پیروانی: نباید به علت مصدومیت بازیکنان زمان و زمین را بهم بدوزیم/دوستان بدانند زیاد از حد همکاری کرده‌ایم!



اخبار,اخبارورزشی,افشین پیروانی

 مدیر تیم ملی فوتبال با بیان اینکه مصدومیت برخی بازیکنان ما را اذیت می‌کند، ابراز امیدواری کرد،تیم ملی بتواند بازی با گوام را به خوبی پشت سر بگذارد.

 افشین پیروانی در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال اظهار داشت: ابتدا به علت اتفاقاتی که در دو روز گذشته افتاد عذرخواهی می‌کنم.  به خاطر شرایط آب و هوایی و همچنین اسپانسر تبلیغات دور زمین نتوانستیم در خدمت خبرنگاران باشیم که از این بابت عذر خواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: شرایط اردویی خوبی داریم هر چند که مصدومیت برخی بازیکنان ما را اذیت می‌کند دو سه بازیکن جدید به اردو اضافه شدند که امیدواریم بتوانیم با قدرت مقابل گوام حاضر شویم اگر این بازی تمام شود خیلی از افراد نفس راحت می‌کشند. افرادی که در کنار تیم ملی بودند.

وی تأکید کرد: خیلی تلاش خود را می‌کنند که شرایط تیم ملی برای حضور در گوام آماده نشود تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده‌اند اما با تلاش و پتانسیلی که بازیکنان دارند امیدوار هستیم که بازی خوبی به نمایش بگذاریم و در نهایت هم پیروز میدان باشیم. هم اکنون شرایط دشواری داریم چرا که 99 درصد احتمال کنسل شدن پرواز و اجازه ندادن ورود هواپیما وجود دارد به هر حال همه کار می‌کنند که برای تیم ملی مشکل‌ساز شوند اما امیدواریم که بتوانیم نتیجه لازم را کسب کنیم.

پیروانی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه باقریان اعلام کرده تیم ملی باید افتخار کند که بازیکن از باشگاه‌ها می‌گیرد، تأکید کرد: باقریان از دوستان ماست که در زمان قدیم هم در پرسپولیس بود اما من یک مسئله را کلی می‌گویم و آن اینکه بعد از دین ملیت و پرچم باید افتخار هر شخصی باشد و مجبور هستیم که همه به آن احترام بگذاریم چنین موضوعی مطرح نیست که تیم ملی اگر از باشگاه‌ها بازیکن بگیرد باید افتخار کند. فکر می‌کنم مطرح کردن چنین صحبت‌هایی به خاطر مشکلات و حواشی است که دور و بر این باشگاه وجود دارد به هر حال باید آرامش را به یکدیگر تزریق کنیم چرا که در این صورت است که می‌توانیم انتظار کسب نتیجه داشته باشیم نباید اظهار نظرهایی داشته باشیم که جایز نیست و دور از شان و شخصیت افراد است هر کس باید جایگاه خود را بداند.

وی در مورد اینکه سرمربیان لیگ از جمله مظلومی نسبت به تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر معترض بودند، گفت: هر کس می‌تواند اظهار نظری داشته باشد اما این حرف قشنگ نیست که بگوییم برای بازی با گوام شب قبل از بازی هم می‌توانیم دور هم جمع شویم ما که تیم محلی نیستیم. برای ضعیف‌ترین تیم‌ها هم باید بهترین امکانات را داشته باشیم در اوایل فوتبالمان در پرسپولیس هم این کار رامی‌کردیم که ظهر بازی در رستوران دور یکدیگر جمع می‌شدیم اما هم اکنون این مسائل شدنی نیست.

پیروانی در مورد اینکه تیم ملی برای بازی با عمان 20 روز لیگ را تعطیل کرد اما در نهایت نتوانست بازی خوبی را به نمایش بگذارد، گفت: بازی با عمان شرایط خاص خودش را داشت من معتقدم که این تیم یکی از تیم‌های خوب آسیا است حالا اگر در یک بازی نتیجه نگرفتیم دلیل نمی‌شود که مسئله را تغییر بدهیم و بگوییم دیگر تمرین نکنیم چرا در دوره‌ها و سال‌های گذشته که نتیجه گرفته‌ایم صحبت نمی‌شود.

وی در مورد اینکه در دنیا ارودهای بلند‌مدت دیگر روال نیست، گفت: ما نباید خودمان را با سایر کشورها مقایسه کنیم در دنیا تیم‌ها 20 بازیکن لژیونر دارند همین ژاپن را ببینید 14 بازیکنش در لیگ‌های دنیا بازی می‌کنند من معتقدم که فوتبال ژاپن فراتر از آسیا است اما ما وقتی می‌خواهیم جوان‌گرایی کنیم باید بازیکن را در اختیار داشته باشیم برخی می‌گویند چرا برای بازی با عمان به دبی رفتیم من معتقدم اگر شرایط خوبی در این جا فراهم بود می‌توانستیم ارودی داخلی داشته باشیم.

مدیر تیم ملی تأکید کرد: زمین در فوتبال روز دنیا حرف اول را می‌زند جا دارد که از مسئولان ورزشگاه آزادی تشکر کنم که شرایط خوبی را فراهم کردند و امیدواریم در ادامه به هماهنگی لازم برسیم و تیم هماهنگ‌تر شود. نباید با یک باخت و یا عدم نتیجه‌گیری انتقادهای انجام داد و دلیل نمی‌شود که اردو را برگزار نکنیم ما نباید به عقب بازگردیم که اشتباهات گذشته را تکرار کنیم.

وی ادامه داد: اگر به غلط در گذشته اقداماتی انجام می‌دادیم و حالا نتیجه داده است دلیل نمی‌شود که باز هم به آن موارد باز گردیم در گذشته امکانات و زمین نداشتیم حالا هم نباید به گونه‌ای باشد که همچون گذشته 8-7 نفر در یک اتاق بخوابند و یا به موارد گذشته دیگر بازگردیم.

پیروانی در مورد اینکه برخی مربیان معتقدند تعطیلی لیگ باعث می‌شود که بار دیگر بازیکنان بدنسازی انجام دهند، گفت: مطرح کردن این صحبت‌ها قشنگ نیست هم اکنون همه کارها علمی شده است و این مسائل از نظر علمی رد شده است. وقتی یک مدیر یا سرمربی دیر انتخاب می‌شود مشکلاتی به وجود می‌آید و در واقع مشکلات از جای دیگر نشأت گرفته است هنگامی که در ابتدای فصل خوب بدنسازی صورت بگیرد و اکسیژن مصرفی 65-60 باشد 6-5 می‌توان خوب از آن بهره برد اما وقتی چنین اتفاقی نمی‌افتد با مشکل روبه‌ور می‌شویم. در دو هفته تعطیلی باید شبیه‌سازی کنیم بدنسازی در این مدت رد شده است و اگر بحث تقویت قلب و عروق در 4 هفته امکانپذیر نیست. بهتر است مربیان برای عوام چنین صحبت‌هایی نکنند که باعث ناراحتی ما هم شود.

پیروانی با اشاره به عدم حضور مربیان در تمرینات تیم ملی گفت:‌ مربیان بیایند و از نزدیک تمرینات را ببینند البته خوشبختانه این کار را هم انجام نمی‌دهند بعد می‌گویند بازیکن ما در اردوی تیم ملی مصدوم شد مگر سید جلال حسینی در تیم ملی مصدوم شد؟! جهانبخش 6 ماه نمی‌تواند تیم ملی را همراهی کند، سردار آزمون در تیم ملی مصدوم شده است؟! مصدومیت و برد و باخت جزئی از فوتبال است این درست نیست به خاطر این موارد زمین و زمان را به هم بدوزیم. باید به جایگاه تیم ملی احترام بگذاریم و با اتحاد و تعامل است که می‌توانیم نتیجه بگیریم.

وی در مورد حاشیه‌هایی که کی‌روش با صحبت‌هایش در روزهای اخیر به وجود آورده،‌ گفت: کی‌روش هیچ وقت شروع‌کننده ماجرا نیست وقتی علیه او صحبت‌هایی مطرح می‌شود او پاسخ می‌دهد حالا شاید آستانه تحمل یک شخص پایین و یا بالا باشد نمی‌توان افراد را با یکدیگر مقایسه کرد شما ببینید هم اکنون زمین کمپ بهترین زمین ماست اما آیا واقعا این زمین شرایط کار کردن را دارد؟ اینکه کادر فنی هر کدام با یک دست لباس سر تمرین حاضر شوند دور از شأن تیم ملی است.

پیروانی خاطر نشان کرد: فدراسیون هم تلاش خود را انجام می‌دهد و برای سفر به گوام اقدامات لازم را انجام داده اما اینکه ما دو شبانه‌روز در راه باشیم کار را دشوار می‌کند. کی‌روش معتقد است که به جام جهانی رفتیم و پولی به فدراسیون آوردیم حداقل نصف آن پول را خرج تیم ملی کنند که به نظرم این موضوع غیرمنطقی نیست حالا جدای از بحث انعکاس حضورمان در جام جهانی اما حداقل این موارد مورد توجه قرار بگیرد.بهتر است هر کس در جایگاه خودش اظهار نظر کند هم اکنون جناح‌بندی شده است و هر شخص به ضرر تیم ملی استفاده می‌کند شما در نظر بگیرید که اگر ما به جام جهانی نرویم خیلی ضرر می‌کنیم.

مدیرتیم ملی در مورد اینکه تاج از تماس کادر فنی برای بازی ندادن میلاد محمدی بازیکنان راه‌آهن در دیدار مقابل سپاهان خبر داد و گفت: ما کمال همکاری را با سازمان لیگ داشته‌ایم حتی همین اردو را هم می‌توانستیم زودتر آغاز کنیم و از تاریخ نهم بازیکنان کار خود را‌ آغاز کنند اما به خاطر تعامل اردو را عقب انداختیم من خودم با میلاد محمدی تماس گرفتم و او از عملکردش در بازی با سپاهان راضی نبود باشگاه راه‌آهن هم اعلام کرده که تماسی از سوی کادر فنی صورت نگرفته است. دوستان بدانند که ما زیاد از حد هم همکاری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: من آدم پشت میز نشین نبودم که به اینجا برسم مسائل را تجربه کردم وقتی یک بازیکن 19-18 ساله را به تیم ملی دعوت می‌کنیم نمی‌توانیم برای اولین بار از او در جام ملت‌ها و یا جام جهانی استفاده کنیم او باید تجربه لازم را داشته باشد. کسانی که کمین کرده‌اند تا بر علیه تیم ملی اظهار نظر کنند باید این موارد را در نظر بگیرند مطمئن باشید اگر تصمیمی در مجموعه تیم ملی گرفته می‌شود به خاطر منافع شخصی نیست و می‌خواهیم که بهترین نتایج را کسب کنیم.

پیروانی در مورد اینکه آیا صدور ویزای بازیکنان برای گوام با مشکل روبه‌رو نشده گفت:‌ مطمئن باشید برای بازی با گوام نمی‌توانستیم بازیکن جدید دعوت کنیم چرا که ما برای صدور ویزای این کشور دو ماه و 10 روز پیش اقدام کردیم و نمی‌توانستیم هم اکنون بازیکن جدیدی دعوت کنیم.

وی در مورد اینکه آیا تعامل وجود دارد که حضور بازیکنان در اردو به مشکلی نخورد گفت: مطمئنا ما تمام تلاش خود رامی‌کنیم که این اتفاق رخ ندهد اما به هر حال ما در کشوری زندگی می‌کنیم که امکان دارد در لحظات آخر هر مشکلی اعم از بحث مالیاتی، ممنوع‌الخروج بودن و موارد دیگر به وجود آید. امیدوارم روزی برسد که ما دیگر دغدغه این موارد را نداشته باشیم و فقط به مسائل فنی تمرکز داشته باشیم.


 اخبار وزرشی  -  فارس
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------