها ناراحت شدم. این فصل قسمت این بود که چنین اتفاق‌هایی بیفتد ولی وقت برای جبران هست. ان‌شاءا... فصل آینده این شکست‌ها جبران می‌شود.

* پس شما به آینده استقلال امیدوارید و اگر بخواهند، دوباره بازمی‌گردید.
- بله، هر وقت خواسته‌اند ما به استقلال آمده‌ایم، حتی در بدترین شرایط. چه سالی که سرمربی بودم و چه سالی که کمک مربی، تلاش کردم تا به استقلال خدمت کنم. سال 74 در عمان بودم ولی وقتی گفتند استقلال نیاز به کمک دارد، پول خوب را ول کردم و به این تیم آمدم. الان هم هر کمکی چه بیرون و چه در داخل نیاز باشد، با جان و دل برای استقلال انجام می‌دهد. استقلال خانه ماست. 35 سال از عمرم را در این باشگاه گذرانده‌ام. منتی هم نیست. وظیفه بوده، اگر کاری کرده‌ایم. به عشق هواداران استقلال کنار این باشگاه بزرگ بودم. الان هم اگر بخواهند می‌آیم و به باشگاهم کمک می‌کنم، چه به عنوان مربی، چه به عنوانی حامی و چه به عنوان مستخدم. ما همه نوکر استقلال و طرفداران هستیم. استقلال باید دوباره روزهای طلایی‌‌اش را ببیند.

* هواداران هم بسیار ناراحت هستند. در این دو فصل نتایج آنها را سرخورده کرده است.
- هواداران حق دارند ناراحت باشند. مهمتر از همه استقلال در فصل گذشته دربی را رفت و برگشت باخت. استقلال پایین از این رده‌ها هم بوده ولی دربی رفت و برگشت را به پرسپولیس نباخته است. الان هواداران ناراحتند که چرا ما در یک فصل دو بازی را به پرسپولیس باخته‌ایم. حساسیت روی دربی زیاد است. مردم می‌گویند اگر کل فصل می‌بازیم، این بازی را نبازیم ولی متأسفانه استقلال رفت و برگشت شکست خورد.

 * شما گفتید استقلال خانه‌‌تان است اما خیلی‌ها اعتقاد داشتند در این دو سال بعضی از پیشکسوت‌ها از خانه‌شان دور ماندند.
- والله من را دعوت نکردند که بروم. دوست نداشتم حاشیه درست شود. البته کسی هم تعارفی به ما نزد ولی افشارزاده و اعضای هیأت‌مدیره دوست داشتند من به استقلال بروم. خود افشارزاده هم این حرف را زد ولی من به خاطر اینکه حاشیه درست نشود، نرفتم. از بنده هم کمکی نخواستند ولی هر زمانی کمک بخواهند در خدمت باشگاهم خواهم بود.

* قبول دارید در این مدت تعاملی بین استقلال و اغلب پیشکسوت‌هایش وجود نداشت. حتی خیلی وقت‌ها به نظرات مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره هم توجهی نمی‌شد.
- به نظر من باید تعامل وجود داشته باشد. نظرات را بپرسند. نظرات هم باید منطقی باشد. مشاوره درست بدهند. هر مربی‌ای که می‌‌آید باید به نظرات مدیریتی هم توجه کند و هر نظری بهتر بود، آن را اجرا کند. شما مطمئن باشید در لابه‌لای حرف‌هایی که زده می‌شود، حرف خود هم زیاد است.


* استقلال به اینجا رسیده، از اینجا به بعد باید چه کرد؟
- الان مردم منتظر هستند که دوباره کار خوبی در استقلال انجام شود. الان وقت چه کنم چه کنم نیست. زمان کم است. باید سریعاً تصمیمات گرفته شود و یک تیم خوب ساخت. سخت است ولی می‌توان همه چیز را به شرایط آرمانی برگرداند. بعداً دیر می‌شود. نباید فرصت را از دست داد.

* استقلال می‌تواند دوباره ‌‌قدرتش را به ‌دست بیاورد؟
- تیم‌های بزرگ دنیا هم در دوره‌ای افت می‌کنند. این چیزها طبیعی است. منچستر را ببینید که بعد از فرگوسن چقدر افت کرد ولی الان دارد دوباره قدرت می‌گیرد. زمان نیاز دارد. همین رئال‌مادرید هم امسال دوره افتی داشت. من نمی‌خواهم استقلال را با این تیم‌های پرستاره دنیا قیاس کنم، فقط گفتم بدانید که هر تیمی دوران افولی دارد. باید صبر کرد، حمایت کرد تا دوباره از جایش بلند شود. استقلال الان مثل یک بوکسور است که مشت را خورده و روی زمین افتاده است اما هنوز ناک‌اوت نشده و امید است. می‌توانیم کمک کنیم دوباره از جایش بلند شود و به مبارزه‌‌اش ادامه ‌دهد. خیلی راحت می‌توان این کار را کرد. هواداران شک نکنند روزهای خوب تیم از راه می‌رسند.

* قبول دارید خود شما اگر این نتایج را می‌گرفتید، خیلی بیشتر تحت فشار بودید؟
- شما نگاه کنید، استقلال من 60 گل زد و ما 65 متیاز گرفتیم و دوم شدیم. چطور می‌گفتند من ترسو هستم؟ تیمم اینقدر امتیاز گرفته بود. با این حال من خیلی از صحبت‌ها را گوش کردم و مقابله به مثل نکردم. نمی‌گفتم کسی حق ندارد حرف بزند. اتفاقاً از صحبت‌های خوب استفاده می‌کردم. در آن زمان خیلی به من حمله شد. بعضی از دوستانی که به بنده حمله کردند، بعداً تماس گرفتند و عذر خواستند که من هم گفتم ایرادی ندارد. به‌هر‌حال همه تحت فشار بودیم.

* اما چرا در این دو فصل انتقاد زیادی نمی‌شد؟ دلیل خاصی داشت؟
- من خودم از انتقادها لطمه خوردم ولی دیدید که در این دو سال حمایت کردم. در صورتی که من خودم برای سال سوم برنامه‌ریزی کرده بودم و می‌خواستم بمانم ولی شبانه تصمیم گرفتند با من نبندند. قراردادم که تمام شد دیگر تمدید نکردند. با اینکه توقع داشتم با نتایجی که گرفته بودم بمانم و برکنارم کردند، به حمایت از استقلال پرداختم، کاری که شاید خیلی‌ها نمی‌کردند. حتی قبل از همین دربی هم تا لحظه آخر حمایت کردم. اخلاق من این است. به کسی هم نمی‌گویم حرف نزن و انتقاد نکن.
 
 استقلال فصل بعد باید چه برنامه‌ای داشته باشد؟
- این تیم باید برای قهرمانی بسته شود. باید ‌شأن و جایگاه استقلال حفظ شود. نباید اسکلتش از بین برود.

* یعنی این بازیکنان بمانند؟
- بله، باید حفظ شوند. مگر استقلال در نقل و انتقالات چند بازیکن می‌تواند بگیرد؟ باید اسکلتش حفظ شود.

* ولی خیلی‌ها می‌گویند اکثر این بازیکنان کارایی ندارند.
- اتفاقاً این‌ها بازیکنان خوبی دارند. باید از پتانسیل‌شان استفاده کرد. می‌توان یکسری جوان هم آورد تا از تجربه این بازیکنان استفاده کنند. می‌توان استقلال را برای قهرمانی بست تا در آسیا هم حرفی برای گفتن داشته باشد. البته الان که سهمیه ندارد ولی باید سهمیه را فصل بعد گرفت.

 اخبار  ورزشی  -  خبر ورزشی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------