محرم سکوتش را شکست: مشکلات من با فرکی و مدیریت باشگاه خیلی حاد و جدی بود



اخبار,اخبارورزشی,محرم نویدکیا

 محرم نویدکیا چند ماه بعد از حواشی عجیب و غریب اطراف سپاهان، سکوتش را شکست.

مصاحبه با نویدکیا شاید از آن اتفاقات خاص باشد. بازیکنی که احتمالا کم حرف ترین بازیکن لیگ برتر است و حتی اگر حاضر به صحبت کردن هم شود به گفتن چند جمله اکتفا می‌کند. شاید اتفاقات بسیار زیاد سپاهان در این فصل و حاشیه‌ها آنقدر او را خسته کرده که دلش حسابی پر است و حاضر به مصاحبه می‌شود.آن هم در حالی که در تعطیلات و در حال استراحت به سر می‌برد. حرفهایش نشان می‌دهد که حسابی دل پری دارد.

 

بعضی از آن حرفها را می‎‌زند و بعضیها را می‌گوید باز هم ترجیح میدهد که پیش خودش نگه دارد. اوبارها در طول مصاحبه میگوید که از شرایط خسته شده و حسابی کلافه است و اصلا دوست نداشت الان در سپاهان بود اما نکته جالب این است که وقتی در پایان مصاحبه ازش میپرسم یعنی امسال دیگر با سپاهان خداحافظی می‌کنی باز هم دلش نمی‌آید قرص و محکم بگوید بله. او آنقدر عاشق سپاهان است که فقط از جدایی از سپاهان حرف می‌زند اما هیچ وقت به آن فکر نمی‌کند. تمام حرفهای او از رفتن شاید برای تلنگر به مدیرانی باشد که حسابی این روزها عصبانی‌اش کرده‌اند.

دیدن سپاهان،مدافع اول قهرمانی در نیمه دوم جدول از عجیب ترین اتفاقات این فصل بود. مطمئنا این قضیه بیشتر از همه برای نویدکیا به عنوان نماد باشگاه سپاهان عجیب و دردناک است. چه اتفاقاتی سپاهان را به این وضع دچار کرده؟
به نظر من بزرگترین مشکل ما تغییرات مدیریتی پشت سر هم بود. به اضافه این که هر مدیری که می‌آمد با افکار خودش می‌خواست تیم را جمع و جور کند و همین مساله بیشتر از همه ما را دچار مشکل کرد. از نظر فنی هم که مشکلات زیاد بود. مشکل دو بازیکن خارجی برای بازی کردن و مصدومیت چند مهره اصلی و اختلافاتی که بین آقای فرکی حتی با خود من به وجود آمد. همه این مسائل دست به دست هم داد و کار را آنقدر پیچیده کرد که ما رو به اینجا رسونده. الان هم شرایط خیلی سختی داریم و بیرون اومدن از این شرایط واقعا کار خیلی دشواری است.

راه حل بیرون آمدن از این بحران چیست؟
راه‌حل فقط بردن است.

اتفاقی که در ۱۲ هفته اخیر فقط یک بار سپاهان موفق به انجام آن شده.
متاسفانه بله. من درباره این موارد خیلی با آقای استیماچ صحبت کردم. فکر میکنم بزرگترین مشکل تیم ما مسائل روحی و روانی است. از نظر فنی تیم ما مشکلی ندارد. این تیم همان تیمی است که چند ماه پیش قهرمان شد. فقط مسائل روحی و روانی باعث این بحران شده. ما احتیاج به بازیکنای بزرگی داریم که از نظر روحی و روانی بچه ها را به خودشان بیاورند.

یعنی بزرگتر از نویدکیا؟
بالاخره هیچ کس نمی‌تواند تنهایی کاری کند برای موفقیت یک تیم، یک تیم لازم است نه یک بازیکن.

یعنی اگر تیم از نظر روحی و روانی درست شود می‌توانید قهرمان شوید؟
قهرمان شدن ما در حال حاضر شدنی نیست. ما برای این که قهرمان بشیم از ۱۳ بازی باقیمانده حداقل ۱۱ برد میخوایم که تقریبا میشه گفت محاله. منطقیش اینه که ما هدفمون رو برای این فصل سوم یا چهارم شدن در لیگ قرار بدیم و خیلی امیدوار باشیم که بتونیم سهمیه بگیریم.

اما وقتی در فصل نقل و انتقالات همین بازیکنانی هم که مانده اند مثل خلعتبری و رسول نویدکیا بحث جدایی‌شان مطرح می‌شود چه امیدی به درست شدن تیم در نیم فصل دوم هست؟
به هر حال این شرایطی است که در تیم بوجود آمده و نمی‌شود جلوی بازیکن را گرفت که نرود.

یعنی شما نمی‌توانید جلوی جدایی رسول رو بگیرید؟
من با رسول صحبت کردم. اول از همه بگم که من عادت به دخالت کردن ندارم. رسول هم یک بازیکن سپاهان است و به واسطه برادر من بودن دوست ندارم در کارش دخالت کنم. این یه مساله است بین خودش و باشگاه. او هر طور که دلش می‌خواهد باید تصمیم بگیرد. مشکل و حرف رسول این هست که وقتی تیمی خواهان به خدمت گرفتن یه بازیکن میشود باشگاه باید محکم اعلام کند که آن بازیکن را به تیم دیگری می دهد نه این که بگوید حالا با خودش صحبت کنید و اگر او راضی شد ما شرایط را فراهم میکنیم تا معاوضه کنیم. یا دو روز پیش آقای باقریان مصاحبه کرده بود و گفته بود که رسول خودش میتواند برای ماندن یا رفتن از سپاهان تصمیم بگیرد. این صحبتها رسول رو خیلی به هم ریخته و اون به احتمال زیاد نیم فصل جدا میشه. حالا یا استقلال یا هر تیم دیگه ای که بره اما احتمال زیاد سپاهان نمیمونه.

و محرم نویدکیا هم میشینه و جدایی ستاره ها و ضعیفتر شدن سپاهان رو نگاه میکنه؟
من دیگه خسته شدم. الان هر اتفاقی توی باشگاه بیفته اگر خوب باشه مال اونهاست و اگر بد باشه به اسم محرم نویدکیاست. دیگه واقعا دوست ندارم دخالت کنم و وارد مسائل و حاشیه ها باشم.فکر میکنم این وظیفه خود مدیران تیم هست که مشکلات رو حل کنند و جلوی جدایی بازیکنانشون رو بگیرند نه وظیفه محرم نویدکیا.

این روزها که به نظر میرسد از اتفاقات باشگاه و اختلافات مدیریتی و خیلی از مسائل خسته شدین از این که کل فوتبالتون رو توی سپاهان گذروندید و هیچ وقت به استقلال و پرسپولیس یا تیم دیگه ای تو لیگ برتر نرفتین ناراحت نیستین؟
نه. من همیشه از بچگی دوست داشتم یک کار متفاوت انجام بدهم. البته هیچ وقت فکر نمیکردم که این کار متفاوت آمدن به سپاهان و موندن در این تیم باشد یا این که موندنم تو سپاهان این قدر طولانی بشود اما الان خوشحالم که ناخواسته یا با تصمیمات بچه گانه ای که گرفتم یا تعصبی که به شهرم داشتم ناخواسته باعث شد که من افکار بچگیم درست از آب دربیاد و یک کار متفاوت انجام بدهم. برای اولین بار با تیمی به غیر از پرسپولیس و استقلال قهرمان ایران شدم، این همه جام آوردم، نایب قهرمان آسیا شدم. توی تیمی بودم که قطب سوم فوتبال ایران هست. اینها همه برای من خیلی لذت بخش هست و با تمام سختی‌هایی که کشیدم این شیرینی‌ها باعث شده که واقعا از تصمیماتی که گرفتم و از ماندن در سپاهان راضی باشم.

الان پرسپولیس بعد از مدتها نتیجه میگیرد و از بحران خارج شده. خیلی‌ها یک عامل مهم در این اتفاقات خوبی که برای پرسپولیس رقم میخورد را سکوها میدانند. سکوهایی که صبوری کردند و پای برانکو ایستادن تا تیم رو بسازه. کاری که هواداران سپاهان زمان حسین فرکی انجام ندادند و باعث اتفاقات زیادی شدند. فکر نمیکنید اگر سکوها صبورتر بودند و حسین فرکی در تیم مانده بود الان سپاهان هم از بحران خارج شده بود؟
من قبول دارم که سکوها در اتفاقات امسال نقش داشتند اما حرف من این است که تیمی مثل سپاهان با این همه جام و این همه افتخار نباید تیمی باشد که با رفتن یک مربی، با شعار سکوها یا با رفتن احسان حاج‌صفی از هم بپاشد. اگر قرار است این اتفاقات بیفتد پس نقش این همه جام و افتخار چیست؟ این اتفاقات فقط مربوط به ضعف سیاست و مدیریت است که رفتن دوتا بازیکن و شعار سکوها یا رفتن یک مربی می‌تواند تیم را به هم بریزد. نمیشود تقصیر رو گردن هوادار یا بازیکنی که رفته انداخت.

شما طرفدار رفتن فرکی بودین؟
من نه

اما ظاهر قضیه جور دیگه ای نشون داده شده.
من دوست ندارم خیلی این مساله را باز کنم. مشکل و گفتنی خیلی زیاد هست اما من نمیخواهم واردش بشوم چون وجهه خوبی برای خودم،حسین فرکی و باشگاه نداره. فقط میخواهم بگویم که مشکلات من با فرکی و مدیریت باشگاه خیلی حاد و جدی بود. اصلا دوست نداشتم دوباره به سپاهان برگردم. برخلاف میلم برگشتم و الان هم برخلاف میلم در تیم هستم. چون اصلا نه دوست داشتم بازی کنم و نه با توجه به مشکلاتی که پیش آمده بود دلم نمیخواست الان در تیم بودم و میماندم

اما همین اتفاقات باعث شده که وجهه محرم نویدکیا برای اولین بار در فوتبال ایران کمی خدشه دار بشه و شما را وارد حاشیه کند.
من به راحتی میتوانم از خودم دفاع کنم،خیلی راحت. من چه دوست داشته باشم و چه نداشته باشم حسین فرکی یکی از مربیان خوب و فنی ایران هست که قهرمان شده و چهره خوبی در فوتبال ایران دارد. پس دوست ندارم چیزی بگویم و حرفی بزنم که در شان محرم نویدکیا و حسین فرکی نباشد. بزارین این اتفاقات و حاشیه ها سربسته باقی بماند حتی اگر به قول شما ظاهر قضیه به ضرر من هست یا وجهه من رو خراب میکند. فقط من یه چیزی میگم و اون هم این که من با وجود این که با حسین فرکی اختلاف داشتم اما اگر به جای خودش به برنامه ورزش و مردم میرفتم شک نکنید بهتر از خودش از کارنامه و وجهه اش دفاع می‌کردم. این کار رو باور کنید خیلی بهتر انجام میدادم. چون اس ام اس خوندن و حرفهای معمولی دفاع خوبی نبود از یک مربی مثل حسین فرکی با اون کارنامه و اون همه افتخارات. واقعا ایشون این کار رو به بدترین نحوه انجام دادند و فکر میکنم فقط و فقط به خودشون ضربه زدند نه به من یا به سپاهان.

پیش بینی محرم نویدکیا از ادامه لیگ چیست. کدام تیم قهرمان میشود در غیاب مدعی همیشگی قهرمانی یعنی سپاهان.
من شاید نتوانم قهرمان این فصل لیگ برتر رو پیش‌بینی کنم اما یه چیز رو با قاطعیت در مورد فصل اینده میتوانم بگویم و آن هم این که اگر برانکو در پرسپولیس بماند شک نکنید که این تیم اگر امسال قهرمان نشود فصل آینده اصلی ترین گزینه قهرمانی هست. برانکو این فصل لیگ رو میبیند و مشکلات تیمش رو متوجه میشود و برای فصل آینده برنامه‌ریزی می‌کند. پرسپولیس و استقلال و حتی سپاهان این روزها احتیاج به تغییر نسل دارند و این تغییر نسل دادن کار هر کسی نیست و برانکو جز معدود آدمهایی هست که از پس این کار به بهترین نحو برمیاد.

کی‌روش جز این معدود افرادی که گفتین هست یا نه؟
امیدوارم که اشتباه کنم اما من فکر میکنم تیم ملی به جام جهانی نمی‌رود. واقعا از صمیم قلب امیدوارم این حرفم اشتباه باشد اما این نظر شخصی من هست. از سبک بازی تیم ملی فکر میکنم توی تغییر نسل به مشکل برخواهیم خورد اما در پرسپولیس نه. برانکو این کاره هست و در بوسان این کار را به بهترین نحو انجام داد. کاری که حتی کی‌روش هم به آن خوبی نتوانسته آن را انجام بدهد. اگر کرانچار هم در سپاهان می‌ماند شاید این اتفاق هم در سپاهان می‌افتاد. شاید.

اما در مورد قهرمان امسال حرفی نزدید.
شاید بگویند از برادرش تعریف میکند اما فکر میکنم اگر رسول به استقلال برود،استقلال امسال قهرمان لیگ است. با تمام احترامی که برای استقلال خوزستان قائلم و واقعا وقتی مقابلشان قرار گرفتیم به شدت شگفت زده شدم از تیمی که ویسی ساخته اما اگر رسول برود مطمئنم استقلال قهرمان میشود.

اخبار ورزشی  - آی اسپورت

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------