آیا وزارت ورزش به حواشی فوتبال ورود می‌کند؟



اخبار,اخبار ورزشی,کارلوس کی‌روش

بیانیه، مصاحبه، جوابیه... و بازهم بیانیه، مصاحبه، جوابیه! قرار نیست با این کلمات جمله بسازید! این احوال این روزهای فوتبال ایران است. این روزها کافی است نگاهی به خبرهای ورزشی بیندازید تا به خوبی از احوال ناخوش فوتبالکشور آگاه شوید.

 حجم حواشی اخیر در فوتبال آن‌قدر زیاد شده که اگر هرچه زودتر پایانی برای آن نباشد دیر یا زود همه را در خود غرق خواهد کرد و چیزی جز روزهای تاریک برای این ورزش محبوب مردم بر جای نخواهد ماند. نکته قابل توجه در این بین آن است که هرچه پیش می‌رویم، مصاحبه‌ها و بیانیه‌ها تندتر و توهین‌آمیزتر می‌شود. شاید اگر این حواشی به همین شکل ادامه یابد در روزهای آینده شاهد ناسزا و شاید هم درگیری‌ها فیزیکی طرفین درگیر باشیم!

اما این حواشی از کجا آغاز شد و چرا کسی به فکر پایان دادن به آن نیست؟
درست در روزهایی که همه فکر می‌کردند بعد از جام ملت‌های آسیا و با ماندن کی‌روش فوتبال ایران روی آرامش به خود می‌بیند و نسل جدید بازیکنان تیم ملی نوید بخش آینده‌ای درخشان برای فوتبال هستند، صحبت‌های گاه و بی‌گاه از این سو و آن سو اندک اندک حواشی را شکل داد.

صحبت های مطرح شده در زمینه قرارداد سرمربی تیم ملی با یک شرکت و اینکه این قرارداد تا چه درست و قانونی بوده بستر را برای بوجود آمدن یک دردسر عظیم به وجود آورد. در این میان اختلافات کی‌روش با رئیس کمیته اخلاق آن قدر شدید شد که کار به صحبت‌های گاها خارج از عرف طرفین رسید و هنوز هم این صحبت‌ها ادامه دارد.

در بینابین این اختلاف دوطرفه، به مرور درگیری‌های لفظی میان دبیر کل فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی نیز به وجود آمد. اختلافاتی که اخیرا با مصاحبه علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال و صدور بیانه کارلوس کی‌روش به اوج خود رسید.

هم‌چنین در تازه‌تزین نوع از حواشی این روزهای فوتبال ایران شاهد بیانیه شدیدالحن باشگاه استقلال در واکنش به دعوت نکردن از مهدی رحمتی به تیم ملی، علیه کارلوس کی‌روش بودیم.

حجم انبوه این اختلافات سبب شده تا بیم آن را داشته باشیم که در هفته‌ها و ماه‌های آینده‌ چه در انتظار فوتبال ایران است و آیا در این برهه از زمان که تمامی حریفان سنتی فوتبال ایران با تمام توان برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند، ما هر روز و به تازگی هرشب! باید منتظر بیانیه و یا مصاحبه‌ای جدید از طرفین این اختلافات باشیم.

این اختلافات که باید در محیط فدراسیون فوتبال حل شود، حالا به میان جامعه آمده و هر روز بر دامنه آن افزوده می‌شود. شکی نیست که اختلاف سلیقه می‌تواند سبب پیشرفت یک مجموعه شود، ولی این روزها آنچه می‌بینیم دیگر اختلاف سلیقه نیست، بلکه دعواهایی علنی است که پای آنها به رسانه‌ها و جامعه کشیده شده است.

حال اگر به دنبال واکنشی شدید از رئیس فدراسیون فوتبال هستید باید چهره خندان آقای رئیس را به یاد بیاورید و این پاسخ تامل برانگیز علی کفاشیان به حواشی اخیر: "این اتفاق که برای رسانه‌ها بد نیست و به آن‌ها خوش می‌گذرد. به ما هم خوش می‌گذرد!".

در این میان عدم اقتدار رئیس فدراسیون فوتبال در جمع کردن این حواشی به خوبی حس می‌شود و لزوم ورود یک نهاد بالادستی که به صورت مقتدارنه به این قضایا پایان دهد بیش از پیش ضروری می‌نماید. وزارت ورزش و جوانان به عنوان بالاترین متولی ورزش ایران می‌تواند با یک ورود جدی و مقتدرانه به این حواشی پایان دهد تا بیش از این شاهد فضای مسموم و غیراخلاقی در فوتبال ایران نباشیم. همانند تجربه گذشته که در اختلاف کی‌روش و فدراسیون مفید فایده واقع شد.

دامنه‌گیر شدن این اختلافات می‌تواند فوتبال ایران را فلج کند و این فرصت را به حریفان دهد که در بین اختلافات گاها کودکانه دست اندکاران فوتبال ایران، برنامه‌های خود را پیش ببرند. لازم و ضروری است با هر نوع دخالتی یک بار برزای همیشه فکری اساسی برای خروج از این وضعیت صورت گیرد.
 
اخبار ورزشی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------