برانکو: حضور دادکان در فوتبال نعمت است/ هاماربی باشگاهی نیست که در حد طارمی باشد



اخبار,اخبار ورزشی,برانکو ایوانکوویچ

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دوران بسیار خوبی با محمد دادکان در تیم ملی داشتم و به نظرم حضور او در فوتبال نعمتی برای ورزش است.

برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگو با   فارس، در خصوص پیشنهاد خارجی به مهدی طارمی، بازگشت احتمالی محمد دادکان به فدراسیون فوتبال، دیدار فردای تیم ملی مقابل ترکمنستان و خداحافظی فریدون زندی از فوتبال صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

  روز گذشته محمد دادکان در صحبت‌هایش حمایت کاملی از شما انجام داد و حتی عنوان کرد که در زمان سرمربیگری‌تان در تیم ملی تیم ایران برای اولین بار موفق شد در رتبه پانزدهم جهان بایستند.
من از دادکان بابت لطفی که به من داشت تشکر می‌کنم  و بارها هم گفته‌ام که یک دوره همکاری عالی با دادکان داشتم. او به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال و من به عنوان سرمربی تیم ملی با هم روزهای خوبی داشتیم و توانستیم هم نتایج ورزشی خوبی رقم بزنیم و هم سود خوبی را از نظر مالی برای فدراسیون فوتبال به ارمغان بیاوریم. در آن دوران ما در بازی‌های آسیایی بوسان قهرمان شدیم، در جام ملت‌های چین به مقام سوم رسیدیم و موفق شدیم به عنوان تیم اول راهی جام جهانی 2006 شویم که در این راه هم پول خوبی نصیب فدراسیون فوتبال شد و هم اسپانسرهای قدرتمندی برای همکاری با تیم ملی جلو آمدند. من به آن دوران و به آن همکاری افتخار می‌کنم. دادکان در زمانی که خودش فوتبال بازی می‌کرده یک بازیکن بزرگ بوده و الان هم یک استاد دانشگاه موفق است و همکاری با او واقعا ایده‌آل بود.

 صحبت‌هایی مبنی بر بازگشت مجدد دادکان به فدراسیون فوتبال شنیده می‌شود. شما که دوران خوبی با او داشتید با بازگشت دادکان به فوتبال موافقید؟
به هر حال من به عنوان سرمربی پرسپولیس نمی‌توانم وارد این بحث و داستان شوم اما به هر حال حضور دادکان نه تنها برای فوتبال بلکه برای ورزش یک نعمت است چراکه او می‌تواند هم فوتبال ایران کمک کند و هم اینکه به نفع ورزش کشور کار خواهد کرد.

روز گذشته تاکید زیادی در تمرین به بازیکنان داشتید که تنبلی نکنند. آیا واقعا بازیکنان پرسپولیس در تمرینات تنبل هستند؟
نه نه! بازیکنان پرسپولیس به هیچ عنوان تنبل نیستند اما حرف‌هایی که من دیروز زدم یک فن مربیگری بود تا بازیکنان بیشتر به وجد بیایند و پرشورتر تمرین کنند. به هر حال این یک رمز مربیگری است و گفتن این حرف‌ها دلیلی نیست که بازیکنانم تنبل هستند بلکه من از تحرک بازیکنان کاملا راضی‌ام اما بازیکنان هم باید عادت کنند که هم در تمرین و هم در مسابقه با همه تمرکز و توان کار کنند.

این روزها شایعاتی مبنی بر پیشنهاد تیم هاماربی سوئد به مهدی طارمی مطرح شده است. شما موافق جدایی این بازیکن از پرسپولیس هستید؟
هاماربی؟! منظور شما بروندبی است یا هاماربی؟!

هاماربی!
من در این باره چیزی نمی‌دانم اما فکر نمی‌کنم هاماربی باشگاهی در حد طارمی باشد. البته این وظیفه من نیست که بخواهم در این خصوص صحبت کنم و در این باره مسئولان باشگاه باید نظر بدهند.

فریدون زندی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان که در زمان سرمربیگری شما در تیم ملی برای اولین بار پیراهن ایران را به تن کرد چند روز پیش از فوتبال خداحافظی کرد. درباره این تصمیم شاگرد قدیمی‌تان نظری دارید؟
زندی نه تنها یک پسر خوب و مودب است بلکه یک بازیکن بزرگ هم به حساب می‌آمد و می‌دانم که چقدر سختی کشیده تا بخواهد این تصمیم را بگیرد چراکه خداحافظی از فوتبال سخت‌ترین تصمیم یک فوتبالیست است. به هر حال کنار رفتن از فوتبال برای یک فوتبالیست واقعا تصمیم سختی است اما خود بازیکنان بهتر از هر کسی می‌دانند که چه زمانی باید از فوتبال بروند و این یک تصمیم شخصی است و باید به آن احترام گذاشت.

 باز هم زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت محمد نوری به تیم پرسپولیس شنیده می‌شود. نظر شما درباره این اتفاق چیست؟
موضع من درباره محمد نوری روشن و مشخص است اما چیزی که الان معلوم است این است که این بازیکن در قطر قرارداد دارد.

 اگر نوری بتواند رضایت‌نامه‌اش را بگیرد شما خواهان بازگشت او به پرسپولیس هستید؟
این سوالات نسبی است و نمی‌توان به صورت قطعی به آن جواب داد.

 تیم ملی فوتبال کشورمان فردا در چارچوب جام جهانی به مصاف ترکمنستان خواهد رفت. نظر شما به عنوان کسی که سال‌ها سرمربی تیم ملی بوده درباره بازی فردا چیست؟
من بهترین آرزوها را برای موفقیت تیم ملی دارم چراکه نتیجه‌گیری تیم ملی برای همه ما مهم است و امیدوارم و انتظار دارم که تیم ملی فردا بتواند ترکمنستان را شکست دهد.


اخبار ورزشی  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------