3 سال قبل با تیم جمع کن به این ژاپن نباختیم ولی حالا 3تا خوردیم!



اخبار,اخبار ورزشی, تیم  ملی

 امید ایران در سال 2015 و قبل از شروع رقابت های قهرمانی آسیا، چند برابر ژاپن بازی کرد و اردو داشت.

  ایران به ژاپن باخت؛ تیمی که امروز اکثر کارشناس های ایران به حمایت از کادر فنی تیم امید پرداخته و درباره اش می گویند: «ژاپن 10 برابر ما هزینه می کنه و چه توقعی از تیم خاکپور داشتین؟» از سویی خیلی از منتقدان می گویند خاکپور سه مهره خوب یعنی جهانبخش، آزمون و عزت اللهی را در اختیار نداشت؛ بازیکنانی که در اروپا هستند. حال آنکه آیا کسی خبر دارد چند بازیکن امیدهای ژاپن در اروپا بازی می کنند و برای این مسابقه نیامدند؟ در هر صورت ایران به تیمی باخت که نسبت به آن اردوهای بیشتر و بازی های دوستانه بیشتری داشت. جالب اینجاست که ایران سه سال قبل مقابل همین تیم مساوی کرد، آن هم با هومن افاضلی! او که کفاشیان در همان روزها یک بار در مصاحبه ای معروف گفته بود: «هومن تیم جمع کن ماست.»

تفاوت دو تیم ژاپن
ایران و ژاپن در سال 2013 و در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا مقابل هم قرار گرفتند که آن مسابقه 3 بر 3 مساوی شد. مقایسه لیست ژاپن امروز با ژاپن آن روز نشان می دهد که 10 بازیکن آن مشترک هستند. کیوشیبی، هاراکاوا، کامکاوا، ماتسوبارا، یاماناکا، سوزوکی، نارا، آسانو و سوگیموتو بازیکنانی بودند که هم در آن تیم حضور داشتند و هم در این تیم. این یعنی ژاپنی تغییرات خیلی زیادی نداشت. ایران در آن زمان با تدارک کمتر به مسابقات رفت و مقابل ژاپن به تساوی 3 بر 3 رسید.

ژاپن بیشتر هزینه می کند یا ایران؟
در حالی که تعدادی از بازیکنان تیم امید می گویند حمایت نشدند و امکانات خوبی در اختیار تیم امید قرار نگرفت، نگاهی به اردوهای آماده سازی ژاپن و ایران نشان می دهد ژاپن نصف ایران هم اردو نداشته است! در سال 2015 تیم ملی ژاپن در مجموع تنها سه بازی دوستانه مقابل تیم های ملی سنگاپور، میانمار و ماکائو انجام داد این در حالی است که ایران 17 بازی دوستانه رسمی و غیر رسمی انجام داده است.

 

تیم ملی امید از 24 ژانویه سال 2015 بازی های دوستانه خود را از دیدار مقابل میانمار شروع کرد. رقبای بعدی ایران به ترتیب، اکراین، کویت، کویت، نپال، فلسطین، افغانستان، عربستان، باشگاه آنکارا ایکس ال، آچی لس هلند، رودا جی سی هلند، دس اسپورت بلژیک، بحرین، عربستان سعودی، یمن، سوریه، استرالیا و انتالیا ایکس ال بودند. البته ایران 4 مسابقه از این 17 مسابقه را در مرحله اول مقدماتی المپیک انجام داد. امید ایران در سال 2015 به کشورهای قطر، ترکیه(دو بار)، امارات، هلند، بلژیک و کویت هم سفر کرد و اردو داشت تا مشخص شود به مراتب اردوهای آماده سازی اش بیشتر از ژاپن بوده است. به همین دلیل نمی توان گفت که ژاپن همه جوره از ایران برتر بوده و آنها هزینه می کنند و ایران نه!

 

 اخبار  ورزشی  -  خبر  انلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------