آغاز رقابت مسی و رونالدو برای توپ طلا



  اخبارورزشی,خبرهای   ورزشی,کریستیانو رونالدو و لیونل مسی

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی دو ستاره فوتبال اسپانیا که در پنج سال گذشته جایزه توپ طلا را از آن خود کرده اند، رقابت خود را برای بدست آوردن جایزه بهترین بازیکن فوتبال آغاز کردند.

 به گزارش ایرنا از تارنمای خبری ساکرنت، مجله فرانس فوتبال فهرست اسامی 30 نامزد جایزه توپ طلا برای بهترین بازیکن سال 2016 جهان را اعلام کرد. اسامی نامزدها به تدریج در طول روز دوشنبه منتشر شد.

 

با اعلام فهرست نامزدها، لیونل مسی و کریستیانو رقابت هر ساله خود را برای جایزه توپ طلا از سر گرفتند.

 

مجله فرانسوی فرانس فوتبال، کریستیانو رونالدو بازیکن 31 ساله رئال مادرید و لیونل مسی 29 ساله مهاجم بارسلونا را در جمع 30 نامزد این جایزه معرفی کرد. رونالدو و مسی در پنج سال گذشته در رقابت برای تصاحب این جایزه همواره اول یا دوم شده اند.

 

مجله فرانس فوتبال بنیانگذار معتبرترین جایزه انفرادی در فوتبال است.

 

مسی که پنج بار برنده توپ طلا شده است، در فصل رقابتهای 2015-2016 لالیگا در قهرمانی بارسلونا بازی درخشانی داشت. اما امسال رونالدو بخت آن را دارد که برای چهارمین بار این جایزه را از آن خود کند.

 

اگرچه مهاجم رئال مادرید در مراحل اولیه رقابتهای فصل کنونی شروع سختی داشت، با این حال، این شرایط بعید است موفقیت های او را با رئال و تیم ملی پرتغال تحت الشعاع قرار دهد. او با رئال فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد و با تیم ملی پرتغال عنوان قهرمانی جام ملتهای اروپا (یورو 2016) را تصاحب کرد.

 

گرت بیل، تونی کروس، لوکا مودریچ، سرخیو راموس و په په سایر بازیکنان رئال در فهرست نامزدهای توپ طلا هستند. قهرمان اروپا با وجود غیبت کریم بنزما در این فهرست بیشترین نامزد را در این فهرست دارد. از باشگاه بارسلونا لیونل مسی، آندرس اینیستا ، لوئیس سوارز و نیمار در این جمع حضور دارند. کاتالان ها در مقایسه با رئال رقیب اصلی خود دو نامزد کمتر دارند.

بایرن مونیخ قهرمان بوندس لیگا، با چهار نامزد شامل روبرت لواندوفسکی، مانوئل نویر، توماس مولر و آرتورو ویدال که تابستان جاری به قهرمانی شیلی در مسابقات کوپا آمریکا کمک کرد، در این فهرست حضور دارد. با این حال نام الکسیس سانچز دیگر بازیکن شیلی، که در آرسنال توپ می زند، در این فهرست به چشم نمی خورد.

 

از تیم اتلتیکو مادرید سه نامزد شامل آنتوان گریژمان (گلزن برتر مسابقات یورو 2016 فرانسه)، کوکه و دیه گه گودین معرفی شده اند.

 

تیم یوونتوس نیز در این فهرست سه نماینده شامل پائولو دیبالا، جان لوئیجی بوفون و گونزالو ایگواین دارد.

 

زلاتان ابراهیموویچ و پل پوگبا از منچستریونایتد، در این فهرست حضور دارند. ابراهیموویچ 35 ساله به علت کسب سه قهرمانی با پاری سن ژرمن در فصل گذشته در این فهرست قرار دارد. پوگبا نیز با قهرمانی یوونتوس در سری آ ایتالیا و نایب قهرمانی فرانسه در یورو 2016 امکان پیوستن به جمع برترین های فوتبال جهان را بدست آورد.

 

سرخیو آگوئرو و کوین دی بروین دو نماینده منچسترسیتی در این فهرست هستند. ریاض محرز به علت نقش او در قهرمانی لستر سیتی در لیگ برتر انگلیس به این جمع راه یافته است. جیمی واردی که گلزنی های او به موفقیت لستر کمک کرد نیز در این فهرست حضور دارد. اما انگولو کانته که به چلسی منتقل شده است، به این جمع راه نیافته است.

 

همچنین نام هوگو لوریس دروازه بان فرانسوی تاتنهام به علت تلاش هایش در راه کسب عنوان سومی لیگ برتر انگلیس در این فهرست آماده است.

 

پس از گذشت شش سال جایزه توپ طلا که با مشارکت فیفا اعطا می شد، این جایزه به مجله فرانس فوتبال بازمی گردد.

 

براین است دیگر گروهی از سرمربیان تیم های ملی، کاپیتان ها و رسانه های بین المللی در انتخاب برنده توپ طلا نقش ایفا نمی کنند و فقط روزنامه نگاران در رای گیری شرکت خواهند کرد.

 

امسال، فهرست نامزدهای جایزه توپ طلا از 23 نفر به 30 نفر افزایش یافته است. از بین این تعداد سه نفر انتخاب می شوند و برنده نهایی روز 13 دسامبر(23 آذر) از طرف مجله فرانس فوتبال معرفی می شود.

 

اسامی 30 نامزد دریافت جایزه توپ طلا به شرح زیر است:

سرخیو آگوئرو ( منچسترسیتی)، پیرامریک اوبامیانگ ( بورسیا دورتموند)، گرت بیل (رئال مادرید)، جانلوئیجی بوفون (یوونتوس)، کریستیانو رونالدو (رئال مادرید)، کوین دی بروین (منچسترسیتی)، پائولو دیبالا (یوونتوس)، دیه گو گودین (اتلتیکو مادرید)، آنتونی گریژمان (اتلتیکو مادرید) و گونزالو ایگواین ( ناپولی/ یوونتوس)، زلاتان ابراهیموویچ (پاری سن ژرمن؛ منچستریونایتد)، آندرس اینیستا ( بارسلونا)، کوکه ( اتلتکیو مادرید)، تونی کروس (رئال مادرید)، روبرت لواندوفسکی ( بایرن مونیخ)، هوگو لوریس (تاتنهام)، ریاض محرز (لسترسیتی)، لیونل مسی (بارسلونا)، لوکا مودریچ (رئال مادرید)، توماس مولر ( بایرن مونیخ)، مانوئل نویر (بایرن مونیخ)، نیمار (بارسلونا)، دیمیتری پایت ( وستهام)، په په (رئال مادرید)، پل پوگبا ( یوونتوس، منچستریونایتد)، روی پاتریسیو(اسپورتینگ)، سرخیو راموس (رئال مادرید)، لوئیس سوارز (بارسلونا)، جیمی واردی (لسترسیتی)، آرتورو ویدال (بایرن مونیخ).

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------