کفاشیان: ارزشش را دارد دولت برای تمدید قرارداد کی‌روش هزینه کند



اخبار,اخبارورزشی,قرارداد کارلوس کی‌روش


اخبار ورزشی - کفاشیان: ارزشش را دارد دولت برای تمدید قرارداد کی‌روش هزینه کند

رییس فدراسیون فوتبال گفت: به نظرم تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش ارزش دارد که دولت بودجه ای برای ما تامین کند.

به گزارش ایسنا منطقه خوزستان، علی کفاشیان (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در مجمع هیات فوتبال استان خوزستان، اظهار کرد: به زودی باید برنامه‌های خوزستان ارتقا پیدا کند و به استانداردهای مورد نظر برسد که من این را در این استان می‌بینم و در آینده نیز خوزستان دارای برنامه‌های خوبی خواهد بود. قصد داریم میزبانی یکی از بازی‌های آسیایی را در اینجا داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که چرا خوزستان مربی در تیم‌های ملی به ویژه در رده‌های پایه ندارد؟ گفت: فکر می‌کنم از برنامه‌هایی که طی این چند سال خوزستان در آن همگام با تیم‌های رشد نداشته است برنامه‌های آموزشی در زمینه مربیگری و داوری بوده است.

 

خوزستان معادل تیم‌هایش می‌تواند مربیان بسیار خوبی داشته باشد. در آینده باید بتوانیم نیازهای این استان را برطرف کنیم و بعد هم از تجربیات آنها در تیم‌های ملی بهره ببریم. با توجه به سرمایه‌گذاری که در باشگاه‌های استان انجام می‌شود و همچنین رقابتی که وجود دارد این قول را می‌دهیم که کلاس‌های آموزشی را زیر نظر فیفا در اینجا برگزار کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که با توجه به اتمام لیگ در روز جمعه این هفته چه برنامه‌های برای تیم ملی در نظر دارید؟‌ خاطر نشان کرد: ما سه اردو را مد نظر داریم و نزدیک به 60 روز بازیکنان در اردوهای آفریقایی، اتریش و برزیل خواهند بود و بازی‌های مختلفی را در نظر داریم تا تیم بتواند در نهایت آماده شود. با آفریقای جنوبی و یکسری از کشورها بازی‌هایی را در نظر گرفته‌ایم که این قطعا تصویب شده است.

وی ادامه داد: 70 درصد برنامه‌ریزی کارلوس کی‌روش برنامه با تیم نیجریه است چرا که اولین بازی ما در جام جهانی 2014 برزیل با این تیم است. این دیدار برای او اهمیت دارد تا بتواند در اولین دیدار تیم را خوب هماهنگ کند و آن تیم‌های که برای انجام بازی‌های تدارکاتی مشخص شده‌اند تیم‌هایی هستند که خود کی‌روش انتخاب کرده است. به هر حال امیدواریم که با این اردو به آن آمادگی کامل برسیم.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی که با توجه به این که آبادان مهد فوتبال ایران است و زمین چمن فوتبال ندارد در این زمینه چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: فدراسیون برنامه‌ای برای ساخت زمین چمن ندارد ولی قطعا اگر زمین‌های چمن استانداردهای لازم را نداشته باشند از فعالیت‌های آنها در لیگ جلوگیری می‌کنیم. باید از طریق اداره کل وزارت ورزش و جوانان اقداماتی انجام شود و زمین چمن ساخته شود. اگر زمین چمنی در آبادان وجود دارد و متعلق به صنعت نفت و یا جاهای دیگر است، فرقی ندارد و همه باید بتوانند از آن استفاده کنند .

وی افزود: آبادان واقعا مهد فوتبال کشور است و می‌تواند قطبی در خوزستان باشد. این تیم مدت‌های زیادی در لیگ برتر کشور حضور داشت و مطمئنا در ادامه با غیرتی که در بازیکنان این تیم وجود دارد می‌توانند دوباره به لیگ برتر بازگردند.

رییس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: عامری گلستان ، رییس قبلی هیات فوتبال خوزستان با توجه به این که مسئول بودجه استان هم بود، به ما قول داده بود تا مشکلات مالی را برطرف کند. البته تا حدودی هم تلاش کرد و کارهایی هم انجام داد ولی قطعا کامل نیست. آبادان شهری است که حق زیادی بر گردن ملت ایران دارد و باید الان روی بازسازی آن تمرکز بیشتری شود. به هر حال در حدی که بتوانیم فوتبال را در این شهرستان رشد دهیم که در این زمینه پیگیری می‌کنیم و قطعا اگر فوتبال آبادان رشد کند در سطح کشور هم رشد پیدا خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که اگر نفت مسجد سلیمان که به لیگ برتر صعود کرده است نتواند امکانات خود را به لیگ برتر برساند آیا کنار می‌رود؟ توضیح داد : خیر. مسجد سلیمان با توجه به همتی که بازیکنان و مسئولان این تیم داشتند بالا آمد و حالا نباید پشت آن را خالی کنیم. امروز جلسه‌ای با استاندار و مسئولان این استان خواهیم داشت تا هر چه سریع‌تر روی امکانات این باشگاه و بازسازی آن کار شود و زیر ساخت‌های آن نیز تامین شود. این شهرستان لیاقت این را دارد. به هر حال ما ترجیح می‌دهیم با توجه به زمانی که تا آغاز لیگ باقی مانده است امکانات آن بازسازی شود تا اولین بازی این تیم در مسجد سلیمان برگزار شود.

کفاشیان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش گفت: هیات رییسه مصوب کرده که با توجه به این که کی‌روش مربی خوبی است، سکان تیم ملی ایران را برای سه، چهار سال آینده به دست بگیرد و ما هم طی صحبت‌هایی که با او داشتیم ، او به افزایش دستمزد خود و دستیارانش اشاره داشت که مبلغ نزدیک چهار – پنج میلیون دلار است و با توجه به این که 17 – 18 تیم ملی و همچنین گرفتاری بودجه‌ای داریم هنوز نتوانسته‌ایم محل تامین این بودجه را مشخص کنیم. قطعا اگر نتوانیم آن را تهیه کنیم، ممکن است او با ما قرارداد نبندد و ناچار شویم به سمت مربی دیگری حرکت کنیم،‌ البته هنوز این مساله قطعی نشده است.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که این موضوع نگران کننده نیست؟ عنوان کرد : در هر صورت ما باید در حد نیازهایمان کار کنیم. باشگاههایی هستند که در حد توانشان حرکت نکردند و بدهی‌های سنگینی دارند. پس ما باید به صورتی مبلغ مالی کارلوس کی‌روش را تامین کنیم که به سایر تیم‌های ملی‌مان لطمه ای وارد نشود و البته به نظرم تمدید قرارداد با کی‌روش ارزش دارد که دولت بودجه ای برای ما تامین کند.

وی ادامه داد: زمانی هم که ما کی‌روش را آوردیم وزارت ورزش و جوانان و ریاست آن قول دادند که بودجه آن را تامین کنند ، ولی این اتفاق کمتر افتاد. به هر حال اگر این اراده در دولت جهت تامین بودجه باشد با کی‌روش بسیار زود تمدید می‌کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال خبرنگاری که فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درخواست داشته است که امتیازهای کسر شده بر گردد این موضوع به کجا رسیده است، توضیح داد: نامه‌ای در این زمینه دریافت ‌کرده‌ایم که من آن را به کمیته‌ انضباطی ارجاع دادم ، ولی هنوز کمیته‌ هیچ تصمیمی نگرفته است و شاید تصمیم گیری روی این موضوع سخت باشد. در هر صورت باید بررسی شود و از آنها خواسته‌ایم تا قبل از پایان بازی‌های لیگ در این خصوص تصمیم گیری کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که بحث‌تان با رویانیان در خصوص حسابرسی هم‌چنان ادامه دارد؟ گفت: این گزارش هایی است که حسابرسان دیگر به ما داده‌اند ولی در هر صورت واقعیت این است که با بدهی سنگین باشگاه‌ها مواجه هستیم. ما خدمات رویانیان را نفی نمی‌کنیم. او خیلی زحمت کشید و البته من اسم ایشان را هم نیاورده‌ام و گفتم این بدهی‌ها ارثیه‌ای است که از مدیریت‌های قبلی مانده است.

 

به هر حال آن باشگاه به این صورت نیست که مدیران بیایند و تعهداتی را ایجاد کنند و بعد هم با قضیه رفتنشان آن مشکلات به وجود بیاید. اگر بازیکنان خارجی ما به فیفا شکایت کنند آنها فوری اقدام می‌کنند.

اخبار ورزشی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------