تصمیم جدید وزارت ورزش/ انتخابات هیچ فدراسیونی فعلا برگزار نمی‌شود



  اخبارورزشی  ,خبرهای  ورزشی , وزارت ورزش

وزارت ورزش در نشست شورای معاونان این وزارتخانه لغو انتخابات فدراسیون‌ها تا یک سال آینده را تصویب کرد؛ این در حالی است که IOC نسبت به اوضاع داخلی ورزش ایران به لحاظ دخالت دولت حساس شده است.

  به گزارش  مهر، اعضای شورای معاونان وزارت ورزش در نشست اخیر خود که روز گذشته برگزار شد، در مورد انتخابات فدراسیون ها بحث کرده و با تایید وزیر ورزش و جوانان تصمیم به لغو برگزاری آنها تا یک سال آینده گرفتند. به نظر می رسد این تصمیم از آنجایی اتخاذ شده که کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک طی نامه ای به محمود گودرزی، رسیدگی به اساسنامه فدراسیون ها و برگزار نشدن انتخابات فدراسیون ها تا زمان اصلاح آن را خواستار شده بود. 

 

در همین راستا و پیش از مصوبه شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان برای لغو انتخابات فدراسیون ها تا یک سال آینده، انتخابات فدراسیون ژیمناستیک در تاریخ ۱۴ مهرماه لغو و به زمان دیگری موکول شد. 

 

لزوم تدوین اساسنامه مستقل برای فدراسیون ها و تصویب آن توسط فدراسیون بین المللی موضوعی است که کیومرث هاشمی بر آن تاکید دارد و با لحاظ کردن آن خواستار لغو مجمع انتخاباتی برای فدراسیون ها شده است. 

 

همه اینها در حالی است که چندی پیش از سوی مقامات کمیته بین المللی المپیک نامه ای به طور همزمان برای کمیته ملی المپیک ایران و برخی فدراسیون ها ارسال شد. آنها در این نامه اوضاع داخلی ورزش ایران به لحاظ دخالت دولت را پیگیر شده و خواستار شفاف سازی اساسنامه در این زمینه بودند، حتی از برخی فدراسیون ها خواسته شده بود که اساسنامه خود را برای IOC ارسال کنند. 

 

البته متن نامه IOC تا به امروز از سوی فدراسیون ها و حتی کمیته ملی المپیک منتشر نشده است. به همین دلیل مشخص نیست در این نامه به انتخابات فدراسیون های ایران هم اشاره ای شده که به خاطر آن کیومرث هاشمی متقاضی لغو انتخابات شد و وزیر هم با آن موافقت کرده است یا اینکه موضوع دیگری در میان است؟ 

 

چندماه پیش از المپیک نیز وقتی بنا به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان و به منظور اصلاح تبصره ٢ ماده ١٥ اساسنامه فدراسیون های ورزشی اقداماتی در کمیسیون اجتماعی جهت بررسی و تصمیم گیری نهایی آغاز شد، کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نوشت تا وی را در خصوص عواقب غیر قابل جبران این اقدام که استقلال هیئت ها، فدراسیون و روسای فدراسیون های ورزشی کشور را زیر سوال می برد آگاه کند. 

 

به هر حال تغییرات مورد نظر وزارت ورزش در این طرح مبنی براینکه مدیر کل استان به جای رئیس فدراسیون، ریاست مجمع استانی را بر عهده بگیرد و رئیس فدراسیون به عنوان نایب رئیس وی، در مجامع حضور پیدا کند،  در صورت تصویب در عین تناقض آشکار با قوانین منشور المپیک، مقررات فدراسیون های بین المللی و اساسنامه کمیته ملی المپیک، استقلال فدراسیونها و هیئت های ورزشی را نقض و با ایجاد یک چارچوب کاملا دولتی، توسعه و ارتقاء رشته های ورزشی که هر یک تخصص های جداگانه ای هستند را دچار اختلال می کرد. به همین دلیل رئیس کمیته ملی المپیک از معاون اول رئیس جمهور خواسته بود تا از بررسی موضوع مربوطه در کمیسیون اجتماعی جلوگیری شده و در کل موضوع از دستور کار هیات دولت خارج شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------