احتمال غیبت امتیاز آورترین بازیکن لیگ جهانی در برابر ایران/ راه صعود از لهستان می‌گذرد



اخبار,اخبار ورزشی, تیم ملی  والیبال ایران

هفته پنجم رقابت‌های لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۵ در سطح A از امروز در گروه‌های اول و دوم این رقابت‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، شاید این هفته را بتوان سرنوشت سازترین هفته رقابت‌های لیگ جهانی دراین گروه‌های دوگانه دانست و احتمال آن می‌رود که با برگزاری دیدار‌های دوگانه این هفته تا حدودی تکلیف برخی از تیم‌های صعود‌کننده روشن شود. در گروه اول این مسابقات حساس‌ترین دیدار را تیم‌های صربستان و ایتالیا برگزار خواهند کرد و دردیگر دیدار این گروه استرالیا از برزیل پذیرایی می‌کند. این درحالی است که با توجه به قوانین جدید وضع شده در لیگ جهانی تعداد بردها از اهمیت بیشتری به نسبت امتیاز برخوردار است و به‌طور مثال در این گروه صربستان به‌رغم برخورداری از ۱۴ امتیاز به‌خاطر یک برد کمتر از ایتالیای ۱۳ امتیازی در رده سوم گروه و یک پله پایین‌تر از لاجوردی‌پوشان قرار دارد.

 

شاید نبرد رودرروی این دو تیم در خاک صربستان تا حدودی تکلیف گروه اول را در جدول مشخص کند. در حال حاضر برزیل که به خاطر میزبانی مرحله بعد از حالا حضورش در مرحله نهایی قطعی است با ۱۸ امتیاز در صدر قرار دارد. البته باید صعود دو تیم صربستان و ایتالیا را هم از این گروه قطعی دانست؛ زیرا اختلاف امتیاز آنها با استرالیای قعر جدولی بسیار زیاد است. البته برای تیم‌های ایتالیا و صربستان خیلی مهم است که در رده دوم قرار بگیرند یا سوم؛ زیرا شرایط آنها و حریفانشان برای مرحله نهایی تغییر خواهد کرد. اما در گروه دوم و در سرنوشت‌ساز‌ترین دیدار، این هفته لیگ جهانی تیم ملی والیبال ایران از لهستان پذیرایی خواهد کرد. لهستانی‌ها در حال حاضر با ۱۶ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند و ایران با ۱۳ امتیاز پشت سر این تیم ایستاده. برخلاف گروه دوم از این گروه فقط دو تیم به مرحله نهایی صعود خواهند کرد و همین امر رقابت را میان سه تیم ایران، آمریکا و لهستان بسیار حساس و فشرده کرده است.

  لهستان آشنا به جو آزادی
برخلاف دو تیم دیگر همگروه ما یعنی آمریکا و روسیه، لهستانی‌ها طعم رقابت با ایران درسالن ۱۲ هزار نفری را چشیده‌اند و با جو این سالن آشنایی دارند. تیم ملی والیبال ایران سال گذشته از نبرد‌های خانگی برابر لهستان شش امتیاز کامل به دست آورد و صعود خود به مرحله نهایی را قطعی کرد. بنابراین شاگردان کواچ اگر می‌خواهند شانس صعود خود به مرحله نهایی را بیش از پیش افزایش دهند، باید به دو برد با حداکثر امتیازات دست پیدا کنند تا با توجه به رقابت آسان‌تر در هفته پایانی برابر روسیه سرنوشت صعود در دست خودشان باشد. دیدار رفت دو تیم ایران و لهستان درزمین حریف نشان داد که می‌شود از شاگردان آنتیگا امتیازات کامل را به دست آورد و تجربه دیدار برابر آمریکا به ما ثابت می‌کند که احتمال وقوع این اتفاق بالاست. قطعا بار دیگر تماشاگران ایرانی ورزشگاه آزادی را تبدیل به جهنمی برای حریف خواهند کرد و ملی‌پوشان والیبال ایران باید نهایت استفاده را از این موقعیت ببرند.

  حضور کورک در هاله‌ای از ابهام
بامداد دوشنبه بود که تیم ملی لهستان با ترکیبی کامل از ستاره‌های خود وارد تهران شد تا خود را آماده نبرد در برابر ایران کند. اما حالا از اردوی این تیم خبر می‌رسد شاید تاثیرگذار‌ترین چهره این تیم به دلیل مصدومیت، دیدار اول برابر شاگردان کواچ را از دست بدهد. ابرتوژ کورک، دریافت‌کننده قدرتی تیم ملی والیبال لهستان که با کسب ۱۷۵ امتیاز برای تیم ملی کشورش در صدر جدول امتیازآورترین بازیکنان لیگ جهانی ۲۰۱۵ قرار دارد و دردودیدار رفت برابر ایران بالای ۵۰ امتیاز کسب کرد، در جریان تمرینات سه‌شنبه‌شب این تیم از ناحیه ستون فقرات دچار مصدومیت شد و به همین دلیل از ادامه تمرینات بازماند. طبق اعلام کادرپزشکی تیم ملی لهستان در صورتی که درد کورک برطرف نشود، اجازه بازی نخواهد داشت و به این ترتیب این امکان وجود دارد که این ستاره ۲۷ ساله که نقش بسیار موثری در دو شکست تیم ملی والیبال ایران در برابر لهستان داشت، نتواند قهرمان جهان را در بازی روز جمعه همراهی کند. فردا شب زنگ راند اول این دوگانه سرنوشت ساز به صدا درخواهد آمد. آیا شاگردان کواچ خواهند توانست با عبور از لهستان راه صعود به ریو را هموار کنند؟


 اخبار  ورزشی  -  نود
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------